Astro-forum.dk på kinesisk?

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Astro-forum.dk på kinesisk?

• Dette emne har 17 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 515 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

ulrik
      • Planet

Når jeg googler Astro-forum.dk, starter det med et eller andet astro-forum.dk og så noget BBL og så en masse på kinesisk? Forklaring på dette? Jeg ved selvfølgeligt godt, at der bliver benyttet en masse kinesisk udstyr på dette forum, men alligevel!

MVH Ulrik

noodles
        • Super Giant

Ha! Ja det ser ud til at Googles cached version af forummet er http://bbl-shop.com/.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:E50Bi8W28agJ:www.astro-forum.dk/+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Nu er jeg også nysgerrig …

Simon

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Lolwut?

Thomas, Bornholm

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Kære alle,

En kinesisk side havde hacket sig til at placere filer på serveren. Da det hurtigt kan gå rigtig galt med et sådant hul, har jeg tilladt mig at fjerne filerne med det samme, uden først at bede Torben Taustrup/Astronomisk Selskab om tilladelse til at gå ind på deres server. Om nogle dage bør Googles cache være korrekt igen.

Men hacker-hullet er der stadig, så der er desværre ingen garanti for, at problemet ikke opstår igen. Jeg har skrevet til Torben Taustrup/Astronomisk Selskab om et forslag til løsning af problemet.

ulrik
              • Planet

Mange tak for oplysningen Jeppe!

MVH

Ulrik

nightsky
              Deltager
                • Neutron star

Godt set Jeppe. Tror det er vigtigt at AS for en driftsplan får at patche systemet op med
                fornuftige mellemrum.
                Nightsky2016-02-13 01:14:38

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Nightsky wrote: Godt set Jeppe. Tror det er vigtigt at AS for en driftsplan for at patche systemet op med
                  fornuftige mellemrum.

Som IT-professionel i det daglige, så kan jeg kun være enig i det Zielke skriver.
                  Det er desværre en evig kamp mod det rakkerpak Ouch

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Tak for hjælpen Jeppe

Jeg har ikke lige været til stede, så jeg kunne tage mig af det.

For et par år siden, eller deromkring fik vi jo en henvendelse fra kinser-

ne, fordi vil ville kalde et site Astro-Forum.

Om det er det site som interfererer med vores – jeg kan ikke lige gennem-

skue, hvordan det har været muligt.

Sidste år fik vi flyttet vores filer hen på en mere sikker server – mod

ekstrabetaling naturligvis, men der må jo være et hul.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Lars Malmgren
                    Deltager
                      • Super Nova

Hvis I betaler for en ekstra sikker server, så skal der klages !

Det har ikke noget med en evt. kinesisk astro-forum.cn eller lign.
                      Hackere har kunnet lægge filer på Astro-Forum.dk serveren, og det må ikke kunne ske.
                      Ergo har udbyderen (muligvis) ikke leveret det produkt de tager ekstra betaling for.
                      Men det kommer jo an på den kontrakt der måtte være.

Anonym
                        • Nova

Lars Malmgren wrote: Hvis I betaler for en ekstra sikker server, så skal der klages !

Medmindre det er forum-koden den er gal med…

Torben Taustrup
                        Admin
                          • Neutron star

Jeg har nu rettet henvendelse til vores udbyder, og så må vi høre, hvad

de svarer.

Jeg vil være glad, hvis man indberetter eventuelle uregelmæssigheder i

fremtiden.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

jeppe
                          Deltager
                            • Super Giant

Det er ikke mit indtryk, at det er udbyders sikkerhed, der er problemet. Det er mest sandsynligt, at det er forums software, der er blevet kompromitteret. Den er ikke blevet vedligeholdt i en længere periode.

Jeg har talt med Torben Taustrup om det, og der arbejdes på en løsning.

ulrik
                              • Planet

Når jeg googler mig til Astro-forum.dk kommer der stadig et kinesisk(?)BBL shop Astro-forum.dk frem.Tillige står der under søgning på salg/forhandler- Astro-forum.dk at websitet muligvis bliver hacket.Er det faretruende?

Ulrik

Torben Taustrup
                              Admin
                                • Neutron star

Hej Ulrik

Der skulle være tjek på sagen.

mvh

Torben

ulrik
                                  • Planet

Tak for oplysningen Torben

mvh

Ulrik

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
                                • Emnet 'Astro-forum.dk på kinesisk?' er lukket for nye svar.