› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Apple Mail / Gmail. PAS PÅ!!!
- Dette emne har 20 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 258 times
-
ForfatterIndlæg
-
16. november 2014 kl. 09:35 #124539
natteravnDeltager- Main Sequence
rudibr wrote: Rodi, Apple kommer sig såmænd nok hurtigt over dit dramatiske skifte
Ja self gør de det, jeg er kun en enkelt ubetydelig kunde ud af en milliard?
Men måske blir een til mange og blir det til rigtig mange, hvem ved så om det så kunne ændre nogle ting i sidste ende.
Een ting er sikkert, tier man stille og bare agerer nikkedukke blir der heller ikke ændret noget overhovedet, og så kan du spørge dig selv.. hvad har jeg selv gjort for at prøve at påvirke tingene på en positiv måde??natteravn 2014-11-16 08:39:30 16. november 2014 kl. 09:51 #124540
RudiDeltager- Neutron star
Jeg bruger både Apple og M$ produkter. De har til mit behov hver derefter fordele og ulemper, jeg prøver så at fordele arbejdet så fordelene udnyttes. Jeg har skam brokket mig til begge firmaer, begge med blandede resultater. Senest har jeg droppet M$’s OneDrive online backup tjeneste, da den har en begrænsning på 256 tegn i filnavn (incl path) – hvilket bevirkede at min Mac ikke kunne tage backup af min iPhoto bibliotek.
/Rudi B. Rasmussen
16. november 2014 kl. 09:56 #124541
Apollo 13 wrote: @Natteravn
Det bliver spændene at se om vores nye EU kommisær vi gøre noget ved Apple som hun har sagt. Apple er jo kend for at kravle i skattely.
Mht. computer bruger jeg selv både Windows 8 og Apple. Jeg undervisere seniorer til dagligt og min iagtagelse er, at dem som bruger Apple produkter har lettere ved at bruge en computer, da bruger fladen er lettere at forstår og navigere rundt i.
Windows kæmper stadig med brugerflade problemer, ikke mindst på deres Windows8 platform. En ting jeg vil fremhæve er, – når man skal slukke en Windows8 computer. For nogen er det umuligt at “ramme” afbryder ikonet nede i højre hjørne
Hej Morten,
Windows har bestemt problemer, men den lumpne måde som Apple øjensynligt handler efter har jeg ikke oplevet med Windows produkter! Iøvrigt var jeg rigtig glad for min gamle Windows Vista PCDen kørte ikke altid så stabilt som jeg husker det, men det gør Apples imac så sandelig heller ikke hvis du hopper på limpinden med deres “efter deres eget udsagn” nye og forbedrende styresystemer!!
Jeg opgraderede selv fra Lion til Mountain Lion og igen til mavericks som endelig fik min computer til at gå fuldstændig i knæ og ubrugelig!
Dertil kommer deres opdateringer til Iphones og Ipad’s, helt ok med mig men hvad der ikke er ok er at man ikke kan nedgradere igen fordi opdateringen næsten ødelægger ens telefon fordi det ikke er den sidste nye model.
Måske ser jeg sådan på det fordi en tlf for mig bare er en tlf og ikke et “must have” produkt og ikke har lyst til at smide 6000,- efter så latterligt et stykke elektronik med jævne mellemrum bare for at være med på bølgenPS: så hellere et Ethos okular
natteravn 2014-11-16 09:02:58 16. november 2014 kl. 10:16 #124543
apollo.13Deltager- Main Sequence
@natteravn
Jeg har selv måtte sende min iMac fra 2009 på pension, – da den døde fuldstændig
Jeg vælger at tro på, at forbrugerne over tid, nok skal vinde over Apple, – med lidt politisk hjælp. Der er fokus på Apple i EU nu, forøvrigt også Google, og jeg tror også på at der komme til at ske noget med Facebook. Fælles for de tre “selskaber” er jo at de alle er Amerikanske. Og den “dominans” som de har fået på markedet, vil ikke flere og flere ikke finde sig i bl.a nede i EU.
Jeg selv bruger ikke iPhone længere, jeg er hoppet helt af “smart Phone bølgen” og gået over til en god gammel Nokia telefon købt for 399,- i Elgiganten. Smart Phone telefonen har jeg en fornemmelse af også stille og rolig går i sig selv. Flere dropper den, fordi de får strees af at skulle svare på SMS, e-mail, FaceTime Dropbox beskeder i en uendelighed.
Vh. Morten
16. november 2014 kl. 10:54 #124544
Træls for dig med din imac fordi det for mange “inkl mig selv” ikke er småpenge som man investerer i det, ikke mindst smartphone bølgen
Min imac er fra 2012 og var også ved at miste livet til sidst. En fuldstændig sletning af HD’en og først da kunne jeg gendanne den til det styresystem den oprindelig var født med, Lion. Nu kører den tilgengæld problemfrit, så jo Apple laver skam nogle gode produkter, deres politik er bare efter min mening pil R—–!! Det vil jeg ikke støtte fremover, selvom det som rudi rigtig nok påpeger er ubetydeligt hvad nogle få gørmen man har vel også principper
Jeg håber du får ret mht. forbrugerne, Apple og flere er for dominerende og de kan ikke tåle den magt der affødes af det og som i sidste ende alligevel IKKE kommer os forbrugere tilgode.
Jeg har også overvejet at droppe smart phonen som du jo har gjort, men har ikke taget mig sammen til det endnu! er allerede en smule afhængig af skidtet!!natteravn 2014-11-16 09:55:16 16. november 2014 kl. 14:34 #124562
edbbobDeltager- Super Nova
Jeg læste igår, at Apple nu er mere værd end hele det russiske aktiemarked tilsammen! På den anden side, var der ikke mange, som i midten af 80’erne havde troet at IBM ville holde op med at producere deres PC. Compaq virkede også som en af de “usårlige”, eller Nokia dengang “alle” havde en 2110.
Jeg er selv begyndt at være meget forsigtig med at opgradere mine iToys. Da jeg i sin tid opgraderede min “stenalder” iPhone3 (uden G), var den lige pludselig håbløs langsom. Jeg er ret overbevist om, at det er noget Apple gør helt bevidst, for at få kunderne til at opgradere hardwaren. Meget skummelt!
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Apple Mail / Gmail. PAS PÅ!!!' er lukket for nye svar.