Astronomi i TV

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Astronomi i TV

• Dette emne har 17 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 8 måneder siden af max. This post has been viewed 320 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

max
      • Nova

Hej alle,

Hvis man kan se DR HD kanalen, så starter serien

“Vindue til verdensrummet” i aften Kl 19:55 om astronomi.

VH. Max

Mogens.Bildsøe
      Deltager
        • Nova

Thumbs%20Up

Hilsen Mogens B.

hangaard
          • Giant

Det var bare godt bare sende mere af detHug

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Er der nogle der ved hvornår de sender de andre afsnit? Hver Onsdag aften eller?

Så kunne man jo sætte en timer til at optage det, så man er sikker på ikke at misse et.

PS Fem år på Mars imorgen.

chrjensen
              • Super Giant

Har ikke digital TV. Jeg prøvede at se det på nettet, men det virker som om DR HD er den eneste DR kanal man ikke kan se live på nettet. Kan nogen bekræfte dette?

max
                • Nova

Der skulle komme ialt 6 udsendelser og så vidt jeg kan se er det om onsdagen
                men de skulle også blive genudsendt ind imellem når man ser i programoversigten.

Tiderne variere lidt.

På denne link http://www.dr.dk/HD/index.htm
                skriver DR at de ikke supporter streaming af DR HD som
                de gør på de andre kanaler.

VH. Max

dave_gahan
                  • Main Sequence

Prøv evt. at lytte til disse 6 udsendelser. Totalt spændende 🙂

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Hmm, mon der er en der har en ide om hvordan man for optagelser ud af en TDC boks i HD-format?

2mas
                    Deltager
                      • Nova

@MS, det kan du ikke. Og hvis du endlig skulle få dem ud, så er det krypteret og ubrugelige.

Been there, done that 😉

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Men det er jo bare en Linux, det må da være til… Hmm! Ellers må jeg jo finde et PC kort med HDMI indgang på 😉

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Hvorfor kommer ikke TV-er med mindst komponent-udgang? Da havde det været let at gøre optak af programmer. Men det er antagelig fordi TV-fabrikanterne ikke tør at hidse på sig Hollywood …

Michael, det nemmeste tror jeg er en HDMI-splitter på den HDMI-kabelen der går til TV-en. Derefter går en kabel til TV, som vanligt, og en til HD Fury 3, der kommer med komponentkabler.

EDIT: en anden mulighed er at investere i en receiver der har mange HDMI-indganger, og komponentudgang og/eller to HDMI-udganger.

Men, selvsagt, hvis man ønsker at tage op fra en anden kanal end den man ser på i øjeblikket, må man have en ekstra TV-tuner osse.

Bjørn T. Jønsson2010-06-11 16:39:21

Mvh,
                          Bjørn

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Boksen kan kun kører ud i analog,,,, hvis du vil gemme YS i HD er det enten via pc og Teratic kort, eller en dyr PVR…

Læs alt om det her…http://forum.recordere.dk/

max
                              • Nova

Man kan godt optage fra DR HD kanalen men blot ikke i HD formatet.

Har selv en udvendig Triax box (C-HD 415 CX) som sidder på vore

YouSee kabelnet. Derfra har jeg så scart outputet forbundet til min

harddisk recorder og outputet fra recorderen ind i det ene hdmi stik på

min fladskærm.

Hdmi udgangen fra Triax boxen er så forbundet til min anden hdmi ingang

på skærmen så jeg også kan se udsendelserne i HD format.

VH. Max

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Altså vi er helt med på at TDC’s boks optager i HD ikke?

Og det jeg så gerne vil er at få det over på PC’en, men stadig i HD. Der kender jeg ikke lige nogle kort med HDMI ind….

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

Jo da, det gør den, og den er god efterhånden, stadig ikke helt fejlfri, men den funker godt

HDMI er kun en vej, eks til TV, kig på et terratec h7, så skulle du have frit spil.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'Astronomi i TV' er lukket for nye svar.