Alternativ til EOS Utility – live view focus

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Alternativ til EOS Utility – live view focus

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 5 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 585 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Kender nogen til et alternativ til EOS Utility?

Min EOS Utility 2 driller lidt for tiden. Det eneste jeg bruger det til er at få et live view på PC skærmen til bathinov fokusering, det er lidt bedre end DSLR’ens LCD skærm.

Så kender nogen til et program der kan forbinde med en Canon DSLR og vise liveview samt zoome?

PS: EOS Utility 2 crasher under opstart, uanset kameraet er forbundet eller ej. Har prøvet at geninstallere uden held. Google på emnet drukner i ubrugelige artikler, der er tilsyneladende mange der har lignede problemer.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Jeg er “snublet” over DigiCamControl som ser lovende ud.

http://digicamcontrol.com/

/Rudi B. Rasmussen

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Backyard EOS der har du aldt hvad du behøver og mere til tror jeg, live vue, focus mode med og uden batinov, super program til DSLR.

mvh Finn

John
          Deltager
            • Nova

Hvad med AstroArt som du jo allerede har. Backyard som Finn anbefaler er godt, men det er jo ikke gratis, som Digicamcontrol er.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Tak Finn, kender godt BYEOS.

John – hvis AstroArt har ægte liveview, så har jeg ikke fundet denne funktion endnu.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Har lige hentet DigiCamControl, det fungerer overordentligt godt.

/Rudi B. Rasmussen

lindhard
                Deltager
                  • Super Nova

Kan programmet køre med alle kameraer, også ældre Canon?

mvh
                  Lars

astoft
                  Deltager
                    • Planet

Jeg har stor glæde af EOS Utility 2.

Det kører uden problemer.

Men man skal bruge den version, der hører til kameraet.

Jeg har et EOS 550D, og det fungerer ikke med den nyeste version.

Søren Toft - Virum
                    EOS 200D, 1620mm f/9 Astro Physics eller 200mm f/5.6 Skywatcher AZ-GTI

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

@Lars: du kan se en liste over supporterede kameraer her, samt hvilke features der understøttes: http://digicamcontrol.com/cameras

@asoft: Hverken den version der fulgte med mit kamera eller den seneste jeg kan downloade fra Canon til min 1000D fungerer. Både EOS Utility og EOS Utility 2 crasher under opstart, uanset om kameraet er forbundet eller ej.

http://community.usa.canon.com/t5/Software/EOS-Utility-2-crashes-on-startup/td-p/219884

Da jeg kun har brug for EOSU/2/3 til live view fokusering og DigiCamControl kan gøre dette er jeg glad nu.

/Rudi B. Rasmussen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Alternativ til EOS Utility – live view focus' er lukket for nye svar.