Apps og Vejrguider

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Apps og Vejrguider

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 4 måneder siden af kingnothing76. This post has been viewed 305 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

kingnothing76
      • Moon

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der har links til nogle gode vejrudsigter på nettet. Tænker på om der er nogen specielle til astronomi. Så man kan planlægge lidt ud i fremtiden om man skal hive kikkerten frem eller ej…

Kunne også være fint hvis nogen kunne byde ind med apps til samme formål, eller andre apps.

Selv bruger jeg :Stellarium, Starwalk, Sky Guide.

Hilsen Kristian

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

John
        Deltager
          • Nova

Der er bl.a. Astro Panel til Android.

edbbob
          Deltager
            • Super Nova

Som Rudi skriver: Meteoblue! Den er rimeligt god til at spå om fremtiden.

DMI’s byvejr er ofte for upræcis, og teksten er kopieret fra regionaludsigten. Til gengæld er deres Nedbørsradar ret god:

Radar: Nedbør

DMI’s satellit kort er mildest talt håbløse for os nightwalkers, Af en eller anden uransagelig årsag (misforstået æstetik?) har de valgt at vise skyerne med mørkeblå på sort om natten. Det er fuldstændigt umuligt at se noget som helst brugtbart på de kort

Istedet plejede jeg at bruge SMHI:

SMHI Sattelit

Når man trækker musen hen over tidspunkterne til højre (de blå), får man en rimeligt god indikation af skyudviklingen.

Endelig skal man ikke kimse af gigtbenet, sprotknæet osv. Man lærer næsten at smage på luften, når man har sit teleskop stående udenfor.

kingnothing76
              • Moon

Bruger ikke Android. Og den findes ikke i AppStore kan jeg se 😉

John
              Deltager
                • Nova

kingnothing76
                  • Moon

Scope nights er ikke tilgængeligt i den danske app store

allan_dystrup
                  Deltager
                    • Nova

Jeg har Scope Nights på min iPhone, — men appen holdt op med at virke for et par uger siden (“forecast unavailable…), nogenlunde samtidig med, at den forsvandt fra App Store.

Måske er der ændret i de WebServices, den kobler op imod..??

Ærgerligt, det var et kanon program.

Jeg bør nok sende en mail til Egg Moon Studio.

Allan

kingnothing76
                      • Moon

Super den ser meget brugbar ud. Men som nybegynder har jeg vist lidt brug for at tyde siden rigtigt. Den forkommer mig lidt forvirrende..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Apps og Vejrguider' er lukket for nye svar.