Anbefaling af software

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Anbefaling af software

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år siden af edbbob. This post has been viewed 27 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har kikket rundt her på sitet og på resten af internettet, men er ikke særlig glad for det jeg har fundet.

F.eks kan Keiths Image Stacker ikke rotere billeder.

Jeg er ude efter et simpelt program der enten automatisk eller med hjælp fra brugeren kan translatere og rotere en serie billeder for så at stacke dem.

Findes et såddant program overhovedet? Jeg bruger mest Mac, men har også Windows maskiner.

/Rudi B. Rasmussen

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Deepsky Stacker er det mest brugte gratis program: http://deepskystacker.free.fr/english/index.html Købeprogrammer: Maxim DL, Astrosart og et par stykker mere.

Hvis det er til planeter skal du have fat i Autostakkert, Registax og Avistack. Alle er gratis.

Alle er til Windows – jeg har zero knowledge om Mac.

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Nebulosity ($60) fungerer på både Mac og PC

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Mange tak for linket, det vil jeg prøve snart. Har en stak billeder af vores nærmeste nabo galakse fra i går aftes.

Jeg tager “kun” guidede widefield billeder med DSLR + alm objektiv, har ingen teleskop.

/Rudi B. Rasmussen

bwinkler
            Deltager
              • Nova

Du kan forsøge HandyAvi, den kan vældig meget, og den fås som en trial-version.

Der er jo også Registax, som kan rotere det færdige billed mm. og det er jo gratisThumbs%20Up

bwinkler2012-02-16 14:43:43

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Prøvede lige deepskystacker, 8×30 , taget med en EOS 1000D + EF 50mm f/1.8 II, ingen darks eller flats.

Resultatet blev mørkere en hver enkelt billede???rudibr2012-02-16 19:27:48

/Rudi B. Rasmussen

ksondergard
                Deltager
                  • Giant

Selvfølgelig findes der et stacker program til Mac OS :0)

http://keithwiley.com/software/keithsImageStacker.shtml

Mvh

Kent

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Jeg prøvede lige at lege lidt med resultatet fra deep sky stacker i Mac’ens standard billedfremviser, så kunne jeg godt se at de 11 stackede billeder er noget bedre en hver enkelt. Det er forresten Aldebaran jeg øvede mig på. Ikke det mest spændende motiv, med huse, træer osv var i vejen for f.eks Andromeda.

/Rudi B. Rasmussen

edbbob
                    Deltager
                      • Super Nova

Sådan Rudi, så er der hul igennem. Du er hook’ed og der er ingen vej tilbage. Fra nu af bliver det dyrt

Vh

EDBBob

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Anbefaling af software' er lukket for nye svar.