› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Andre tidsfordriv???
- Dette emne har 71 svar og 35 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af palle. This post has been viewed 1976 timesb. This post has been viewed 1976 times. This post has been viewed 1976 times
-
ForfatterIndlæg
-
6. oktober 2008 kl. 23:41 #1948
jacobb- Nova
Ja ja jeg ved godt det nærmer sig blasfemi at spørge til hvad i har af andre hobby’s
Men jeg vover pelsen alligevelHvad laver i ellers i jeres sparsomme fritid?Jeg har en svaghed (og ja, jeg ved godt jeg er nørd..) for at sidde og lytte efter NDB’er, “non directional beacons”.De findes i store træk mellem 250khz og 500khz og sender morse.368khz “RK” Et beacon udenfor Roskilde 400hz offset USB/LSB http://www.jbassoe.dk/ndblog/368_RK.WAV en lille wav filHer er min logSå er der fri mobning venner…BTW så faldt jeg over et af mine første astrobilleder, fra december 2007…Det ærger mig lidt at jeg ikke er nået længere på et lille år end jeg er.MvhJacobJacobb 2008-10-06 23:54:31 7. oktober 2008 kl. 15:06 #1984
mstauningDeltager- Black Hole
Cykler… Gerne langt, men har desværre svært ved at finde tiden.
7. oktober 2008 kl. 15:35 #1985
jeppeDeltager- Super Giant
Min anden store hobby her i livet er religionshistorie. P.t. er min godnatlæsning en religiøs krønike om den tidlige middelalders russiske historie skrevet af et munke-kollegie i 1100-tallet.
Nå ja, så er jeg også sideløbende også i gang med et lille selvstudie i sammenligninger af Koran-oversættelser …Så jeps, jeg er også nørd!7. oktober 2008 kl. 15:37 #1986
motomandk- Main Sequence
Du har ret Jacob …. det billede ligner stort set dem du laver i dag!
Ekstra pinligt når du nu er proff. fotograf!!Min hobby ….. at snakke med en masse rare mennesker!
/Henrik (Q)
motomanDK 2008-10-07 15:38:05 7. oktober 2008 kl. 15:47 #1987
jesperDeltager- Neutron star
Jeg maler abstrakte billeder og læser en masse bøger.
Jesper7. oktober 2008 kl. 16:16 #1988
andreas.vDeltager- Main Sequence
ååhh..
Jeg fordriver tiden med at spille noget fodbold, læse noget historie og så holder jeg meget af at løbetræne..
7. oktober 2008 kl. 17:07 #1992
k_holstDeltager- Nova
Jeg kan bl.a. godt lide at lege med biler
k_holst 2008-10-07 17:09:03 7. oktober 2008 kl. 17:19 #1993
tommyfDeltager- Neutron star
Har gamet lidt golf i 15 år, desværre er jeg ikke kun ramt i ryggen af lidt slidtage også i knogler i højre fod, så eftet at have kommet ned i ca Hcp 7 måtte jeg droppe det også.
Ellers har det været bla fiskeri, mest fluefiskeri.7. oktober 2008 kl. 19:50 #2005
rigoDeltager- Super Nova
Tjjaa mine hobbys er gået lidt i stå her de sidste 5år (skulle bygge nyt hus, og gift, stifte famil.), ellers var det jet pilot 🙂 både lidt konkurrencer og forsjovt (jetski) V8 biler m.m. Og en masse andet små ting, hvad jeg ikke har haft gang i/prøvet Men PT er det faktisk kun astro stor set. Men regner at anskaffe mig noget V8 igen i 2009
Og hvad er så rigtig Jetski: lille film herhttp://www.rigorigo.dk 2008-10-08 12:33:32 7. oktober 2008 kl. 20:37 #2013
ksondergardDeltager- Giant
HiFi (High-End), musik, cykling, dykning, øl-brygning, windsurfing, vandpolo, astronomi. Har måske glemt nogen, men hvad der er nok at vælge imellem.
Jeg har dog ikke haft så meget tid til windsurfing og dykning de sidste par år, pga. familie og lejeligheds renovering.
Mvh
Kent
7. oktober 2008 kl. 20:44 #2014
jensDeltager- Giant
Min anden store passion må nok siges at være meget egocentrisk.Fortrinsvis til glæde for mig selv, men da også for hustruen, da hun efterhånden viser “øget interesse”.Elsker simpelthen den skønne fornemmelse af tunge vægte og at være “godt brugt” efter en tung og hård, intensiv træning.. . . . . .Ellers nyder jeg også skakspillets udfordringer med Fritz9 (PC) og læser en hel del om filosofi, eksistentialisme, NLP og mangement . . .Dart når jeg ikke at spille så meget mere, desværre.Jens 2008-10-07 20:50:14 7. oktober 2008 kl. 20:51 #2016
rigoDeltager- Super Nova
@ Jens: godt brugt” efter en tung og hård, intensiv træning = så skulle du lige prøve JETSKI, det er noget af det vildeste, vilder en motocross m.m. Her er det ikke ualmindeligt for PRO’s at de besvimer eller brækker sig efter et rigtig 8min. løb. Efter 2-3hit så kan jeg granter dig dig for du ikke kan løfte den mindste “5kg” vægt du har på billedet der over Jens 🙂 og det er ikke bare armen!, men TOTAL det hele, hver en lille muskel, JA selv dilleren skrumper hehe og det er ikke fordi det er koldt, nej blodet pumper så meget at det er svært at får dragten af igen. Og det hele kan ske på 10-15min. for en rimlige kondi mand, og under ½ time for de rigtig gode. Og det bedste af det hele, man har slet ikke tænkt på man har rørt sige, adrenalin adrenalin sus
http://www.rigorigo.dk 2008-10-07 20:57:01 7. oktober 2008 kl. 20:55 #2018
ksondergardDeltager- Giant
Hvordan med fruen??? øget interesse??? var hun ikke så interesseret i dig før du fik store bøffer
7. oktober 2008 kl. 21:01 #2023
jensDeltager- Giant
http://www.rigorigo.dk wrote: @ Jens: godt brugt” efter en tung og hård, intensiv træning = så skulle du lige prøve JETSKI, det er noget af det vildeste, vilder en motocross m.m. Her er det ikke ualmindelige for PRO’s at de besvimer eller brækker sig efter et rigtig 8min. løb. Efter 2-3hit så kan jeg granter dig dig for du ikke kan løfte den mindste “5kg” vægt du har på billedet der over Jens 🙂 og det er ikke bare armen, men TOTAL det hele, hver en lille muskel, selv dillerne skrumper hehe
Det tvivler jeg slet ikke på Rigo. Kan godt forestille mig at man bliver brugt 100%.Træning med vægte er en anaerob sport, men du er velkommen til en gang ‘Breathing Squat’ .Dem der har brugt dette i deres træning har måtte lægge sig ned fordi de var tæt på at besvime og der dannes enorm mængde af mælkesyre der forårsager opkastning efterfølgende. Bedre bliver det slet ikke når man bliver stærkere og dermed løfter tungere!Kæft hvor bliver man dårlig . . . . . . FUI TEUFEL!At “lillemand” skrumper kunne måske skyldes det kolde vand? . . . bare en tanke.Håber du får genoptaget denne sport Rigo – det er legetøj for voksne drenge.7. oktober 2008 kl. 21:06 #2026
rigoDeltager- Super Nova
Kan høre det er lidt det samme ‘Breathing Squat’ og et jetski løb 🙂 samme efterfølger, især den med mælkesyre…
Næææ ´ved sku ikke, vi kan ikke rigtig få lov til at have en eller 2 baner i DK, vi er et for hat folkefærd, så jeg er lidt træt af det med loven. Men for pokker jeg savner det om sommeren, det med vandet og det at springe på bølgerne, især ned ved stor bæltbroen, der var vi helt oppe i 4-5meters højde WOW -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Andre tidsfordriv???' er lukket for nye svar.