› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Astronomibladet julequiz: Vind en Nexstar 6SE
- Dette emne har 51 svar og 19 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1293 times
-
ForfatterIndlæg
-
26. december 2008 kl. 19:21 #6166
andreas- Super Giant
Den med forhold for liv, faldt jeg også i. Jeg havde fundet alle “mulige kandidater” før jeg så at der også stod Jorden, Grineren!
Og skulle man ikke vinde så er vi om ikke andet nok (næsten alle) blevet lidt klogere på astronomi og julemænd, i løbet af spørgsmålene.26. december 2008 kl. 19:34 #6168
mr.mox- Nova
Ro på. det var nu slet ikke for at angribe quizen. Jeg synes det er en glimrende idé! Meeeen, spørgsmålet op julemanden synes jeg nu alligevel var lidt useriøst. De øvrige spørgsmål var RIGTIG gode synes jeg.
Jeg har selv svaret “Nordpolen” til spørgsmålet om Julemanden.
26. december 2008 kl. 19:39 #6169
mr.mox- Nova
En facebook-quize er en quiz på Facebook
Det foregår normalt ved at man svarer på en række spørgsmål og så får at vide hvormange rigtige man har. Det kan man så se på ens profilside. Man sender quizen videre til ens bekendte og kan på den måde konkurrere med dem. Der findes allerede 1000-vis af quizer derinde om alt muligt.
27. december 2008 kl. 16:04 #6209
christelDeltager- Asteroid
Quizzen har holdt mit humør oppe i december hvor jeg ellers har været temmelig influenza ramt. Fjollede spørgsmål, dobbeltydige spørgsmål og interessante kloge spørgsmål -altsammen har været særdels velkomment.
Tak for en dejlig quiz 🙂…and the winner is……..?
hilsen en værdigt trængende: mit gamle iøvrigt ikke særligt prangende teleskop gik i stykker da jeg flyttede sidste år :-O
27. december 2008 kl. 17:38 #6210
camillaDeltager- Giant
Ja, der stod i reglerne at trækningen skulle foregå den 25/12. Men der står ikke noget om, at de også skal offentliggøre, hvem der har vundet.
27. december 2008 kl. 21:23 #6224
klaus-fyn- Asteroid
Måske bliver vinderen offentliggjort d. 25/12 i 2009
27. december 2008 kl. 22:46 #6230
lars- Planet
Henrik har vel også lov til at fejre julen om det så tager et par dage bagefter 😉 Omend jeg er lige så spændt som jer.
Men istedet for at vinde var det måske bedre at jeg først lærte at bruge den Meade ETX 70AT jeg købte i Lidl tilbage i februar, efter 40 års kiggen stjerner med det blotte øje.
Hvad er forresten det rigtige svar på spørgsmålet om hvad en Magnetar er? – En magnetar behøver ikke at være en hurtigt roterende neutronstjerne.29. december 2008 kl. 13:01 #6301
mr.mox- Nova
Så må det være lige før…..
29. december 2008 kl. 13:18 #6302
soeren- Main Sequence
Rolig Mr.Mox ting tager tid, hvis det skal gøres korekt
Men der skal jo svares rigtigt for at vinde29. december 2008 kl. 15:20 #6304
camillaDeltager- Giant
Søren wrote: Rolig Mr.Mox ting tager tid, hvis det skal gøres korekt
Det lyder som noget du har lært i fagforeningen, på kurset “gode argumenter til at drive den af”camilla 2008-12-29 14:29:55 29. december 2008 kl. 22:16 #6334
soeren- Main Sequence
LOL
30. december 2008 kl. 01:08 #6352
mstauningDeltager- Black Hole
Der er noget med at han mangler en god måde at få alle mails over til en CSV fil… Nogle der kender en metode fra Outlook Express til CSV?
30. december 2008 kl. 11:41 #6364
Frank LarsenModerator- Super Nova
ARRGGHH
– en af mine besvarelser er blevet syltet i det store sorte email hul – Henrik modtog først igår min besvarelse fra 14/12 hvorfor han derfor venligt har gjort mig opmærksom på at der er lukket for besvarelser.
Det mærkelige er at den tilsyneladende er dateret som afsendt d. 29/12 kl 710 – Der lå jeg og sov sødt og alle komputere i huset var slukket – så den må have ligget hos TDC siden 14/12. Det vil vise sig hvis jeg kan få henrik til at sende en udskrift af mailheaderen – håber godt nok ikke de har syltet flere – der er sendt andre og vigtigere mail– så de kan se frem til et godt surt opstød…altså ikke Henrik.
Men den gode nyhed er at der er fundet en vinder – Henrik skal bare lige have revisoren til at godkende trækningen så bliver vinderen offentlig gjort.Bare det bliver mig30. december 2008 kl. 22:41 #6398
mr.mox- Nova
Det gør ikke noget Frank – så har jeg bare større chance for at vinde
30. december 2008 kl. 23:52 #6404
slindemann- Asteroid
MStauning wrote: Der er noget med at han mangler en god måde at få alle mails over til en CSV fil… Nogle der kender en metode fra Outlook Express til CSV?
Det lyder altså lidt mærkelig i mine øre? En hel mail består af en header og body og indeholder typisk flere af de typer tegn der er ‘seperatore’ i CSV og derfor vil en eksport bare føre til noget snavs.
Hvis alle mails er i en folder, kunne han måske bruge “snagit” som er et screendump værktøj. Det kan eksportere et vindue i et program hvor man skal ‘scrolle ned’ for at få alt med (Scrolling window to PDF). Og han får så en pdf, men der er ikke mere information end hvad der er vist i det vindue. Der er 30 dage fri ‘trial’ og jeg ved ikke om det kan bruges.
(link: http://www.techsmith.com/download/snagittrial.asp)Jeg bruger selv Linux og der er en del triks med at eksportere outlook mail til standard UNIX mbox (fra mbox kan man gøre hvad som helst) og det ville jeg kunne gøre hvis det var til mig selv. Men det virker nok ikke hvis række følgene af mailene er vigtig, for det er der ikke nogle garanti for på de metoder som jeg har læst rundt omkring.
Ellers må han tage computerne med til revisoren
Vi venter alle i spænding,
-Steffen
ps. Friends don’t let friends use Outlook
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Astronomibladet julequiz: Vind en Nexstar 6SE' er lukket for nye svar.