ahhhh bras

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC ahhhh bras

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år siden af mejer. This post has been viewed 122 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

AHHH bras

Kender i det, man vil lige gemme en fil på sin astro computer. Og så kan den ikke starte op mere. Jeg får snart noget på tværs over computer.

Censored

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Hvis harddisken slet ikke vil boote op, så pil den ud og sæt den i en extern HDD USB kabinet. Så kan du i det mindste få fat i data via en anden PC.

Men det nemmeste er jo at du bare bruger din backup

Jeg kan anbefale http://www.backblaze.com/, det fungerer rigtig godt.

/Rudi B. Rasmussen

mejer
        Deltager
          • Super Nova

Det er en fejl op harddisken. Og den er kun 2,5 år gammel. Det er lidt øfferen. Tror jeg vil have fat i to harddiske, og så når jeg har fået hele molevitten op og køre på den ene, laver jeg en clone på den anden og gemmer den væk.
          Så kan man altid hente den anden frem igen, hvis noget magen til sker. Lidt træls med alle de drivere mm man skal have styr på igen igen.

Bjørn Sandåker
          Deltager
            • Neutron star

Husk at traditionelle harddiske (“snurrediske”) er temperaturfølsomme og derfor ofte ikke vil starte op hvis den er kald, som f.ex. i et ikke-opvarmet observatorium. Værre er det at skrivning til en for kald magnetisk harddisk kan resultere i at man ikke finder dataene igen bagefter … Så tommelfingerregelen er at aldrig bruge en PC med magnetisk harddisk udefor anbefalte temperaturgrænser.

Backup er alltid godt at have uanset. 🙂

Mvh,
            Bjørn

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Dommen er faldet.
              Computeren er kaput, så det er med bedrøvelse at jeg må begrave min 9 år gamle observatorie computer.
              Men 9 år er vel også godkendt i det miljø, med store temperatur udsving.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'ahhhh bras' er lukket for nye svar.