Andromeda start

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Andromeda start

• Dette emne har 25 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af mogens. This post has been viewed 820 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Andromeda fra i aftes med Tak 60C med Sky90 reducer/flattener, astrodon filter i Trutech filterhjul, kamera
      Artemis 4021. LRGB: 4×20 min(sub 5 min)Mount:EQ6, guidet med Qcam5 gennem TSA102.-Billedet er absolut ikke færdigt
      og jeg ser frem til at tage flere frames.

VH Mogens

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Det er absolut en god begyndelse Mogens. Glæder mig til at se det færdige resultat.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Hej Torben

Tak for det.-Ja det er støvbåndene jeg skal ha fat i til det færdige resultat og det kræver lidt flere frames end der var mulighed for i går.

VH Mogens

rigo
          Deltager
            • Super Nova

ja lækker start

http://www.rigorigo.dk2008-10-26 21:27:58

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Tak til Rigo.- Hvis ikke det bliver skyfrit indenfor overskuelig tid overvejer jeg at mixe med de mange råframes jeg har af Andromeda, taget med SXV-H9Embarrassed

VH Mogens

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Jeg har her genbehandlet Andromedabilledet, bl.a. boostet RGB og brugt et High Pass Filter Sharpening, så kontrasten er blevet betydeligt øget

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Flot mogens, dog en smule for blå… Kan det være månen der har givet det skær?

Et par timer, og du har et kanon billede, der er jo allerede lidt af støvbåndene i 110 med.

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Super billede Mogens. M31 er et svært objekt når man har lysforurening, så det tæller ekstra opad i bedømmelsen af dit billede. Glæder mig til at se fortsættelsen.

Jesper

mogens
                    Deltager
                      • Super Nova

Tak til Michael og Jesper

Selv om image scale ligger omkring 5,5 og således ikke særlig høj opløsning kan 60 åbningen godt klare et 1 til 1 billede.

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

I aftes var der nogenlunde seeing her over Aalborg så jeg fik taget de sidste frames i Lum og RGB i denne omgang.

Link til stor udgave: http://www.mogensastrobilleder.dk/Andromeda25big.jpg

VH Mogens

hoest
                        Deltager
                          • Nova

Mogens den er flot ,er du ikke en fotoGeek :det er s.. et drømmefoto

mogens
                          Deltager
                            • Super Nova

Hej Henning

Tak skal du have.-Jo-du har fuldstændig ret, men der bliver flere og flere af demSmile

Den der TOA kan jeg godt blive lidt misundelig påDead

VH Mogens

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Det kan jeg godt forstå , den er stor efter mine forhold.
                              Nu går jrg bare og venter på klart vejr i en weekend så jeg kan få testet det nye 6,3mp orion
                              camera og se hvad det kan yde.

johnni.gade
                                • Giant

Ja det ligner godt nok et foto fra nettet som hubble har taget 😛 Rigtig flot!

mogens
                                Deltager
                                  • Super Nova

Hej Johnni

Tak for det.-Og tak for sammenligningen men billedet er taget fra jorden, fra min terrasse,

1 time og 40 min den ene aften og 2 timer den sidste.

VH Mogens
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
                                • Emnet 'Andromeda start' er lukket for nye svar.