Astronomibladet nede :(

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Astronomibladet nede :(

• Dette emne har 20 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 473 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter

henrik
    Deltager
      • Nova

Astronomibladet er tilsyneladende blevet misbrugt til noget spam, malware, angreb på andre sider ol.

Så sitet er lukket mens vi får dne cleanet og opdateret

er der nogen der har erfaring med at identifucere inficerrede filer på servere?

Mvh

Henrik

www,astronomibladet.dk

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Har der været hackere på din server, så kan du ikke længere være 100% sikker på, at du får renset alle vira og bagdøre ud. Selv med de bedste anti-virus programmer.
        Eneste 100% sikker metode er at formatere harddisken og starte forfra.

Nuke & rebuild!

Søren Hansen
        Deltager
          • Giant

Så får han problemer hvis han ikke selv har serveren stående, men den er hostet.

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Jeg har en hjemmeside, som fik besøg af hackere for et par år siden.

Siden ligger hos one.com og de lukkede straks alt vedrørende siden ned.

Så det var væk med alt det gamle, samt en helt ny installation af joomla, før der blev åbnet igen.

Det krævede en del tid og arbejde.

mvh
            Lars

kimmerrild
            Deltager
              • Main Sequence

Øv Bøv.

Lagde godt mærke til at den var nede, da jeg bruger dine feeds på vores egen hjemmeside.

Desværre har jeg ikke erfaringer med at rense sådan noget helt i bund. men en komplet reinstall og helt dugfriske opdateringer af alt software ville ikke være af vejen.

Hilsner Kim.

henrik
              Deltager
                • Nova

Ja DET lyder jo ikke opmuntrende … 🙁

Jeg prøver at komme til at få renset den betryggende, så den kan køre videre indtil den nye udgave er klar.

Den kører pt. Joomla 1.5.26.

Hvis det ikke giver for meget bøvl at konvertere data over, vil den ny så nok komme til at køre Drupal(8?) istedet – Og hvis, ikke bliver det Joomla 3.3 som er den nyeste stabile release

Nogle har klaget lidt over det lidt blogagtige layout med en kolonne.

Er der nogen der har ønsker eller forsalg til antal kolonner ol.?

Mvh Henrik

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Henrik,

Udnyt hele skærmens bredde.
                  Alle nye skærme der sælges i dag er bredformat skærme.
                  Tænk over hvor mange % skærmareal selve indholdet bruger.
                  I dag er denne % meget lav pga boksene på siderne samt især de meget brede og tomme marginer i siderne.

Prøv at finde en skabelon, der er bygget på Responsivt Desgin princippet.
                  Derved får du eet design, der tilpasser sig skærmen og fungerer optimalt på både store pc-skærme og mobile devices.

Har du en hel virtuel maskine med adgang til det underliggende OS?
                  Eller er det blot en joomla hosting?
                  Godt du kommer væk fra joomla 1.5.x, da den har været usikker længe…

henrik
                  Deltager
                    • Nova

Hej igen

Ja en del har brokket sig lidt over det lidt uspændende blog-format.

Jeg tror vi er blevet enige om dette format (template):

Der er oprettet en

Joomla 3.-3Astronomibladet, som er det seneste stabile build, Joomla anbefaler.

Den skulle også være kompatibel med den seneste 3.3.21 som endnu ikke er sikkerhedstestet

Hvad synes i om det lay-out?

Mvh HenrikHenrik2014-06-24 22:35:56

Lars Malmgren
                    Deltager
                      • Super Nova

Det billede viser en typisk landing page/forside, og ikke en artikel visning.
                      Så det er lidt svært at vurdere hvordan en artikel vil give sig ud.

Men hvis vi forestiller os at området fra “City’s skylines” og ned til og med “Comment of the week”-kassen udelukkende benyttes til artikel tekst og billeder, så er det en kæmpe forbedring.

Forsiden er anderledes, for der vil du gerne vise appetitvækkere til spændende artikler (recommended articles linien) og andet indhold feks. særlige temaer eller lign.
                      Så det viste er fint til netop det, altså en forside.

Menu-linien (under News Portal) bygger på tabs.
                      Det er rigtig fint at bruge til dine kategorier, som du havde på dit gamle astronomibladet.dk.

Spørgsmål:
                      Har du mulighed for at teste skabelonen uden at installere den ?
                      Det jeg tænker på er, hvordan den opfører sig under forskellige skærmopløsninger.
                      Vil den tilpasse sig feks. skærmen på en ipad, og hvordan ser den ud på en skærm med HD opløsning eller bedre ?

Håber du kan bruge feedback’et Smile

henrik
                      Deltager
                        • Nova

Hej Lars

Det er et “Responsive layout” som tilpasser sig enhver skærmbredde (tablets osv)

Der er et Demosite her

Jeg har testet den på min 12″ bærbare (HD) min 24″ HD skærm (Full HD) og på min 7″ tablet, og synes den gør sig godt i alle opløsninger.

Jeg har postet opgaven på rent-a-coder og fået en hel masse indiske henvendelser 🙂

Så jeg håber astronomibladet er oppe i løbet af 1 uges tid.

Mvh HenrikHenrik2014-06-28 10:26:56

henrik
                        Deltager
                          • Nova

Astronomibladet er snart oppe igen!

Sitet er blevet opgraderet og patchet til den nyeste version, databasen konveretret og den nye template lagt på.

Nu mangler vi bare at opsætte kategorierne og tilpasse dem til desgnet/forsiden.

Det skulel meget gerne være 80% færdigt til weekenden og klart næste uge – inkl. RSS news feedet

Mvh Henrik

jonas.c
                          Deltager
                            • Super Giant

Det ser vi fram emot!Smile

Bästa Hälsningar

Jonas

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Astronomibladet er oppe at køre igen med et nyt design .efter min mening rigtig flotThumbs%20Up

Rudi
                              Deltager
                                • Neutron star

Ja, det er fremragende. Ser knaldhamrende godt ud på en iPhone også.

/Rudi B. Rasmussen

henrik
                                Deltager
                                  • Nova

SÅ, nu kører RSS-feedet igen

Der går lige et par dage inden de sidste detaljer er klaret, jeg er kommet ind i den nye joomla og nyhederne begynder at trille ind.

Det nye design har også en brugt salg annonce sektion (classifieds).

Ikke at der er noget galt med forum’s, men der kommer måske lidt flere gæster udefra på Astronomibladet og så kommer de til at stå samlet istedet for at være drysset ud over mange posting af forskellige datoer.

Men vi skal have et nyt logo til den hvide baggrund, så hvis der er nogen der er gode til den slags … ? 🙂

Mvh Henrik

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
                                • Emnet 'Astronomibladet nede :(' er lukket for nye svar.