› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Afstemning: Skal man fortsat kunne være anonym?
- Dette emne har 14 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 11 måneder siden af slindemann. This post has been viewed 474 times
-
ForfatterIndlæg
-
16. januar 2011 kl. 16:09 #54504
jay- Main Sequence
Læs forklaring i denne tråd:
Verifikation af nye medlemmerAfstemningen kunne misforstås, så her er en afstemning hvor det skulle være klart hvad man stemmer på.
Ifølge forslaget kan man stadig være anonym over for resten af brugerne, men skal have sin identitet verificeret af en admin ved tilmelding, så man lettere kan forhindre folk der er blevet udelukket i at komme tilbage under nyt navn.
jay 2011-01-16 16:03:16 16. januar 2011 kl. 17:58 #54530
mr.mox- Nova
Jeg kan ikke huske hvordan det er nu, men er det ikke muligt at man skal opgive e-mail-adresse ved oprettelse, og så aktivere profilen via et link i mailen? Sådan virker det mange andre steder. Man kan så bande bestemte e-mail-adresser fra at oprette ny profil. (ok man kan have mange mailadresser)
16. januar 2011 kl. 18:57 #54533
michaelDeltager- Giant
Jeg kan ikke huske hvordan det er nu, men er det ikke muligt at man skal
opgive e-mail-adresse ved oprettelse, og så aktivere profilen via et
link i mailen? Sådan virker det mange andre steder. Man kan så bande
bestemte e-mail-adresser fra at oprette ny profil. (ok man kan have
mange mailadresser)Den metode med at verificere email adresser blev started for 8-9 år siden, og som en af dem der drev portaler fra starten af “internettets boom”, kan jeg fortælle at vi i sin tid begyndte på disse metoder dels for at få en “lille smule kontrol”, og samtidig for at få reelle modtagere til nyhedsbreve. Samtidig var metoden super god for at genudsende kodeord og andre glemte informationer (= sparet admin tid)
men som værn mod snyd og den slags, har denne metode aldrig virket.
ikke længe efter disse metoder kom i brug, begyndte der at dukke tjenester som http://www.guerrillamail.com/ op på nettet. Kig blot på dette link, og se under “latest recieved emails”
1m:44s. ago – Validera din e-postadress
- 3m:9s. ago – Validera din e-postadress
- 4m:10s. ago – Validera din e-postadress
Kort og godt. Denne poll såvel som den anden poll er meningsløs. Eller rettere, ethvert forsøg på at gøre noget i denne retning er meningsløst.
Hele internettet har forsøgt på lignende lige siden starten, og alle har fejlet.
Det eneste der virker er moderators der er aktive og har *lyst* til at gøre en forskel, og aktive admins/ejere.
Og så har vist snart brug for lidt klart vejr!!!16. januar 2011 kl. 19:01 #54534
mr.mox- Nova
Ja, hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg svært ved at forstå årsagen til hele diskussionen. Er der et reelt problem? Jeg synes ikke forum er overlastet med trolls!
16. januar 2011 kl. 19:01 #54535
mhansenDeltager- Nova
Mit indlæg fra en anden tråd.
Personligt mener jeg ikke at der har været tilstrækkelige indlæg af grov og usaglig karakter herinde til at påkræve at man bliver verificeret på denne måde. På den anden side kan jeg godt følge Bjørns argument og personligt ville jeg ikke have noget imod at registrere mig selv. Men jeg tror der findes lettere metoder end navn, adresse, rundringning osv.Jeg tror det enkelste ville være at verificere sig selv, som man gør mange andre steder, ved at skrive sit navn på et stykke papir, tage et billede af sig selv med papiret tydeligt og sende det ind sammen med medlems registreringen. Den burde faktisk være til at holde styr på.Den anden måde som også kan være smart, er at man skriver sit mobilnummer og herefter får tilsendt en sms med en kode, man skal indtaste for at aktivere sin konto. Den er vist også nævnt tidligere i tråden.Det skal naturligvis siges at disse metoder og mange andre ikke vil kunne forhindre at folk registrerer sig under et alias. Men det kan muligvis være med til at reducere det.16. januar 2011 kl. 19:11 #54536
jesperDeltager- Neutron star
Mr. Mox wrote: Ja, hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg svært ved at forstå årsagen til hele diskussionen. Er der et reelt problem? Jeg synes ikke forum er overlastet med trolls!
Enig. Vi medlemmer skal da bare være opmærksomme på spammerne, og så klikke på “rapporter besked” når vi ser dem. Det har jeg selv gjort et par gange, ligesom sikkert flere andre, og ganske kort efter var de væk. Den dag forum bliver tæppebombet kan vi snakke om et reelt problem, men der er lang vej endnu. Ask not what your moderator can do for you. Ask what you can do for your moderator.Jesper 2011-01-16 18:13:43 16. januar 2011 kl. 19:18 #54538
michaelDeltager- Giant
MHansen wrote:
ved at skrive sit navn på et stykke papir, tage et billede af sig selv med papiret tydeligt og sende det ind sammen med medlems registreringen.Done.
Og så trænger vi vist til klart vejr
16. januar 2011 kl. 19:23 #54539
mhansenDeltager- Nova
Michael wrote:
ved at skrive sit navn på et stykke papir, tage et billede af sig selv med papiret tydeligt og sende det ind sammen med medlems registreringen.Done.
Som sagt, metoden er ikke perfekt. Den kan bare måske være med til at luge de værste ud. Nu tænkte jeg også på et stykke håndskrevet papir i ens hånd, ikke sat ind på hovedet af en inder/pakistaner vha. Photoshop eller lign.16. januar 2011 kl. 19:36 #54542
erik.nielsenDeltager- Super Giant
Bare det snart bliver klart vejr!!!!!!!!!!!!!!!!
16. januar 2011 kl. 19:39 #54544
mstauningDeltager- Black Hole
Jeps – så Jupitor på himlen på vejen hjem… Kunne dårligt nok kende den, men så kom de velkendte skyer da heldigvis igen
16. januar 2011 kl. 20:32 #54551
michaelDeltager- Giant
MHansen wrote:
Som sagt, metoden er ikke perfekt. Den kan bare måske være med til at luge de værste ud. Nu tænkte jeg også på et stykke håndskrevet papir i ens hånd, ikke sat ind på hovedet af en inder/pakistaner vha. Photoshop eller lign.Ok, det skulle nu ikke taget så bogstaveligt
Vores dagligdag er plastret til med reklamer, jeg kan ikke se TV, høre radio, tømme min postkasse, køre en tur på motorvejen, gå en tur i byen eller sågår sidde ude i min have om sommeren uden der kommer en “Dong” luftballon svævende henover.
De 2-3 spam meddelelser der enang imellem kommer herinde, og bliver fjernet hurtigt af moderator, er simplelthen så få, at det er ligegyldigt i forhold til den virkelighed vi lever i.
Mon ikke, når alt kommer til alt, så er der mindre spam herinde end stort set alle andre steder i vores verden?
Og hvad angår de par medlemmer der engang imellem går over stregen, så bliver de jo bannet, det er muligt de kommer igen, men det kan man aldrig forhindre dem i. Det er en del af “charmen” med nettet.
Hvis der virkeligt var et problem, var der også en grund til at forsøge at gøre noget, men problemet er så godt som ikke eksisterende.
16. januar 2011 kl. 20:43 #54553
mhansenDeltager- Nova
I know. Jeg synes om sagt heller ikke at problemet er stort herinde, på nogen måde. Men skulle vi indføre et tiltag, kunne disse to metoder være en mulighed.
16. januar 2011 kl. 21:02 #54554
jay- Main Sequence
Jeg mener også at problemet er så lille at det ikke er værd at gøre sådanne tiltag for. 🙂
17. januar 2011 kl. 11:34 #54576
jeppeDeltager- Super Giant
Timo og jeg har i enighed lukket for den lignende afstemning om verifikation. Debatten løb af sporet. Da denne tråd er startet op som en udbryder-tråd, er der en reel risiko for, at debatten også vil løbe løbsk i denne tråd.
Det vil kræve et større kontrolapparat at sikre, at folk virkelig er, hvem de giver sig ud for at være. Og det vil alligevel næppe virke i praksis. Det vil være for nemt at omgå.Da jeg samtidig ikke mener, at problemet med “falske” medlemmer og spammere er særlig stort, er jeg ikke indstillet på at indføre kontrolprocedurer, der alt andet lige vil gøre det mere besværligt for både nye medlemmer og moderatorer.Med den argumentation lukkes denne tråd i lighed med verifikations-tråden.19. marts 2011 kl. 10:44 #60172
slindemann- Asteroid
Indtil nu virker det ikke som et stort problem. Så for nu, lukker jeg denne tråd med konklusionen, at vi fortsætter som nu og ser om tiden ændret hvordan man skal kunne registere sig.
Hav en god “stor” måne dag 🙂
Steffen
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Afstemning: Skal man fortsat kunne være anonym?' er lukket for nye svar.