› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Andre tidsfordriv???
- Dette emne har 71 svar og 35 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af palle. This post has been viewed 1979 timesb. This post has been viewed 1979 times. This post has been viewed 1979 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. maj 2009 kl. 08:28 #16631
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Kan vi som er nye her gjenopplive en gammel tråd?
Det er interessant å lese hva dere driver med ellers på fritiden. Som mange andre har jeg alt for mange hobbyer og alt for liten tid til dem, så det blir jo et par jeg driver aktivt med og resten ligger på is. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å oppgi de inaktive hobbyene helt. Jeg kaster heller nesten aldri noe … så det henger kanskje sammen?
Uansett, PC og lese bøker er vel det jeg driver mest med utenom amatørastronomi. Jeg liker å lese fantasy, sf, historie, historiske romaner, biografier, filosofi, m.m. Dessuten er jeg glad i kvalitetstegneserier som Asterix; Disney v/ Carl Barks, Don Rosa, og Paul Murry. Historie er en annen hobby jeg prøver å få tid til. Film er jeg glad i, både på kino og DVD, og i den forbindelse har jeg samlet flere enn 1000 DVD-er.
Av hobbyer som ligger på is og blir nedprioritert, er slektsforskning, programmering, bokskrivning, Linux, mynter & frimerker, og musikk. For å nevne det jeg husker nå.
Men én “hobby” som overskygger de andre, hvis anledningen byr seg, er damer! Da glemmer jeg alt annet. Jeg er veldig glad i damer og klarer ikke å skjule det.
Mvh,
Bjørn24. maj 2009 kl. 09:55 #16633
jeppeDeltager- Super Giant
Ud over astronomi, der også er min hobby, går min fritid med religionshistorie.
24. maj 2009 kl. 10:32 #16634
mejerDeltager- Super Nova
Er begyndt at skrue i endnu en rallybil, så der nu er 2.
MVH Mejer
24. maj 2009 kl. 12:24 #16635
Anonym- Nova
Hei alle !
Her er riktig mange flotte hobbyer ser jeg, noen krever litt mer aktivitet enn andre også !Selv har jeg drevet med ski hopping i mine yngre år !Nå for tiden er det min båt og motorsykkel som er mitt tidsfordriv.Da det jo er riktig så lyst om nettene blir det også tid til litt vanlig fotografering, når jeg tar sykkelen en tur har jeg alltid min kamerabag med og prøver å finne noen gode motiver !Her er min båt ! Bildet er fra første år med denne, så den ser litt annerledes ut i dag !Denne har jeg hatt i 2 år og ønsker jeg hadde kjøpt en for mange år siden !Det er bare så fint å kjøre sykkel ! (Når været passer )Min nyeste hobby er jo da Astronomi og astrofoto, som har gitt meg mange nye venner og bekjentskaper !Mvh Arne Martin24. maj 2009 kl. 12:53 #16636
timoDeltager- Giant
Hej,
det är mycket intressant att läsa vad ni alla gör vid sidan om astronomin !
Det säger mer om människan bakom teleskopet
Vad jag hinner med förrutom att renovera huset är : läsa böcker (SF, kosmologi, Dalai Lama), vanlig fotografering, teckning, motion (cykel, Nordic Trainer Powerslide – se bilden), yoga.Det som ligger på is är: fiske, vandra och paddla kanot, skärmflygning – se bild, friidrott och så vill jag gärna ha en båt som Arne Martin
Timo24. maj 2009 kl. 12:59 #16637
Anonym- Nova
Hei Timo !
Den kommer kanskje for salg neste år, om min kone går med på en oppgraderingMvh Arne Martin24. maj 2009 kl. 13:19 #16638
mstauningDeltager- Black Hole
Tjae, for mig er det foto og PC flyvning. Samt en god vandre tur, og lidt cykling bliver det også til.
MStauning 2009-05-24 13:19:36 24. maj 2009 kl. 13:24 #16639
2masDeltager- Nova
Jeg gør det meget i cichlider fra vest afrika, RIFT valley, bl.a. fra Malawi og Tanganyika søen.
Her er et billed af en af mine baljer. KLIK
24. maj 2009 kl. 13:51 #16640
andreas.vDeltager- Main Sequence
24. maj 2009 kl. 13:51 #16641
mr.mox- Nova
Min liste er lang… Lige nu kan jeg huske: Ølbrygning, dans, geocaching, bridge, Lego, spejder, pc-og elektronik-fuskeri samt vedligeholf på huset.
24. maj 2009 kl. 18:11 #16650
joe- Moon
Min liste er ikke så lang, jeg var lige en tur forbi parkeringspladsen ved maglesø på cykel, jeg cykler en del og tur i dag var på 161 km, så hele sommeren kaster jeg en masse penge i cyklen og hele vinteren bruger jeg penge på astronomi.
26. maj 2009 kl. 20:08 #16713
palle.b.Deltager- Nova
Ja men jeg har jo genoptaget ASTRONOMI . . . men ellers så skyder jeg en del med langbue, mest for hygge men også lidt stævner.. Har et par DM medaljer fra Jagt og Felt med Compoundbue, fra dengang jeg gik til stålet…..
Her skydes en “krokodille” i stenlille 😉 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Andre tidsfordriv???' er lukket for nye svar.