Astro i aften den 30

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Astro i aften den 30

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 285 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Nogen der skal ud og hvor?

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Bliver hjemmi i haven Tommy, og vil forsøge Markarians chain men syntes den står lidt lavt, så jeg regner ikke med at få mere end et par timer på den, vejret ser rigtig lovende ud til i nat Thumbs%20Up

mhansen
        Deltager
          • Nova

Ja, vejret ser ret godt ud, men det blæser godt nok ret meget hernede sydpå..

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Vinden vil nok lægge sig efter mørket…
            Men ingen der skal til Maglesø eller Kroppedal?

mhansen
            Deltager
              • Nova

Vejret ser også rigtig godt ud for fredag d. 1 maj (Faktisk i dag..). Jeg har en overvejelse om at køre en tur til Avnø, men jeg vil gerne være 100% sikker på at der er mulighed for 220 volt strøm, da jeg er MEGET afhængig af dette. Og jeg er ved at være ret træt af det lys der er lige her.. Jeg har et par lysende vinduer ikke mindre en 5 meter fra mit teleskop. Confused

wieben
              Deltager
                • Nova

Michael,

Så vidt jeg husker er der altid åbent i naturcenteret.

Der er godt nok en bevægelsessensor der tænder noget lys i lokalerne, men det slukker efter 5-10 min. Jeg var ikke selv inde og hente strøm, men det var der andre der gjorde da vi var der sidste fredag, så jeg vil tro at det også vil fungere i dag.

En lang forlænger ledning skulle kunne gøre det.

Nu er der jo månelys, så jeg ved ikke om Avnø er så meget bedre i aften end så mange andre steder.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Mig og Heine fik ellers en hyggelig lille tur ved syd sjælland i aften, et sted med god plads dog med en del høje træer, men ellers fred og ro, rimelig god himmel, som virkede ensartet, jeg syntes dog ikke rigtigt jeg kunne få nogen skarphed i mine frames derude fra.
                  Men en dejlig tur hvor sovepose var med i bilen, giver lige lidt ekstra varme på en kølig aften.
                  En lille fidus jeg har tyvstjålet fra Heine.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Har kigget lidt på FITSne, og jeg tror jeg har for lange expo til årstiden, lå på ca 59322 aud på M106, men baggrundsstøjen er uhyggelig…
                    Smider den lige i en ny tråd.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Og mens vi er ved det, skal nogen til Kroppedal i aften ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Astro i aften den 30' er lukket for nye svar.