Astrofoto i årets løb, hvornår er det mørkt?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Astrofoto i årets løb, hvornår er det mørkt?

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år siden af jesperg. This post has been viewed 616 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

borgbjerg
      • Main Sequence

Jeg så på et tidspunkt herinde et billede/diagram, der viste, hvornår på året det var mest mørkt og hvornår det var bedst at tage astrofotos.

Hvor finder jeg det?

2mas
      Deltager
        • Nova

Er det den her: http://www.nakskov-gym.dk/almadk/ du leder efter?

borgbjerg
          • Main Sequence

Nej, desværre ikke. Almanakken der kender jeg godt, fin site, men den bruges mest til at se på den aktuelle dag.

Der var her på vores forum vist en tegning af hele året med kurver, der viste hvornår det er helt mørkt og hvornår der eks. var lyse sommeraftener med for meget lys til astrofotos.

deepsky
          Deltager
            • Planet

Var det ikke den som Jesper Grønne har udarbejdet måske ?

Kunne ikke uploades så her et link:

http://astrophoto.dk/gallery/displayimage.php?pid=1065

Deepsky2012-02-18 13:04:38

borgbjerg
              • Main Sequence

BINGO! Clap Star

Tak for det Wink

jesperg
              Deltager
                • Super Nova

Jeg er glad for at min grafik kan bruges Borgbjerg, jeg lavede den til en artikel i fotomagasinet DigitalFoto, det udkommer i Danmark, Norge, Sverige og Finland, derfor er der de 2 forskellige cirkler.

Kære Henrik Brinch – Deepsky, iflg. din profil er du software arkitekt, jeg kan se at du har kopieret min grafik, og lagt den på din egen hjemmeside, som du linker til her.

Én ting er at det vist ikke er helt lovligt at kopiere andres ting og lægge dem på ens egen hjemmeside uden tilladelse, men jeg forstår ikke med din profession, at du gør det.

Grafikken ligger på min hjemmeside, der kan uden problemer linkes til grafikken

LINK

eller den kan vises her med direkte henvisning til billedfilen på mit site:

…. så der er ingen grund til at lægge det andre steder.

Jeg synes at det vil være god stil, hvis du stille og roligt fjerner filen fra dit site, og fremover linker til kilden.

Jesper G.

deepsky
                Deltager
                  • Planet

@Jesper: Det var bestemt ikke for genere, eller tage credit eller noget. Jeg havde tidligere lagt den på mit skrivebord, og den kunne ikke uploades her…og kunne ej heller finde den på din hjemmeside, og da dit navn og hjemmeside jo stod i selve grafikken så jeg ikke noget galt i det.
                  Der linkes nu direkte til den udemærkede billedfil Smile

jesperg
                  Deltager
                    • Super Nova

Tak for det Henrik.

Det er helt i orden, jeg regnede heller ikke med at du hverken ville tage kredit eller genere nogen.

Du skrev pænt mit navn og domænet i grafikken er et andet end hvor det ligger nu, så der er du undskyldt.

Det er mere princippet i at holde styr på tingene, og materialet ikke misbruges rundt omkring (og det mener jeg altså ikke at du har gjort) men det forekommer i stor stil på nettet, at folk ikke respekterer ©

Jesper G.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Astrofoto i årets løb, hvornår er det mørkt?' er lukket for nye svar.