Anbefaling til dreng på 7 år

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Anbefaling til dreng på 7 år

• Dette emne har 21 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 3 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 2377 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

spatzek
    Deltager
      • Super Giant

Jeg faldt selv “i gryden” som 7årig. Dengang sagde alle, at brug et par år med en 7×50 prismekikkert og lær stjernehimlen at kende. Så det gjorde jeg. Dengang var astro-kikkerter voldsomt meget dyrere i indkøb og udvalget stærkt begrænset.

Jeg synes mange af rådene er super fine. Jeg vil godt komme med et bud på en kikkert, som er en fin linsekikkert, hele familien kan vokse med, og så er det robust kram. I skal også købe motor ovenni, men måske kan Dennis fikse noget. http://www.kikkert-teleskophuset.dk/product/bresser-messier-ar-90900-exos1-1848/

I kan billigt købe ekstra okularer brugt hos flere af os. Send en efterlysning.

Og pas på, er man “faldet i gryden”, så er det en fantastisk hobby, der kan komme til at koste en formue, med observatorier, rejser til solformørkelser, dimser i alle størrelser – så er I advaret

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

prøv Kikkert-Teleskophuset.

De har teleskoper til udlån fra Bresser,Meade,skywatcher og Celestron.

Det vidste jeg ikke! Det ville jeg have anbefalet mange gange, hvis jeg havde. Det er en fornem service!

Thomas, Bornholm

Anonym
          • Nova

Astrojensen wrote:

Du undervurderer børn, i hvert fald nogle af dem. Men som syvårig skal der ikke så meget til at fascinere. Det er rigeligt, hvis instrumentet kan forstærke det, man kan se med det blotte øje, vise Månens kratere, Jupiters måner, Saturns ring, nogle klare stjernehobe, Andromedagalaksen og Oriontågen, etc.

Alle børn et jo forskellige, jeg har dog endnu ikke mødt nogle af den type du omtaler

halfbloodprince
          Deltager
            • Asteroid

Med hånden på hjertet må jeg indrømme at jeg er i syv sind. Er nødt til at læse tråden igennem flere gange endnu før jeg kan træffe en beslutning.

En ting kan jeg dog konstatere. De mennesker der beskæftiger sig med denne hobby er meget hjælpsomme så tak til alle der er kommet med input.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

He he – velkommen til en hobby hvor der ikke findes eksakte svar på alle spørgsmål.

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
              Deltager
                • Super Giant

Halfbloodprince wrote: Med hånden på hjertet må jeg indrømme at jeg er i syv sind. Er nødt til at læse tråden igennem flere gange endnu før jeg kan træffe en beslutning.

En ting kan jeg dog konstatere. De mennesker der beskæftiger sig med denne hobby er meget hjælpsomme så tak til alle der er kommet med input.

Jep, det er de. Måske nogle af dem, der bor i dit område kunne tilbyde et lille face-to-face-møde og give gode råd. Det er fint nok at få en masse meninger her i forummet, men en direkte snak kan være uvurderlig. Hvis I ikke selv har noget kendskab, vil det måske også være en god ide at få en anden ind over til at hjælpe jeres søn med at bruge, hvad I nu får købt.

Jakob A.

astrojensen
                Deltager
                  • Neutron star

Helt enig.

Thomas, Bornholm

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Anbefaling til dreng på 7 år' er lukket for nye svar.