Altanen,, igen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Altanen,, igen

• Dette emne har 69 svar og 14 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af tommyf. This post has been viewed 1557 times
Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Kan se at jeg måske har presset lidt for meget på farven 😉

Kan virkelig godt lide din udgave Mogens, og man må sige at han jo har fanget mange detajler! Så er det bare om at få dem frem, og jeg har nok gået lidt over gevind …

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Meget sjovt at se, alle fine. kan dog nok bedst lide Jacobs. Bare synd han har gjort den lille og vendt den

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Nå han har bare vendt den “korrekt”…

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Sådan, go’ crazy, gutter, det er det dataerne er der for. I overall er der ikke den store forskel, det er åbenbart meget op til hvad den enkelte ønsker at fremhæve, detaljer, måske farve, tone osv.
            Supert at se de ideer på skærmen.

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Hej Tommy

Det er bare nogle supergode frames du har lavet

VH Mogens

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Thumbs%20Up Thumbs%20Up Thumbs%20Up for data indsamling.

Jeg vil lige sige at de frames hvor FWHM var over 8,5 har jeg ikke brugt endnu.

RGB samlet i MaxIm efter brug af darks og bias, forsøg viser at flats ikke passer på alle frames, så det er kun brugt på frames fra samme dag som flats.

Der er også lavet et LRGB i MaxIm DL.

LRGB og RGB blev der så lavet en DDP på, med autoindstilinger. Dog som userfilter 1 i midten.

Lag1 er RGB.

Lag2 er LRGB som Lum.

Lag3 er Ha som Lum.

Lag4 er RGB som Color.

Lag5 er et softcolorkopi af alle, påført som color.

Lag6 er igen et softcolorkopi af alle, påført som color – Dette lag var nok overkill.

En let Noise ninja kørt, efterfulgt af en Unsharpmask (normalt den anden vej rundt, men blev bedst sådan her).

Men laver her i weekenden en flash, hvor jeg gør det hele igen. Dog vil jeg denne gang ende med bedre farver håber jeg.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Har ikke alle de fancy utilitys Wink, kan man på en LET måde i Maxim4 lave en FWHM sortering ?
                  Eneste som jeg ser nu er at lægge alle vinduer i stack så man ikke skal flytte musen og så CTRL-TAB igennem dem.

Tak Mogens, taget forholdene i betragtning, meget ok, der er setup billeder på altanen her, de 2-3 første fotos…
                  http://www.tommy-friis.dk/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Mit%20Udstyr

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

MaxIm DL kan ikke liste dine filer efter FWHm det kan V5. Jeg har gjort det med CCDinspektor.

Men den lette måde er lige at bladre igemmen den også lade være med at tage dem med du syndtes ikke ser gode ud!

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Dead oki, det venter jeg så med Big%20smile

PS, du kan nemt fjerne alle de kamera du ikke bruger i Maxim diret, jeg har gjort det, og nu er den ventetid væk.Thumbs%20Up

TommyF2009-01-24 00:40:44

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Wieben wrote: Hej Tommy,

og jeg tænkte om det var forsøget værd at forsøge hjemmefra. Gik dog bort fra tanken da mit Orion SSAG ikke ville spille med Qgvideo demoversionen.

Mvh

Heine

Kan SSAG kører med Guidemaster? som den er uden mods.
                      Viser 10 indlæg - 61 til 70 (af 70 i alt)
                      • Emnet 'Altanen,, igen' er lukket for nye svar.