Airbus A380

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Airbus A380

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 2 måneder siden af jesper. This post has been viewed 146 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Når man har boet tæt på lufthavnen i Kastrup det meste af sit liv er man vant til flyvemaskiner og der skal meget til at imponere. Airbus A380 har formået at imponere mig. Det er godt nok et fantastisk syn at se den store maskine lande helt tæt på, på Kystvejen for enden af landingsbanen.

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Hej Jesper

Som du skriver er den imponerende. Rullede selv fordi en magen til i søndags på 50 meters afstand søndag. Den er simpelthen voldsom.

Fine billeder.Nightsky2015-12-25 16:15:29

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Ja voldsom er ordet. Tak, billederne er taget med telefonen

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Flotte billeder

Spøjse vinglets, de bukker nærmest nedad, eller er det en optisk illusion?

/Rudi B. Rasmussen

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Hej Jesper

Ja jeg ville godt havde været der og set den lanned Live.

Fatter ikke at sådan et stort skrummel kan holde sig i luften og lande så stille og roligt som vi så det i Tv.

Jeg har fly skræk, så jeg kommer nok aldrig op i sådan en tingest 🙁

mvh Finn

thomas.rehling
              Deltager
                • Planet

fantastisk maskine og flotte billeder. Det er vildt at man kan kommer så tæt på i virkeligheden. Jeg har stået der et par gange og observeret fly lande, indtil at vi blev smidt væk. Og vildt nok at de billeder er taget med mobilkamera. Det ser både ud til at være vidvinklet og tæt på, samtidig! Det kan jo kun betyde at det er en kæmpe maskine!

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Hej igen

Jeg tror nok vingen er lige helt ud til de små winglets men jeg er ikke 100% sikker.

Jeg kan kun anbefale at se en landing hvis man er i nærheden. Den lander over Kystvejen som på billederne når vinden er omkring vest. Er der østenvind kan man stå ved Store Magleby og se det. Starter er også flotte, men der er man trods alt ikke så tæt på.

Man er meget tæt på ved Kystvejen. Landingsbanen starter lige på den anden side af det hegn der ses på det nederste billede. Man må ikke standse med bil på Kystvejen, men folk gør det alligevel hver dag. Det er offentlig vej så det er svært for lufthavnen at holde folk væk.

Telefonen er en Samsung Galaxy S6 og kameraet er meget vidvinklet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Airbus A380' er lukket for nye svar.