Man har lov at være heldig engang imellem.-Jeg slæber det hele(EQ6 med 2 telescoper,Artemis4021 med Truetech filterhjul, RoboFocus, ialt omkring 8 ledninger)ud og har de fleste gange måtte tage det ind igen efter kort tid p.g.a. skyer.-Så jeg vil sige:Endelig og håber ikke der går alt for lang tid igen.
Mig også, jeg skal bare også kører enten 20 eller 60km for at lave DSO oven i slæbet har ikke hele NB sættet, så her i KBH området er LRGB ikke så godt igen….
Men det er det imponerende at du holder de runde stjerner men et ‘sæt sammen’ setup…
Joh – jeg må vist sætte et H-alpha filter på næste gang lejligheden byder.-I modsætning til M33 er HII områderne i M31 uhyre små, men de må kunne komme med.-Jeg er ligesom andre på “mellemtid” og har kanonen klar med lidt højere opløsning,dvs. TSA-102 med reducer for en noget højere imagescale, men jeg tror jeg vil prøve 60eren med H-alpha.
Et rent lag i H-alpha, altså gråtone.HII områderne er ret tydelige.
Iøvrigt troede jeg man kunne overskrive color-billedet ovenover.-Jeg lavede en lidt forbedret udgave og linkede til mitwebsted, men ikke helt samme højde og bredde og det giver åbenbart problemer?Hvor sletter man det forudgående billede så man kan få det nye ind i korrekt format? Det nye billede har vist overtaget det gamles højde og bredde.