Hej med jer,
Efter lang overvejelser omkring, hvad skal erstatte Canon 60D i observatorium (om det skal være CCD eller CMOS), har jeg englige besluttet mig til og fået bestillet grejet fra TS – jeg gik efter “All Arounder” til både planeter, lunar samt DSO og har vælgt ASI 174MM-Cool (mono). Pakken er ankommet sidste uge og ud over ASI og Harribo Gummibärchen
var det plads nok til PowerMate 2.5x – sådan at man er parat til platenjagten lige om lidt. Desværre har lommepengekonto hverken råd til filterhjulen eller selve filter –> dvs de er kun S/W indtil sommerferien. Men tilbage til ASI – den ser fint og solid ud, har ret stor pasive cooler (og lille fan) og ikke mindst usb hub på bagsidden, som er rat praktisk og kan bidrag til reducere udforninger med kabelbelegningen.
Efter anbefaling fra Lars har jeg fået tilkøbt ASI anti-dew, som er lige kommet på forside af 174. Det gik som beskrevet på deres hjemmeside og anti-dew sider nu fest.
Det eneste som er kunne være bedre designet er, at efter anti-dew er kommet på, er det ikke plads nok til at få fat i skruene til udskiftning af dew tabletter
Så lige nu har jeg opsætning med ASI120 som guide og ASI174 som main CMOS
og har ikke endu oplevet problemer med den konfigurationen – FireCapture kan sagtens finde ud af, hvad er det det skal bruges
Vejr var desværre ikke til at kunne for alvor komme i gang med at teste performance – men mon ikke det komme om lidt.
Hilsen
Michal