Astro UHC Filter

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Astro UHC Filter

• Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 5 måneder siden af spatzek. This post has been viewed 23 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

lular
      • Asteroid

Hej

Jeg mangler et 2″-UHC filter til min 10″ dob.

Meade.dk har et 2″ ‘Astro UHC Filter’ på lager til blot 479 kr.

Er der nogle der har erfaringer med dette filter og/eller kan fortælle om det er godt UHC-filter til prisen?

Jeg har selv researchet på nettet, men da ‘Astro’-mærket vist kun sælges i Danmark, så er det ikke meget man kan finde.

Det er dette filter vi snakker om: http://meade.dk/product/astro-uhc-filter-125-2-237/

På forhånd tak! 🙂Lular2013-10-07 14:23:34

spatzek
      Deltager
        • Super Giant

Ved ikke noget konkret om Astros, men jeg sætter senere på måneden mine 2″ Baader filtre til salg. Det er det, som svarer til UHC og så et OIII filter. Pris for dem begge er 650,- kr. + lidt porto. Det vist nok ca. 1/3 af nypris.

Lars

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Hvis Lular gerne vil købe Baader UHC filteret, så vil jeg gerne reservere O-III filteret!

Thomas, Bornholm

allan_dystrup
          Deltager
            • Nova

Øv, du er for hurtig Thomas…

Nå, hvis Thomas ombestemmer sig, så vil jeg gerne købe O-III’en

Allan

lular
              • Asteroid

Baaders UHC filter skulle eftersigende være lidt mere bredspektret ift. andre UHC filtre.

Tror bare jeg køber astros… det ligner på billederne præcis den samme model som Skywatchers UHC-filter.

Det er vel meget sandsynligt at astro påklistrer eget mærke på skywatchers produkter, ligesom de gør med fx med GSO-barlowen?

Skywatchers UHC-filter skulle nemlig eftersigende være et ganske fint UHC filter…

spatzek
              Deltager
                • Super Giant

Der lå allerede før kl. 18.00 i går en besked i min indbakke omkring køb af filtrene, så de er solgt.

Det bliver spændende hvad der sker, når jeg snart sætter min Celestron C9.25 GPS og måske et par Nagler okularer til salg. Overskudslager (desværre), når jeg snarest har “first light” på min C14

astrojensen
                Deltager
                  • Neutron star

Jaja, først til mølle og alt det der.

Thomas, Bornholm

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Hvad er der iøvrigt galt med at have et overskudslager?

Thomas, Bornholm

spatzek
                    Deltager
                      • Super Giant

Det opstår heller ikke så let. Jeg vil meget gerne beholde min C9.25, der har super optik og mekanik, men først banker jeg et observatorium op i sommerhushaven og så står der også lige en kikkert til, der fylder op, så kommer spørgsmålet fra konen: Hva’ skal du bruge den til?” – øhhh..

Så inden tråden ryger helt af sporet, så kan ens astro-lager forsvinde af mange årsager.

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

@Spatzek: Nu vi er OT, så vil et passende svar på det sprørgsmål formentlig være: “Hvorfor har du så mange sko?”

spatzek
                        Deltager
                          • Super Giant

Og hvorfor har du så også to linsekikkerter med monteringer oppe på loftet?? + Bresser refraktoren, 2 H-alpha filtre og 25 okularer – vil hun så spørge om

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Astro UHC Filter' er lukket for nye svar.