Astronomiåret

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Astronomiåret

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af henrik. This post has been viewed 338 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

henrik
    Deltager
      • Nova

Vi nærmer os den officielle åbningsdag for astronomiåret.

Spørgsmålet er:

tror i man kunne mobilisere alt og alle tiol – i nogle afgrænsedee kampagne perioder som fx. begyndelsen af april – at stille sig ud på gader og stræder?

Vi har drøftet muligheden for at lave en koordineringsside, hvor amatørastronomer kan indtaste sig postnummer og hvor og hvornår man vil stille sig op med kikkerten.

Så hvis det tegner til klart vejr, kan man poste det der, og gæster der vil have et kig i en kikkert kan slå sit postnumer op, og se om og hvor der er nogen der viser frem i nærheden.

Hvis man koordinerede det med en presse-kampagne kunne det måske få ret mange ud og kigge med i sådanne perioder.

Hvad tror i; Ville det kunne virke

Henrik2009-01-12 23:35:23

jens
      Deltager
        • Giant

Hej Henrik.

Synes lige du skal have denne:

Jeg går selv i overvejelser om at skrive til min bopælkommune, samt børnenes skole for at gøre opmærksom på den status astronomien har fået dette år.

De to lokale aviser pønser jeg også på med et indlæg.

Så havde jeg også dig (og Jeppe) i tankerne med et foredrag inkluderet fremvisning af udstyr . . . den tygger jeg stadig lidt på med Pedersborg skole.

Jens2009-01-13 06:38:21

henrik
        Deltager
          • Nova

Så er Astronomiåret officielt indledt!

I denne uge holdt både ESO, ESA og NASA pressekonferencer/åbningshøjtideligheder om den officielle start.

Her i Danmark blev den officielt indledt med en åbningsreception på ‘Diamanten’ igår, hvor der også blev holdt premiere på en astro-film mv.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Astronomiåret' er lukket for nye svar.