Arduino og stepper motor

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Arduino og stepper motor

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 1 måned siden af Rudi. This post has been viewed 210 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Hej,

jeg skal igang med et lille ATM projekt hvor jeg skal bruge en stepper motor der vha et snekke gear skal drive en aksen med siderisk hastighed.

Jeg vil prøve med en arduino og skal så bruge en rimelig kraftig (nogle kg*cm moment) unipolar stepper, 48, 96 eller lignende full steps pr omgang.

Kan nogen anbefale et kit, en motor eller et godt web site (gerne dansk) hvor jeg kan gå shop-amok.

Edit: har kikket på http://www.let-elektronik.dk/ og http://www.conradelektronik.dk/.

Edit-edit: kunne jo også lige køre over på Thurø og høre om Alan gav en kop kaffe rudibr2016-01-26 11:33:40

/Rudi B. Rasmussen

alan
      Deltager
        • Super Giant

Hvis du vil hurtigt igang kan du komme over til mig, jeg har en del stepper-motore liggende. + driver og arduinoer. (Vi finder en god pris)

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

He – Alan, vores beskeder krydsede vist nok hinanden i cyberspace, se min Edit-edit kommentar

/Rudi B. Rasmussen

alan
          Deltager
            • Super Giant

Det med kaffe finder vi også ud af. Send en SMS hvis du vil forbi.

Alan

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Forresten, i min søgen rundt på nettet om emnet “DIY star tracker” faldt jeg lige over denne video:

[TUBE]VnP3Fj-THj0[/TUBE]

Han har brugt et tænd/sluk, simpelt og genialt, men præcision og stabilitet er jo nok så som så.

Men jeg kan godt lide ideen om af man med lidt gaffatape og stumper i en almindelig husholdning kan få bygget en lille tracker

Men – jeg arbejder videre med Arduino ideen

/Rudi B. Rasmussen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Arduino og stepper motor' er lukket for nye svar.