Astrofotohjemmesider i Astronomibladet

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Astrofotohjemmesider i Astronomibladet

• Dette emne har 8 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af andreas. This post has been viewed 566 timesv. This post has been viewed 566 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Hej folkens

Det er en fornøjelse at se alle de flotte astrofotos som produceres af jer. Hvad med at dele dem med et større forum?

Jeg har tænkt på, at det kunne være rigtig fedt at få links på jeres hjemmesider ind og stå under Astrofoto i Astronomibladet. Jeg er ikke helt på plads med, hvordan siderne skal præsenteres og linkes til rent grafisk, så byd lige ind med forslag, hvis I synes, at ideen er god.

mvh

Torben

Astrofotoredaktør Astronomibladet

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Jeg lavede en grafisk samling for at se hvordan det ville se ud, men tro det skal ligge
        på en officiel server/side før de bliver brugt.
        Du kan se mine links typer her.

http://www.tommy-friis.dk/e107_plugins/links_page/links.php

noodles
          • Super Giant

Hej

Hvis du laver det med noget PHP (som vist er det i bruger på Astronomibladet) kunne du lave det sådan at folk selv skal oprette sig og holde deres sides “profil” up to date.

Mvh Simon

jacobb
            • Nova

Hejsa Torben

Det lyder da som en super idé, så kan hele DK lidt lettere se HVOR tossede vi egentlig er

Jeg tror dog ikke på ideén om at folk selv skal oprette sig mm.

Det vil give mulighed for misbrug og sider der aldrig bliver opdateret efter de er oprettet.

Men det kan vi jo diskutere lidt herinde.

Mvh

Jacob

henrik
            Deltager
              • Nova

Astronomibladet trænger til en opfriskning og vil snart komme i et nyt lay-out og med ny teknik – nok asp.

Dermed kan login ogsp integreres med login’et her, så det bliver et samlet site med interne links i menuerne, fælles login osv.

Mvh Henrik

Torben Taustrup
              Admin
                • Neutron star

Hej Henrik

Det vil jeg se frem til 🙂 – det bliver interessant at se mulighederne.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jens
                Deltager
                  • Giant

Kunne man presse det håndtegnede (skitser), med ind i dette også, så helt sikkert nogle ikke vil føle sig udenfor. Smile

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Jens

Da der er flere som praktiserer dette speciale, så skal de selvfølgelig også med.

mvh

Torben

andreas.v
                    Deltager
                      • Main Sequence

NemligSmile

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Astrofotohjemmesider i Astronomibladet' er lukket for nye svar.