› Fora › ASTRO-FORUM › ASTRONOMIENS BETINGELSER › ÅÅÅÅÅHHHH NEEEEEEJ
- Dette emne har 15 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 565 times
-
ForfatterIndlæg
-
31. oktober 2009 kl. 14:54 #25651
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Klip fra JyllandsPosten: http://kpn.dk/article1869725.ece
Gigantisk lysshow glimter i Danmark
Offentliggjort 31.10.09
kl. 13:29
I aften markeres overgangen til det nye digitale tv-signal med et
landsdækkende lysshow fordelt over syv gigantiske tv-master landet
over.
I toppen af tv-masterne vil 200 kilo tunge lyskastere, som også bruges
til at markere store begivenheder i bl.a. Las Vegas og Hollywood, sørge
for, at man i en radius af 20 kilometer vil kunne se adskillige tre
kilometer lange lyskegler blive sendt af sted i luften.Lysshowet, som er arrangeret af Boxer TV, vil glimte lørdag mellem
18.00 og 23.55 fra senderne i Nibe ved Aalborg, Søsterhøj ved Århus,
Varde ved Esbjerg, Tommerup på Fyn, Gladsaxe i København, Vordingborg
på Sydsjælland og Rø på Bornholm.31. oktober 2009 kl. 14:59 #25652
jesperDeltager- Neutron star
31. oktober 2009 kl. 15:04 #25654
erik.nielsenDeltager- Super Giant
Hvor kan man man klage til?????
31. oktober 2009 kl. 15:16 #25655
outlookDeltager- Super Nova
Har I ikke set vejrudsigten? Det er alligevel overskyet til den tid. Så nyd det i stedet og vær med. (I har jo sikkert også en laserpen)
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting31. oktober 2009 kl. 15:35 #25656
max- Nova
Gad vide hvad flytrafikken siger til sådanne noget ?Har hørt at mindre som f.eks. en laserpen kan forstyrre.VH. Max31. oktober 2009 kl. 15:44 #25657
rune.cb.Deltager- Super Nova
Denne digitale overgangen av tv-signaler tilhører fortiden her i Norge, så dere dansker ligger etter i utviklingen!
Mvh Rune.
Website: www.runecb.com
31. oktober 2009 kl. 17:59 #25661
astrojensenDeltager- Neutron star
“Denne digitale overgangen av tv-signaler tilhører fortiden her i Norge, så dere dansker ligger etter i utviklingen!”
So what’s new???
Astrojensen, Bornholm
31. oktober 2009 kl. 17:59 #25662
mortenDeltager- Super Nova
jeg er først imponeret den dag I afskaffer licensen.
31. oktober 2009 kl. 18:03 #25663
Nå, det kunne være værre. Det er jo næsten fuldmåne alligevel, men derfor synes jeg stadig den slags er noget pjat. Spild af penge! Hvor mange går rent faktisk ud og ser det??
Nu bor jeg jo på Bornholm, så jeg vil da gå ud i aften og se, hvor kraftigt det lys rent faktisk er. Og lige nu er det klart her, i hvert fald delvist. Bliver det mod forventning ikke klart, tror jeg, jeg kører i biffen og ser District 9.
Astrojensen, Bornholm
31. oktober 2009 kl. 18:06 #25665
“jeg er først imponeret den dag I afskaffer licensen.”
Licensen burde afskaffes per det omgående og erstattes af pay-per-view ligesom for alle andre TV-kanaler. Så kunne DR måske lære at lave TV som man gad se på, og de af os der ikke har noget fjernsyn slap for denne skjulte beskatning. Hvorfor skal jeg betale for noget jeg ikke bruger? Jeg kan se fornuften i almindelig indkomstskat, men ikke i medielicens.
Astrojensen, Bornholm
31. oktober 2009 kl. 18:11 #25667
ksondergardDeltager- Giant
Ja, man skal kun betale for de kanaler man SELV vælger og ikke er en del af en ligegyldig pakke….
Jeg har p.t. (og har haft det de sidste 6 år) kun DR1, DR2 og TV2. Nu får jeg lidt flere kanaler at vælge imellem pga. det digitale signal :0)
Og ja den er god nok, jeg har fået mine to børn indenfor de 6 år
KSondergard 2009-10-31 17:12:52 31. oktober 2009 kl. 18:17 #25668
Astrojensen wrote: So what’s new???
Nothing, the same as always! (dvs. både innholdet og den tekn. kvaliteten). Ser egentlig ingen forskjell.morten wrote: jeg er først imponeret den dag I afskaffer licensen.
Yep, støtter forslaget 100%Mvh Rune.
31. oktober 2009 kl. 19:07 #25670
[Quote]Citat: Astrojensen
So what’s new???
Nothing, the same as always! (dvs. både innholdet og den tekn. kvaliteten). Ser egentlig ingen forskjell.
/QUOTE]
Det var nu ikke det jeg mente, men mere at DK ofte er bagud i forhold til dem vi ellers sammenligner os med.
Astrojensen
31. oktober 2009 kl. 21:07 #25679
Astrojensen wrote: Det var nu ikke det jeg mente, men mere at DK ofte er bagud i forhold til dem vi ellers sammenligner os med.
Ok, men vi er ikke helt borte her på berget heller!
Ingen grunn til komplekser Astrojensen.Mvh Rune.
31. oktober 2009 kl. 23:31 #25684
Da det blev overskyet her, kørte jeg i biffen. På vej derned kunne jeg se lysene fra projektørerne. De var ikke så klare som jeg havde regnet med. Strålerne op mod skyerne var meget svage og kunne kun ses fordi luften var fugtig. Havde det været stjerneklart tror jeg showet havde været nærmest usynligt.
Det så nu faktisk ret blæret ud med de tre lyspletter på undersiden af skyerne. En gang imellem så det ud som tre UFO’er der kredsede om antennen.
Astrojensen, Bornholm
PS. District 9 er super fed, hvis man er til den slags film!
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'ÅÅÅÅÅHHHH NEEEEEEJ' er lukket for nye svar.