Andromedagalaksen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Andromedagalaksen

• Dette emne har 24 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af kennethk. This post has been viewed 304 times
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hei !
      Slik gjør jeg:
      Legger ut bildet mitt på min hjemmeside, åpner bildet i nettleseren min (Firefox) – høyre klikker bildet og velger “Kopier bildeadresse”

Går så på forum her og velger “Indsæt bilde” – vælger “Billed Web adresse” og limer inn linken der ! Prøv “Se først” for å se om det er rett gjort.

Gjort slik blir mine bilder som på web’en. Håper det hjelper deg og er svar på ditt spørsmål.

Arne Martin2016-10-17 20:28:05

Øystein
      Deltager
        • Giant

Ole Alexander,

Håper vi nærmer oss…

Jeg logget meg inn på AstroBin kontoen min, hentet fram et av bildene mine, valgte Share og kopierte den linken som da ble generert:

http://astrob.in/150316/0/

inn til ”treet uten pil” skjemaet i Astro-forum.

Det må tydeligvis gjøres annerledes. Kan du spesifisere nærmere hvordan jeg finner den adressen jeg skal bruke?

Øystein

Øystein
        Deltager
          • Giant

Takk for flott svar Arne Martin!

Jeg gjør som du på Astro-forum, men har ikke egen hjemmeside å linke til. Jeg hadde håpet at det lot seg gjøre å benytte AstroBin, DropBox eller Flickr i stedet, men det har jeg altså så langt ikke lykkes med.

(Unnskyld Kenneth for at det har blitt innlegg i tråden som ikke gjelder bildet ditt )

Øystein

kennethk
          Deltager
            • Nova

Takk for innspill alle sammen og Øystein, det gjør absolutt ingenting:-)

Ole A. – du har rett, noe er galt i bilde, ser ut som et bestemt mønster repeteres, at visse stjerner kopieres i en litt mindre utgave til høyre for stjernen, merkelig. Skal prøve å kjøre en eller flere nye stacks

Anonym
              • Nova

Hei Kenneth
              Beklager å hive meg innpå tråden jeg og !

Øystein, prinsippet er det samme i dropbox: åpne på nett, kopier link – lim inn på forum.

John
              Deltager
                • Nova

I Astrobin skal der højre-klikkes på biledet og så “kopier webadresse på billedet”

I Dropbox er det det samme, men billedet skal være uploadet til “public”, så kan der linkes direkte.

John2016-10-17 21:09:21

Øystein
                Deltager
                  • Giant

Hei,

Takk til alle som hjalp meg! Nå fungerer det, har prøvd AstroBin. Løsningen var å skifte over fra Edge til Mozilla Firefox.

Øystein

denjnie
                  Deltager
                    • Planet

F.s.v.a Flickr har leg lagt en opskrift i denne tråd.

Heiko
                    Deltager
                      • Super Giant

Hej Kenneth,

tillykke til dit første forsøg! Smukt billede!

kennethk
                      Deltager
                        • Nova

Takk for det Heiko 🙂

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
                      • Emnet 'Andromedagalaksen' er lukket for nye svar.