amatør ASTRONOMEN 90'erne…

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI amatør ASTRONOMEN 90'erne…

• Dette emne har 23 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af henrik. This post has been viewed 186 times
Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Mht. artikelsektion på Astro-Forum

Jeg tror at det bliver for omfattende at lave flere fora i Astro-Forum. I stedet opfordres man til at sende artikler til de relevante fora. Jeg har tidligere opfordret til, at man udformer sine indlæg som artikler med billeder og tegninger – hvis man har lyst til det – og har tekst nok, som rækker til en artikel.

De indlæg som Bjarne Thomsen har postet kan godt betragtes som artikler. Der har været flere af slagsen, f.eks. om kikkertbygning.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Problemet med indlæg af artikel-længde her på A-F er at de drukner i andre indlæg og efter et par uger ligger de allerede begravet en otte-ti sider nede og man kan kun finde dem, ved at søge i hele stakken.

Nu har Henrik Rosenørn opfordret mig til at skrive nogle artikler til Astronomibladet. Det vil jeg gøre, så må vi se, hvordan det ser ud om et par måneder, mht til respons og feedback.

Thomas, Bornholm

palle.b.
        Deltager
          • Nova

Godt Thomas.

jeg glæder mig til at læse med i Astronomibladet.dk Clap

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Måske kunne man lave et indlæg, som fungere som en slags indholdsfortegnelse over artikler.
            Dette indlæg skal så være en “sticky”, så den _ikke_ forsvinder med tiden.

Det vil da være super enkelt at gøre…

Jeg er bange for, at artikler på Astronomibladet blot forsvinder efter 1 uges tid, da der dagligt oprettes adskillige små nye artikler i “telegraf”-stil….

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Måske kunne man lave et indlæg, som fungere som en slags indholdsfortegnelse over artikler.

Dette indlæg skal så være en “sticky”, så den _ikke_ forsvinder med tiden.

Det vil da være super enkelt at gøre..

God idé!

Jeg er bange for, at artikler på Astronomibladet blot forsvinder efter 1 uges tid, da der dagligt oprettes adskillige små nye artikler i “telegraf”-stil….

Den interne søgemaskine på Astronomibladet virker bedre end her på AF. Og der er flere underkategorier, så en artikel forsvinder ikke så nemt, som her på AF. Men måske bliver det det samme, hvis der kommer mange artikler.

Nu skriver jeg nogle stykker, så ser vi.

Thomas, Bornholm

henrik
              Deltager
                • Nova

Jeg er glad for den debat, for det er netop en af de ting jeg har gået og været lidt ked af ved den nuværende struktur.

Egentlig er strukturen ret god, fordi man – hvis man fx. går ind under astronomi – får en ny undermenu frem med stjerner, galakser, astrofysik, kosmologi osv.

Under Astronomi > stjerner kommer der overskrifter+kort intro og billede op på de sidste 8 nyheder om lige præcis stjerner, mens man kan se overskrifterne fra de sidste 25 i højrekolonnen.

Men jeg tænkte lidt på at lave nogle tema-områder om netop

-Nattehimlen,

-At observere stjerner

-Astrofoto

De kunne ligge som banners på forsiden, så det bliver mere tydelige for besøgende.

… eller man kunne lave et “roterende banner” for hele blokken om aktiv astronomi?

Mvh

Henrik

AstronomibladetHenrik2013-01-25 16:41:13

Torben Taustrup
                Admin
                  • Neutron star

Ja, det kunne være fint, hvis man lige kunne finde den artikel eller det indlæg som man søger.

Jeg har også tænkt en del over, hvordan man kan gøre det nemmere at finde indlæggene – søgemaskinen finder jo uden besvær alle indlæg, hvor et bestemt ord indgår – og man skal nok ikke søge på ord som “om” og “det” Wink

Kom med nogle forslag til, hvordan vi kan gøre.

mvh

Torben

Torben Taustrup2013-01-26 00:19:39

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

palle.b.
                  Deltager
                    • Nova

Jeg er sikker på at det bliver GODT – Kan ikke vente .Thumbs%20Up

henrik
                    Deltager
                      • Nova

Hej Torben

Når det gælder om at finde indlæg er søgemaskinen ikke den “rigtige” vej frem.

Det gælder mere om at have en god struktur og synliggøe den, samt sørge for at indlæggende er SEO-optimeret.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
                    • Emnet 'amatør ASTRONOMEN 90'erne…' er lukket for nye svar.