Alu trellis/gitter rammer

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Alu trellis/gitter rammer

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 591 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Er der nogen der ved hvor man kan købe “gitter plader” som disse:

Billedet lånt fra Ianking Imaging

Jeg er ved at tage tilløb til en NEQ6 montering og skal have lavet en lidt mere fleksibel platform på min pier.

/Rudi B. Rasmussen

adam
      Deltager
        • Main Sequence

Man kan nok lave en tegning af noget lignende og få det skåret på en vandskære eller cnc fræser.
        Jeg har selv tænkt på at lave noget lignende af xfiner, fordi det kan samles af plader.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Jeg har adgang til cnc fræser men det nemmeste var jo at købe det i metermål.

Træ vil jeg ikke bruge.

/Rudi B. Rasmussen

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Profilerne kan også være laserskåret. Mon man ikke kan udelukke, at de er støbt?

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

adam
            Deltager
              • Main Sequence

Jeg tror det er lavet specialt til formålet.
              Man kan skrue den sammen af hele alu plader.
              Letningshuller bruger man hvis den skal være lettere/mobil og for at spare på materialet.
              Skal den står fast i din have, så er det vist ligegyldigt og måske bedre, stivere, at bruge hele plader.   
              Eller…der er måske noget med afkølings tiden? 

Når jeg skal bruge en alu plade kigger jeg altid på ebay i Tyskland først.  De sælger mange pæne stumper. 
              En postbud har en gang smidt en 3kg aluplade ind i min postkasse 🙂
              Nu kommer verdens længste link. De hyperlinks har ikke virket for mig sidst.

https://www.ebay.de/itm/Aluminium-Blech-1000-x-50-x-5mm-Alu-Zuschnitt-AlMg3-Platte-Alublech-Tafel/182424133845?_trkparms=aid%3D555017%26algo%3DPL.CASSINI%26ao%3D1%26asc%3D20170912101845%26meid%3D5f80255a66194a718740ac69b49a203c%26pid%3D100705%26rk%3D1%26rkt%3D1%26&_trksid=p2045573.c100705.m4780

AIMg3 lyder som en blanding af alu og magnesium, måske samme type som alufælge er lavet af, dvs god, vejbestandig, stiv.  Men det har jeg ikke forstand på.

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Hej Adam. Det er til permanent opstilling i kikkertskuret. Så du har ret i at udfræsning

rne godt kan undværes.

Jeg syntes bare det ser lidt pænere ud

/Rudi B. Rasmussen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Alu trellis/gitter rammer' er lukket for nye svar.