Aschberg foto tråd.

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Aschberg foto tråd.

• Dette emne har 24 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 615 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Nydeligt sat sammen M,,, syntes jeg kender scopet i baggrunden, er det ikke MR 14″ der står der?

wieben
      Deltager
        • Nova

Det ser ud til at I har hygget Jer gevaldigt i smukke omgivelser.
        Flotte billeder!

MS: Hvad syntes du om dit ye D90? Det ser jo ud til at performe rigtigt godt.
        Er det et observatorie man kan se lidt til højre for “midter-bjælken” i den store version af panoramabilledet?

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

TommyF – Jo det er lige hans.

Heine – Jeg er en glad mand 😉

Det til højre er et par radars, men på midten af pladsen var der noget sejt. Det er et mobilt planetarium, privat ejet !!! Skulle være flot det han laver, fik desværre ikke set det selv.

Det bedste man kunne sige om de radars, var at de havde rødt lys på. Også lå de så tilpas langt væk at nogle brugte dem til at justere søgere.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Er lige ved at finde nogle 300sek darks frem lavet med:

Nikon D50

Nikon D80

Nikon D90

Viser alle som de kommer ud, og med en let behandling der nemmere viser støj/hotpixels. Så der kommer to udgaver af samme dark.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Glemte de fylder meget, så her er bare et crop af øverste højre hjørne:

Alle fik en kurve hvor jeg flytter punkt 28 til 62.

D50:

D80:

D90:

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Så skulle min Leo trepets være rimlig til fremvisning. Jeg var nød til at beskære den da den ene galakse sad ude i det ene hjørne Embarrassed så jeg må tage den om en dag. Skal da også lige siges at der er ca 2 timer a 420 sek.

Finn2009-04-28 10:31:32

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Den er blevet rigtigt god Finn – Thumbs%20UpThumbs%20Up

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Ja Finn, der er ved at være gang i den, syntes især du har en flot guide, tror godt du kan give lidt mere levels, baggrunden er meget mørk.

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Hej Finn,

Prøv at giv din Leo Triplet noget mere curves, eller prøv evt. “shadow/highlight” funktionen. Så kommer der mere med.

Michael. Dine darks viser meget godt udviklingen af Nikons sensorer. DIn D90’er bruger jo samme sensor som min tidligere D300, som også var utroligt clean.

Jeg testede min søsters D80, som var lige så ringe som din D80 dark frame giver udtryk for.

Det viser bare at det er virkeligt vigtigt, at man snupper den rigtige model fra hylden i kamerabutikken hvis man vil lave astro.

Jeg glæder mig til MAF starparty når jeg ser jeres rejsebeskrivelse.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

D50 og D80 har jo CCD’s, hvor D90 og D300 har CMOS.

Vi ses da derovre Heine.
                      Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Aschberg foto tråd.' er lukket for nye svar.