Astrofoto nu til fri download

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Astrofoto nu til fri download

• Dette emne har 18 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af eirik. This post has been viewed 187 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle,

Så har jeg lagt første udgave af Astrofoto til fri download http://www.astrofoto.dk/Astrofoto.pdf

Jeg begynder sandsynligvis på en opdateret, udvidet udgave i det nye år.

Anonym
        • Nova

Da sier jeg mange takk til deg jesper

Den skal jeg nok studere!

alfi
          • Main Sequence

hei jesper

tusen hjertelig takk for at du tar deg bryderiet med å legge dette tilgjengelig.
          lastet ned og savet.

alfi

max
            • Nova

Super mange tak for gaven Jesper.

Forstod først du ville ligge den ud som julegave til December.

Men jeg skal ikke klage over du allerede har lagt den ud nu og

den skal nok også sætte godt gang i alle de nytilkomne amatørastronomer.

Glæder mig til at læse den.

VH. Max

Max2009-10-11 15:03:23

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Jeg har kjøpt boken, men sier takk for PDF-utgaven allikevel! Man kan jo ofte finne tekst man leter etter fortere i en PDF enn i en bok.

Mvh,
              Bjørn

camilla
              Deltager
                • Giant

Jesper – en meget flot gestus at ligge bogen gratis ud. Tak for det!

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Min fornøjelse Approve

Jo, jeg ville først gøre det til december af hensyn til dem der havde købt bogen for nylig, men flere gav udtryk for at det var i orden at gøre det nu.

Jesper2009-10-11 16:10:39

steffan
                    • Giant

Hej jesper,

Tak for bogen i elektronisk format, jeg gemmer den på PC’en som supplement til bogen der ligger på natbordet.

Jeg ser frem til udgave 2 i en udvidet version som jeg helt sikkert vil købe mig, hvis bare det ekstra materiale handler om astrofoto :p Thumbs%20Up

Mvh Steffan

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Jepser – Way to go Thumbs%20UpThumbs%20UpThumbs%20Up

Ang V2: Mail mig lige om hvad du kunne tænke dig at komme ind på, som ikke er i V1..

Jeg overvejer jo at lave en nyt video kursus, med udgangspunkt i MaximV5.

Så kunne det være at vi kunne lave lidt overlap?

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Bare rolig, det kommer udelukkende til at handle om astrofoto Wink

Michael, jeg er ikke rigtig begyndt at planlægge noget endnu, ikke før det nye år. Så vil jeg gå den gamle igennem og se hvad der skal opdateres, omskrives og udvides. Der sker jo en masse og man bliver trods alt lidt klogere hen ad vejen. Et overlap med dit videokursus kunne være en rigtig fin ide, men hvis du gerne vil gå i gang nu så henviser jeg bare til det i bogen hvor det er relevant.

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Jeg er kun nået så langt som at beslutte at det bliver et offline kursus og at jeg tager i første omgang udgangs punkt i Maxim DL 5.

Regner så tilgengæld med at dække polaralignment, optagelse, guidening og grundlæggende behandling. Samt hvis jeg selv kommer så langt, fotometri og spektras.

Så lige nu er jeg ikke længere end overvejelser, samt små test af softwaren !

Hvis jeg begynder inden du er kommet længere, må jeg så henvise til din bog? Kunne jo være at man som sagt, kunne få dem til at hænge sammen – så vi ikke fortæller noget der er for langt fra hinanden 😉

sten
                            • Giant

Tusen takk. JesperSmile

Det er godt lesestoff!

Mvh Sten

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

Hej Michael. ja selvfølgelig. Og jeg skal nok lade være med at sige dig imod LOL Jeg tror da også vi er enige om det hele. Hvis der er noget er det kun detaljer. Vi har jo alle vores foretrukne måder at gøre tingene på, men de grundliggende ting er ens. Fotometri og spektroskopi ved jeg ikke en bønne om, så det bliver nok op til dig at dække.

Håber du får glæde af den Sten.

Jesper2009-10-11 21:17:34

mr.mox
                                • Nova

SUPER! SÅ har jeg også en søgbar udgave. (Jeg har også den trykte udgave)

Storslået at forære den væk synes jeg – du kunne da sagtens have taget penge for PDF-filen…

wieben
                                Deltager
                                  • Nova

God stil Jesper.
                                  Tak.
                                  Det er et godt suplement til den trykte version.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Astrofoto nu til fri download' er lukket for nye svar.