Astro apps

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Astro apps

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 10 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 33 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

store.bjoern
    Deltager
      • Giant

Astro Locator http://www.progressconcepts.com/blog/astro-locator-new-iphone-astronomy-app/

Jeg bruger bl.a. dets indbyggede kompas, til at få peget tuben i den rigtige retning. Det til skopet medfølgende kompas bliver hurtigt påvirket af tuben selv, og af telefonen, hvis de kommer i nærheden af hinanden. Ikke så smart, når man rent visuelt vil se, om tuben og kompasnålen er parallelle, og er det blevet mørkt og du lyser med telefonen, og holder telefonen hen til den…udsving igenThumbs%20Down
      Det andet er den eksakte tidsangivelse, til når jeg initierer håndkontrollen. Den angiver højden, men det varierer, så jeg har valgt 11 m, som den hyppigst har vist.

Kan også lige nævne iHandy Level, en vaterpas, dén i min trefod så jeg en dag var tørret ind til nogle små krystallerConfused. Jeg lægger telefonen på kanten af bakken ud for hvert ben, så får jeg hurtigt justeret benlængden.

Har du en fix app du vil anbefale?

helgeras
      Deltager
        • Giant

Skysafari Pro, er et helt fantastisk planetarium program til Android og IOS.

PolarAlign, der viser hvor nordstjernen skal være når man laver polar alignment.

Mvh. Helge

Anonym
          • Nova

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Jeg bruger RedShift til iPhone og iPad, den opfylder mine behov.

Og så har jeg også glæde af TakAlign til iPhone, der viser hvordan Polaris skal stå i polskopet – men med din alt/az er det jo nok begrænset hvor fedt du syntes det er Og endelig bruger jeg “Dusk And Dawn” til iPhone der viser solopgang, tusmørker osv.

/Rudi B. Rasmussen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Astro apps' er lukket for nye svar.