Alignmaster og virus/spyware?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Alignmaster og virus/spyware?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 8 måneder siden af henrik. This post has been viewed 32 timesschneider. This post has been viewed 32 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

nvc
    Deltager
      • Super Giant

Hej, er i bekendt med at programmet alignmaster, det her program,

http://www.alignmaster.de/index.aspx

skulle indeholde virus/spyware?

Grunden til jeg spørger er at mit McAfee virus beskyttelse program siger at det gør det, d.v.s. idet jeg skal til at gemme filen Alignmaster_1_10_Setup på min PC!

Mvh. Niels

helgeras
      Deltager
        • Giant

Min version har ingen virus/spyware, men det var jo en tidligere version..

Jeg prøvede at downloade den på min arbejds PC der har Symantec virus scanner.

Virus scanneren skriver:

– There is some evidence that this file is trustworthy.

– The file has been seen by fewer than 5 symantec users.

– Symantec has known about this file approximately 5 days.

Så vidt jeg kan se er det ovenstående eneste grund til at scanneren ikke kan lide filen (altså at den ikke er brugt af mange endnu).

Ihvertfald har Symantec ikke direkte fundet en virus i filen, så jeg tror den er god nok. Dog uden garanti herfra 🙂

Hvad beklager McAfee sig over?

Mvh. Helge

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

jeg har netop kørt version 10 gennem virus+malware programmet “Bullguard” og den finder ingen fejl eller mistænkligheder.

nvc
          Deltager
            • Super Giant

Ok, mange tak for info. Helge/Henrik!

Jeg har også Bullguard som frikender filen.

Sorry, korrektion, McAfee, siger dog kun … kan indeholde … .

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10089041/Test1/alignmaster-virus-crop.jpg

Svaret fra Matthias var,

Hi,

I checked the files with my virus scanner. There was no virus found. Did MCaffee tell which virus is found?

BR, Matthias

Så jeg vil prøve at bruge dette program til polar aligment når jeg får tid, det er jo mere end 5 år siden jeg sidste gang lavede en polar alignment.

Mvh. Niels

henrik.schneider
            Deltager
              • Nova

nååå, så giver det mening.

fordi det er en exe fil, så “løfter Mcaffee pegefingeren” og siger der KAN være virus…… ikke at der er, men der kan være.

Det gør adskillige virus/malware software fordi det kan være vanskeligt at gennemse en exe fil, da en virus kan være indbagt i filen og nærmest usynlig, medmindre man har samme exe.fil i helt ren format at sammenligne med.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Alignmaster og virus/spyware?' er lukket for nye svar.