aftens himmel

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER aftens himmel

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 291 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hej

Er I ude eller har i været for meget til jule frokost!!!!!

Himmelen er ganske god med en OK seeing.

Jeg er igang med NGC 2403. Jeg håber den bliver god.

jens
      Deltager
        • Giant

Desværre . . . astronomien er stærkt nedprioriteret i øjeblikket.

Det blev dog lige til 5 min. med prismekikkerten her for et kvartér siden.

Håber I andre har fået nogle gode aftener/nætter den senere tid.

c.gertz.bech
          • Asteroid

Jeg har lige været ude og kigge. Jeg er på juleferie i det mørke Jylland og spekulerede en del frem og tilbage på, om jeg skulle slæbe mit nyligt indkøbte teleskop med – det er trods alt en halvbøvlet ting at have med i toget. Nå, men det gjorde jeg, og med sådan en aften her var det absolut det værd. Jeg mærkede overhovedet ikke frosten, mens jeg sad og gloede betaget på M81 og M82 SmileC. Gertz Bech2008-12-26 00:51:53

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Jeg er lige kommet hjem fra julefrokost hos gode venner, men nu skal der skiftes til varmere tøj og så skal jeg ud og justere pol-skopet ind på Gemini G42 mountet.
            Det er så første gang i 3 måneder at jeg har haft mulighed for at omme ud under stjernerne, så ud skal jeg – mavepine og frost til trods !

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Er på Mors, uden udstyr, kanon himmel her, på højde med sydfyn eller bedre, en barndoor tracker og et 350d og man er bare kørende med mælkevejen…………

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'aftens himmel' er lukket for nye svar.