astronomi ved Esbjerg

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK astronomi ved Esbjerg

• Dette emne har 18 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år siden af dengrimmenoegnedreng. This post has been viewed 713 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Mogens Zachariasen
    Deltager
      • Super Giant

Fejl i link Johannes

Skal være: http://www.sitecenter.dk/spacelook

Mogens

Mvh
      Mogens

joanna
        • Asteroid

Hej,

er der nogen som ved om Astromyr (Myrtuegård, Marbæk, tæt på Esbjerg) om
        de observatorier de har er gode og om de stadig holder dem?

Hilsen Joanna

bjoerk.jensen.nova
        Deltager
          • Giant

Hej Joanna.

Prøv her – som tidligere beskrevet i denne tråd http://www.astromyr.dk/ og se deres seneste folder. Den beskriver stedets kommende foredrag.

Med hensyn til observationer skal du nok i kontakt med dem derude for nærmere aftale. Det er jo problematisk at forudsdige vejret og derfor kommer observationer med forholdsvis kort varsel.

Her i Jels, hvor jeg bor, ligger Orion Planetarium. Her er der åben i observatoriet hver onsdag aften fra kl. 19 hele året. Det betyder, at der ved klart vejr kan observeres med et 23,5cm komputerstyret teleskop. I sidste uge var der fantastisk klart om onsdagen og en del objekter blev observeret herfra.

Men prøv at fange dem ude på Myrthuegård – så kan de sikkert hjælpe.

Clear Sky’s

dengrimmenoegnedreng
            • Asteroid

hej joanna!

skule du finde ud af noget om Myrthuegård, må du meget gerne lade en besked tilflyde mig! jeg har været derude en enkelt gang for nogle år siden. det var meget interessant, og jeg vil gerne igang med at bruge min endnu ubrugte kikkert!

mange hilsener,

carsten – esbjerg
          Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'astronomi ved Esbjerg' er lukket for nye svar.