Aftenens data på 2656 Evenkia

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Aftenens data på 2656 Evenkia

• Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 10 måneder siden af Frank Larsen. This post has been viewed 89 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Nå, så fik jeg kørt nattens data af asteroiden 2656 Evenkia igennem Canopus.

Det ser lovende ud.

Nu bliver sessionen sendt til Kim, og så må vi se om det kan bidrage til en robust løsning.

mvh
      Jens

kila
      Deltager
        • Super Giant

Hej Jens.

Har føjet din lyskurve til de øvrige (nogle datasæt er dog ikke med endnu)

Din session fra sidste nat er S14.

Mvh. Kim

kila
        Deltager
          • Super Giant

Data vælter ind så det er næsten ikke til at følge med – sikke en fest!

Nu er Leifs data fra 22/4 og Franks fra 20/4 med i Phased Plot:

Der er nu 729 punkter i plottet og det er svært at skelne dem.

Ser i et punkt med en cirkel rundt om så er det starten på den pågældende lyskurve. Det sidste punkt i lyskurven er der en firkant om.

For at gøre det lettere at se vis der er vis, så viser nedenstående diagram fasedækningen for hver af vores lyskurver på hver sin linje.

Dato for første billede i hver lyskurve og initialer på ophavsmand ses i signaturforklaringen.

kila2016-04-24 00:10:40

alan
          Deltager
            • Super Giant

Hej Kim og resten af asteroide teamet.

Det ser både spændende og meget lovende ud. Det var da et oplagt emne til MAF starparty. Hvis vejret tillader det, indsamling af data fredag nat, databehandling lørdag. Da data er hentet i samme tidsrum, skulle kurverne også gerne passe sammen.

mvh Alan

kila
            Deltager
              • Super Giant

Hej Alan.

Velbekomme. Det vil da absolut være muligt at gøre dette på Starparty. Afhænger selvfølgelig af om der er bred interesse for emnet.

Som supplement til dit forslag kunne nogle af os har lavet noget “hjemmearbejde” i form af lyskurver fra ugerne op til Starparty. Så vil deltagere udover at sammenligne kurvestykker også have muligheden for at udføre periodebestemmelsen under Starparty i f.eks. en workshop.

Mvh,. Kim

Frank Larsen
              Moderator
                • Super Nova

Hej Kim, du har fået mine data fra d. 21/4 ?

kila
                Deltager
                  • Super Giant

Hej Frank.

Det sidste datasæt jeg har modtaget fra dig er 160420.

Derudover har jeg også fra 8., 11., og 19. april.

Mvh. Kim.

P.S.

Her er det klaret op og jeg er lige kommet ind efter at have fået hele cirkus løbet i gang på rekord tid. I disse minutter ser vi fase 0,35 som er lidt tyndhudet endnu.

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

Nå ja det er rigtigt. Der er bare noget galt så. Optagelsen natten 20-21/4 der startede du før mig og kørte henover fase 0.4.

Jeg startede lidt senere, og stoppede en smule før dig – men alligevel har du plottet tidsrum som at jeg startede meget før…. der er en fejl et sted enten i mine header eller i dine manuelt indtastede data. (I fase plottet ser det umiddelbart ud til at de er plottet rigtigt. Jeg havde en del støj i slutningen.

Frank Larsen
                    Moderator
                      • Super Nova

Optagelsen den 19/4 startede ved fase 0.8 ca.

Alt dette selvfølgelig under antagelse af at du ikke har ændret tidspunktet fir nulpunktet af fasen i forhold til tidligere.. kan være det er det der forvirrer mig.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Aftenens data på 2656 Evenkia' er lukket for nye svar.