APT mister forbindelsen til kamera

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR APT mister forbindelsen til kamera

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år siden af xplode. This post has been viewed 53 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har prøvet APT et par gange, men hver gang har programmet pludselig mistet forbindelsen til kameraet, et Canon 1000D via 5 m USB kabel. Jeg tror ikke det er kablet, da andre programmer, feks Canons eget sagtens kan holde forbindelsen over samme kabel i timevis.

Hver gang har eneste udvej været at genstarte APT, så forbinder det med det samme.

Nogen gode forslag til hvad der kan være galt?

Ellers overvejer jeg at skifte til BEOS eller SGP.

/Rudi B. Rasmussen

xplode
      Deltager
        • Nova

Sannsynligvis USB kabel eller hvis du bruker AC adapter kan det være den.

Jeg har opplevd merkelig ting med dårlige 5M USB kabler og billig AC adapter.

Prøv med en kortere USB kabel i første omgang.

BackyardEOS har jeg brukt i flere år og skal si meg veldig fornøyd med det.

Minus med BYE er litt lite funksjoner, men det får stor pluss for att det er veldig enkelt i bruk.

APT har også blitt prøvd, dårlig og virrende interface har gjort att jeg ikke har prøvd det ut mer enn noen få ganger.

SGP har jeg også brukt en del og er veldig fornøyd med det.

SGP passer best hvis du har motorfokuser og setter opp en plan for kvelden.

Plate solving funksjonen er veldig god og minst like rask som Astrotortilla.

Mye funksjoner for automatisering og det er stor utvikling på programmet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'APT mister forbindelsen til kamera' er lukket for nye svar.