Andre tidsfordriv???

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Andre tidsfordriv???

• Dette emne har 71 svar og 35 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af palle. This post has been viewed 1980 timesb. This post has been viewed 1980 times. This post has been viewed 1980 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 72 i alt)
  • Forfatter

petrus
      • Main Sequence

Jo jo sommersild i bikiniLOL,.

holm
      Deltager
        • Super Giant

Ja ud over at jeg også helst skal ud og røre mig mindst 2 gange om ugen eller ned i centret, har jeg jo musikken som den store interesse.
        Det være sig som sangskriver og sidder i mit lille hjemmestudie og koger pop-musik sammen i div.projekter som så bliver afsat til forlag…
        Man må håbe man snart kan få lavet er stort hit…Confused så man kan tjene en masse penge og købe en masse astro grejer Tongue

Kig endelig ind på: http://www.wizart-studio.dk

Holm2008-10-10 13:20:44

pls
        Deltager
          • Moon

Rigtig interessante hobby’s i har udover astro. Sjovt at se hvad folk ellers laver.

Og respekt til Frank L! Jeg ville ikke være helt tryg ved at hænge der.

For mit eget vedkommende har jeg, som nogle af de andre også en passion for cykling. Det var lidt småseriøst da jeg var mindre og er så småt ved at tage fat igen. Det er ikke to hobby’s der er lige nemme at få til at hænge sammen. De kræver som regel begge godt vejr, og efter en lang nat med astrofoto er jeg ikke i optimal træningstilstand dagen efter. Så der skal prioriteres lidt engang imellem. Men nu kommer vinteren, så falder træningsmængden, og der sku gerne blive plads til teleskopet igen Smile

Her er min ged:

Begge interesser kan gøre en ret “udstyrslidderlig”. Kan være lidt hårdt for økonomien Dead

Mvh.

Paw

outlook
          Deltager
            • Super Nova

“I knew you were a man of action”, men jeg kan ikke helt slippe kiggeriet, fordi hernede omkring Sønderborg har vi et af de bedste træksteder for rovfugle i efteråret. Så når vejret er i sydvest som i øjeblikket med drivende skyer og termik, vælter det ind med især musvåger i flokke som kan tælles i hundrede individer ad gangen! Med indslag af andre rovfugle som fjeld- og hvepsevåger, glenter, falke, høge og ørne. Og jeg har kun 10 minutters gang til herlighederne. Det foregår jo ved kysten og dermed fisker jeg også en ørred eller to en gang i mellem. Og igen er en håndkikkert med, bare lige for at se mig lidt omkring. Ellers sætter jeg mig op på kværnen og tar en tur ud i det blå for at få lidt action. Og det skal der jo til for at få lidt balance i tingene, ikke? Ellers vil jeg jo bare stå der og stirre røven ud af bukserne hele tiden. Sleepy outlook2008-10-10 19:46:11

Hilsen Leif,
            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Hej alle.

Ud over en kæmpe interesse for astronomi, så er jeg mekaniker på en historisk rallybil. Her er lige et billede af den 1969 Volvo 142.

Har selv kørt go-kart på professionelt plan i 12 år, før jeg begyndte på at bygge mit eget observatorie.

Mejer

hoest
              Deltager
                • Nova

Hej Alle sammen
                Her er mine andre hobbies fotografering og mckørsel på min Honda fra 1985

Høst2008-10-11 23:55:11

camilla
                Deltager
                  • Giant
                  Friluftsliv er min helt store hobby. Ikke noget med gletsjer til mig – det er alt for koldt. Men jeg har vandret især i Skandinavien og det sydvestlige USA. Til November skal jeg faktisk af sted igen – overvejer pt om det skal være Big Bend National Park i Texas eller Canyonlands i Utah. Det er en uge efter et kursus i Houston. Det sydvestlige USA er helt fantastisk, se fx:

Det er et lille område i Utahs Paria Canyon som hedder “The Wave”. Det er også muligt at kombinere astronomi og friluftsliv dernede, da der er mange flotte observatoriekomplekser og himlen er god og mørk. Jeg er blevet lokket til at holde foredrag om astronomi i det sydvestlige USA i Helsingør foreningen her om et par uger.

Der ligger en del turberetninger jeg har skrevet på Online Friluftsmagazinet Outsite:

Derudover spiller jeg keyboard i et band. Det er alle gamle FDF’ere og vi har spillet til en del “sing in” arrangementer på Sjælland og de sidste par år til Væbnermesterskaberne.

Men det er altså svært at få tid til sine hobbies, efter at man blev færdig med studierne. Og jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker med dem, hvis jeg får børn engang Wacko

camilla2008-10-12 09:37:58

ole.b.s
                    • Main Sequence

modeltog og pc

Lars Malmgren
                    Deltager
                      • Super Nova

k_holst wrote: Jeg kan bl.a. godt lide at lege med bilerWink

Hej Kim

Det ser simpelthen vildt fedt og sjovt ud !!! Big%20smile
                      Det må jeg simpelthen prøve en dag….

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Hej Lars.

Du kan tro det er er sjovt. Hvis der kommer en mulighed får du en tur! Jeg er terræninstruktør i Dansk LandRover klub så jeg kan sikkert lære dig et par fiduser.

D. 24-26/10 kører vi løb omkring Faxe, hvis nogen er interresserte i at se terrænløb i den “vildeste” klasse i DK. Her er jeg co-driver, og får fysisk udfoldelse i en grad som de færeste kan forestille sig! Efter 10 min. hænger lungerne ud af halsen, hele krobben er syret til og man tænker “Hjælp jeg vil hjem” -men løbet fortsætter altså 10 timer + dagen efterBig%20smile

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

KIm hvornår skal du køre på “fyn” så vil jeg da ud´og se

k_holst
                          Deltager
                            • Nova

Vi kører et løb ved Agernæs d. 1 nov. eftermidag/aften.

Det er en noget mildere klasse end det ved Faxe, men ganske sjovt alligevel.

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

1 nov Thumbs%20Up gider du sige til dagen der på, så jeg husker det

kubach
                              Deltager
                                • Super Giant

Hej alle,

Jeg dyrker lidt svæveflyvning men har lige solgt min svæveflyver pga. skilsmisse (Hun skal have nogle penge). Ellers har jeg tidligere kørt lidt cykelløb og som følge deraf har cyklingen stadig en stor plads i mit hjerte, omend jeg ikke har meget tid til at træne når man bor i Næstved og arbejder på Amager.

Her er lige et link til tidligere tiders bedrifter på cykel (25 år siden) : http://cmkubach.dk/video/VM_1983_final_and_ceremony.rm

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

kubach wrote: Hej alle,

Jeg dyrker lidt svæveflyvning men har lige solgt min svæveflyver pga. skilsmisse (Hun skal have nogle penge). Ellers har jeg tidligere kørt lidt cykelløb og som følge deraf har cyklingen stadig en stor plads i mit hjerte, omend jeg ikke har meget tid til at træne når man bor i Næstved og arbejder på Amager.

Her er lige et link til tidligere tiders bedrifter på cykel (25 år siden) : http://cmkubach.dk/video/VM_1983_final_and_ceremony.rm

Du skal bare ud at finde en 10år ynder model, eller en med penge på kistebunden = der ikke noget der så skidt, at det er godt for noget andet 🙂
                                Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 72 i alt)
                                • Emnet 'Andre tidsfordriv???' er lukket for nye svar.