astronomi ved Esbjerg

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK astronomi ved Esbjerg

• Dette emne har 18 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år siden af dengrimmenoegnedreng. This post has been viewed 712 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

jacob.christensen
      • Asteroid

Hej alle sammen. jeg er for nyligt flyttet til Esbjerg og leder derfor efter ligesindede astrointeresserede i nærområdet. ved nogle noget om nærmeste foreninger etc.?? klare nætter herfra!

mikkellund
        • Giant

Ja, Esbjerg er lidt et ødeland (sammen med resten af vestkysten) når det gælder astronomiske foreninger. Se de danske foreninger på google kort her:

http://maps.google.dk/maps/ms?ie=UTF8&hl=da&t=h&msa=0&msid=105280264644048168996.00045a21eb65be0e672bb&ll=56.128117,10.194722&spn=2.798438,9.887695&z=7
        MikkelLund2008-10-26 08:30:10

camilla
        Deltager
          • Giant

Flot kort du har lavet, Mikkel. Hvad med at opdatere det med de sidste tre foreninger:

Brorfeldes Venner – Brorfelde

Vestsjællands Astronomiske Forening – Kalundborg

Amatørastronomisk Selskab Fyn – Odense

Og så mangler der selvfølgelig en nål der omfatter hele landet, idet Astronomisk Selskab er landsdækkende.

Anonym
            • Super Nova

Hej Jacob.

Google kortet har en del fejl. F.eks. eksisterer Jels og Fredericia foreningerne ikke længere da det er flere år siden de er nedlagt. Men du skal være hjertelig velkommen i vores forening Amatør Astronomisk Forning Kolding. Vi synes selv at vi har flere gode tilbud til vores medlemmer i form af foredrag, fælles ture, en observationsgruppe og en meget aktiv fotogruppe som undertegnede underviser i Astrofoto i vintersæsonen. Vi har medlemmer som idag kommer fra Flensborg, Norborg og Midtfyn. Set i lyset heraf ville Esbjerg vel også kunne høre til den cirkel som vi omfavner. Skulle du og andre fra området være interesseret, er du til hver en tid velkommen til at kontakte mig på: abjo@jensen.tdcadsl.dk

Med venlig hilsen

Johannes

mikkellund
              • Giant

hej

Jeg lavede kortet eften en liste på astronomibladet.

Så skulle den være up-to-date. Hvis der er flere ændringer så kom endeligt ud af busken.

Mikkel
              MikkelLund2008-10-26 13:47:11

camilla
              Deltager
                • Giant

Du kunne sætte en nål i København for Astronomisk Selskab – selvom foreningen er landsdækkende bor hovedparten af medlemmerne her. Enten det, eller ændre navnet på listen til “lokale foreninger”.

Synda t høre at Fredericia foreningen er lukket. De havde et vældigt fint observatorium. Ved nogen hvad der sker med det?

jacob.christensen
                  • Asteroid

Tusind tak for alle tilbagemeldinger! “koldingafdelingen” lyder som en god idé, jeg vil undersøge sagen nærmere. Mit problem som “fattig” studerende er jo at 25kg udstyr ikke ligefrem er håndbagage 🙂 men sådan ligger landet pt. jeg var til MAF-starparty og syntes det var rigtig godt, jeg savnede bare at have mit eget grej med 🙂 he he

mikkellund
                    • Giant

Nå, efter massivt pres har jeg valgt at tilføje AS på kortet Wink Det blev i Tisvildeleje ved observatoriet.

Mikkel
                    MikkelLund2008-10-26 18:45:41

dengrimmenoegnedreng
                      • Asteroid

hej!

jeg bor også i esbjerg, er totalt nybegynder på det astronomiske felt. jeg har en fin kikkert, som jeg aldrig har brugt. jeg leder også efter en forening eller lignende her i området, der kan hjælpe mig igang. og lære mig at bruge apparatet. er det lykkedes for dig?

mvh carsten

karsten
                        • Main Sequence

Hej I kan prøve at kontakte Myrthuegård ved Marbæk – Esbjerg. har selv været derude til et par foredrag… Rigtig hyggeligt med en masse venlige mennesker. tjek nedenstående linkThumbs%20Up

bjoerk.jensen.nova
                        Deltager
                          • Giant

Hej alle.

Ja, prøv Mythuegård nord for Esbjerg. Jeg var med til at starte den astronomiske interessegruppe derude for ca. 10 år siden.

Jeg selv var formand for SSA, Syd og sønderjyllands astronomiklub.

Den eksisterer desværre ikke mere. Jeg valgte at indstille min funktion som formand pga. noget der kunne minde om stress.

Men desværre var der ingen der ville fortsætte foreningens videre fremfærd.

Vi havde Orion Planetarium som mødested og ikke endgang det var nok til at føre foreningen videre. Vi var ca. 36 medlemmer og vi mødtes ca. 10 gange årligt.

Clear Sky’s

Bjørk

Bjørk Jensen ***nova2009-01-24 11:24:37

Anonym
                            • Super Nova

Hej igen til jer Esbjergensere!

Jeg vil da godt lige følge op på mit tidligere svar til jer, idet vores forening AAF i Kolding, stadig bør være noget for jer – køreturen til trods. Jeg kan forstå, i har opfattet det lidt således, at man medbringer sit grej hver gang. Det er ikke helt således, det som foregår! Vi har jo samlet ca. 10 møder om året, hvor vi hygger os med foredrag, ture til forskellige observatorier og lignende. Vi besøger hinanden (Også i Esbjer). Vi har et særdeles godt tilbud, hvor i kvit og frit kan lære astrofotoens svære kunst. Vi kan tilbyde jer at få topjusteret jeres kikkert ved hjælp af specialudstyr. Og jeg kunne blive ved.

Og kære venner – alt dette for blot 200,- årligt!

Med venlig hilsen

Anonym
                              • Nova

Hej Johannes!

Har i en hjemmeside?

Søren

madsen2009-01-25 09:30:10

dengrimmenoegnedreng
                                • Asteroid

hej johannes! jeg kunne også være interesseret, idet jeg har en fin kikkert stående, som jeg aldrig har prøvet. jeg ved absolut intet om at opstille, indstille og i det hele taget bruge apparatet. selvom jeg bor i esbjerg, kunne man jo godt køre til kolding en gang om måneden, især hvis man kan blive hjulpet igang med kikkertens (og himlens) finesser.

mvh carsten

Anonym
                                  • Super Nova

Hej igen til jer fra Esbjerg.

I skal være hjertelig velkommen – vores hjemmeside er: http://www.aaf.dk

Her er beskrevet, hvorledes i kan blive medlem.

I kan også se min hjemmeside som er: http://www.sitecenter.dk-spacelook

Håber vi ses til vores mange hyggelige stunder!

Mvh.

Johannes
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'astronomi ved Esbjerg' er lukket for nye svar.