› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › 9/11 revisited
- Dette emne har 97 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 8 Ă„r siden af jesper. This post has been viewed 3609 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
10. januar 2016 kl. 15:02 #141296
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Lars
Den endegyldige sandhed i form af en facitliste findes ikke. Derfor er man nÞdt til selv at drage konklusioner pÄ grundlag
af de oplysninger, som man finder mest trovĂŠrdige. De pĂ„gĂŠldende indslag bliver efter min smag lidt for sukkersĂždt –
dette kunne jeg godt have undvĂŠret. Til trods herfor mener jeg, at der findes mange trovĂŠrdige indslag, heriblandt
nogle, der er optaget pÄ selve dagen.
Jeg ser frem til dit svar vedr. angrebet pÄ Pentagon.
Mvh
Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
10. januar 2016 kl. 15:26 #141301
nightskyDeltager- Neutron star
Torben, jeg har ingen grund til at betvivle at der blev styrtet et fly ned i Pentagon.
Man er ikke selv nĂžd til at drage konklusioner hvis man ikke har den nĂždvendige viden og
kendsgerninger omkring et emne. Man kan derimod vĂŠre kritisk overfor de oplysninger man
modtager, motivet bag dem og hvor de kommer fra.Du har overhovedet ingen forstand hvad der sker nÄr et fly styrter ned, sÄ jeg forstÄr simpelthen
ikke hvordan du kan stille de spÞrgsmÄl du gÞr.I stedet skulle du spÞrge. Underligt, jeg ville forvente et stÞrre nedslagsomrÄde ved Pentagon,
gad vide hvordan det kan vĂŠre? og lade vĂŠre med at komme med konklusioner inden.10. januar 2016 kl. 20:30 #141319
Hej Lars
Find en video som viser, at et fly rammer Pentagon.
Hvor er ĂždelĂŠggelserne pĂ„ bygningen forĂ„rsaget af vingerne – som pĂ„ Twin
Towers?
mvh
Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
10. januar 2016 kl. 20:53 #141322
Torben stop nu. Kan du virkelig ikke selv se du vrĂžvler. Den sidste video du henviser, ingen
trovĂŠrdighed overhovedet. En af kilderne er fra en dokumentar “A Nation Under Siege”, det
ses blot ved at spole i den pÄ 10 sek.Den fÞrste video er den vi alle har set, og jeg tror de fleste vil mene det ligner en flyeksplosion.
Man ser endda glimt af noget der ligner fly.Nu har du rodet rundt i Noah’s ark i tyrkiet, kan mennesker havet bygget pyramiderne,
Machu Picchu osv. med henvisninger til diverse konspirations fanatikere og youtube videoer.
Hver gang uden nogen som helst kritisk tilgang til dine kilder. Det nÊste bliver vel du pÄstÄr
at Dan Brown og Tom Hanks har haft i noget?Hermed helt og aldeles slut herfra.
Nightsky 2016-01-10 19:53:50 11. januar 2016 kl. 07:56 #141331
dennis.torsten- Main Sequence
Hmmm…Det virker som om at hr. Nightsky har fundet de vises sten ! MĂ„ske burde han dele ud af dem, i stedet for at forsĂžge at nedgĂžre andre, og derefter at trĂŠkke sig fornĂŠrmet tilbage.
Jeg er sikker pÄ at Torben ved tilstrÊkkeligt meget om flystyrt, til at han kan stille kvalificerede spÞrgsmÄl !
Der findes mange konspirationer ! Heldigvis kommer dem der stiller dem sÊdvanligvis med sÄ lorte beviser, at de er lige til at pille fra hinanden. Men der er altsÄ andre der er nogle spÞrgsmÄl vÊrd.
OgsĂ„ selv om man kommer til at pille ved hr. Nightsky’s verdensbillede, sĂ„ han ikke kan sove om natten
11. januar 2016 kl. 08:12 #141332
Jeg er enig med dig Dennis.
I Þvrigt glemte jeg i mit forrige indlÊg at stille spÞrgemÄl om, hvor
aftrykkene af flyets motorer er. Er murene i Pentagonbygningen virkelig
sÄ stÊrke, at de kan modstÄ de krÊfter der udlÞses her?
Der er et rundt hul, hvor det pÄstÄs, at flykroppen har ramt. Jeg har
virkelig svÊrt ved at forstÄ, hvordan det kan lade sig gÞre. Er jeg den
eneste?
mvh
Torben
11. januar 2016 kl. 10:09 #141335
RudiDeltager- Neutron star
Torben Taustrup wrote: Der er et rundt hul, hvor det pÄstÄs, at flykroppen har ramt. Jeg har
eneste?
Kan det tĂŠnkes at flyet har ramt med 90° “slagside”, sĂ„ vingerne har stĂ„et lodret eller nĂŠsten lodret.
PS: personligt tror jeg ikke en dyt pÄ denne eller andre af de nÊvnte konspirations teorier
/Rudi B. Rasmussen
11. januar 2016 kl. 11:06 #141337
rudibr wrote:
Der er et rundt hul, hvor det pÄstÄs, at flykroppen har ramt. Jeg har
eneste?Kan det tĂŠnkes at flyet har ramt med 90° “slagside”, sĂ„ vingerne har stĂ„et lodret eller nĂŠsten lodret.
Svar:Det kan man udelukke, da den ene vinge i sĂ„ fald skulle have ramt jorden inden, og der er inteti forterrĂŠnet som tyder pĂ„ dette.PS: personligt tror jeg ikke en dyt pĂ„ denne eller andre af de nĂŠvnte konspirations teorierDe tror med andre ord pĂ„ den officielle forklaring?mvhTorben Taustrup 2016-01-11 10:07:32 TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
11. januar 2016 kl. 11:40 #141338
astrojensenDeltager- Neutron star
PÄ den officielle overvÄgningsvideo fra Pentagon ser man et fly ramme bygningen. Det hersker der ingen tvivl om.
Den officielle forklaring er, at dette er et passagerfly. Flyet pÄ overvÄgningsvideoen er betydeligt mindre end et sÄdant, ergo modsiger den officielle forklaring og det officielle bevis hinanden.
Ser man pÄ den vinkel, flyet pÄ videoen har, i forhold til bygningen, sÄ burde der vÊre skader pÄ bygningen, der hvor motorer og vinger rammer. Disse skader kan ikke genfindes pÄ officielle billeder fra skadesstedet. Genstande foran bygningen, der burde vÊre blevet ramt, sÄfremt det drejede sig om et stort fly, er intakte.
Hullet i bygningen er mindre end flykroppen pÄ det pÄstÄede passagerfly.
Vragresterne fundet inde i bygningen er inkonsistente med dem, man ville finde ved et nedstyrtet passagerfly.
Der er ingen synlige vragrester udenfor bygningen.
Konklusion: Noget flyvende ramte Pentagon, men det var ikke et passagerfly.
Thomas, Bornholm
Astrojensen 2016-01-11 10:41:41 11. januar 2016 kl. 11:40 #141339
RudiDeltager- Neutron star
Ja, det gĂžr det vel Torben
/Rudi B. Rasmussen
11. januar 2016 kl. 12:09 #141341
spatzekDeltager- Super Giant
Igen, sÄ gÄr mange af kommentarerne pÄ, om man stoler pÄ USA eller ej. Der ligger ligesom i baggrunden af hele snakken, bÄde i denne trÄd og ude pÄ nettet, en holdning til fÊnomenet USA. I mit hoved skygger den ofte for sagligheden i snakken.
Hvor kommer den sÄ fra. Man kan vel sige, at alle har en holdning til landet, ligemeget om man har vÊret der eller har venner og familie derovre. Der er rigtig mange fordomme, som popper op.
SelvfĂžlgelig stammer mange af konspirationerne fra USA selv. Det skyldes en grundlĂŠggende holdning til det fĂžderale system, som mange hader som pesten. Det er helt tilbage fra den amerikanske grundlovs betingelser og sonderingen mellem det fĂžderale, den enkelte borgers personlige rettigheder og relationen til de enkelte delstater, som ofte har langt mere at sige og tilbyde den enkelte borger. Staten i USA er for de fleste delstaten og USA som vi kender den, er det fĂžderale, “som ved gud ikke skal bestemme over mig” med hĂžjesteretsdomme og en sort prĂŠsident. Der er en grundlĂŠggende mistro mod systemet og det fĂžderale. I det “gadekryds” opstĂ„r mange myter og rygter.
11. januar 2016 kl. 18:41 #141349
BjÞrn SandÄkerDeltager- Neutron star
Konspirationsdrengene skal stille sig selv spĂžrgsmĂ„l om —
Hvis ingen fly ramte Pentagon eller styrtede pÄ jordet i Pennsylvania, hvor er det blevet af disse passagerflyene der er savnet? Og hvor er passagererne? Har alle pÄrÞrende / efterlatte vÊret med pÄ konspirationen, sammen med myndigheterne, nÄr de hevder at deres kÊre er borte? Og deres arbeijdsgivere, slÊktninger, kolleger og venner? De er alle med pÄ konspirationen, medens passagererne er interneret i Area 51 eller mÄske lever pÄ en sydhavsÞ i sus og dus?
Hvis ingen fly ramte disse pladser, hvorfor fant man sÄ vragdele fra fly? Og dele af mennesker? Hvor kom dette fra?
Hvis det var en/flere krydserraket(ter), hvad var motivet for at skyde et missil pÄ et jorde i Pennsylvania?
Og hvad var motivet for at myndigheterne skulde sprĂŠnge bygningerne i World Trade Center?
Hvad i himmelens navn er motivet?
Istedet kommer man med en rĂŠkke vanvittige pĂ„stander – og retoriske spĂžrgsmĂ„l, uden at fremlĂŠgge bevis eller svar. F.eks. den videoen i fĂžrste besked konkluderer med at hvis det var explosioner der sprĂŠngde bygningerne i WTS, ja sĂ„ mĂ„ det have vĂŠret myndigheterne! Ikke en eneste gang spĂžr man om det mĂ„ske var terrorister der havde placeret sprĂŠngladninger … Det var jo dem der ville styrte bygningerne ned, ikke? Nej, for det mĂ„ jo vĂŠre de slemme myndigheder, mĂ„ vide. De er jo der hovedsagligt for at plage indbyggere med sine onde planer, overvĂ„gning, mord, biologiske experimenter, osv.
Svaret er at konspirationsteoriene er taget ud af lÞse luften og er det hele er fullstendigt vanvittigt. Jeg er mildt sagt overrasket over at folk her er sÄ letlurede.
NĂ„r det gelder flystyrten i Pennsylvania, og udtalelser her om at det er merkeligt det ikke blev mer brand nĂ„r der var sĂ„ meget bensin ombord, se lige til styrten af postflyet nu nylig i Sverige – mannskaperne mĂ„tte pumpe ud hundrevis af liter med flybensin, der lĂ„ i bunden af krateret. TĂŠnk et Ăžyeblik pĂ„ den.
En ting der ikke ĂŠndrer sig meget her i verden er at letlurede mennesker trĂŠkker forhastede konklusioner efter Ă„ ha indhentet for lide information og fakta.
BjÞrn SandÄker 2016-01-11 17:53:24 Mvh,
BjĂžrn11. januar 2016 kl. 18:58 #141350
Jannick PeterssonDeltager- Main Sequence
Endnu en gang vil jeg henvise til dokumentaren jeg allerede har nĂŠvnt pĂ„ fĂžrste side af dette indlĂŠg, “Zeitgeist – The movie”, i finder den her pĂ„ youtube https://www.youtube.com/watch?v=a36_CwzA0bk hvor der bliver stillet spĂžrgsmĂ„l til rigtig mange af de emner der allerede er taget op i denne trĂ„d. Emnet omkring 9/11 starter 40.16 minutter inde, men fĂžrste afsnit omkring religion er ogsĂ„ utroligt spĂŠndende.
Der bliver stillet utroligt mange kritiske spÞrgsmÄl med rette, fordi nogle beviser simpelthen er for stÊrke, blandt andet hvorfor nogle jernbjÊlker i konstruktionen pÄ WTC stÄr tilbage med et perfekt skrÄt snit, nÞjagtig som det ses efter kontrollerede sprÊngninger. Hvorfor gÄr der over en time inden jagerflyene kommer i luften for at sikre luftrummet nÄr der normalt kun gÄr minutter? Dette kun 2 blandt mange meget kritiske spÞrgsmÄl!
Motivet er krig, for der er penge i krig. Og krigen skal helst vare sĂ„ lang tid som muligt og jo mere skrĂŠmte befolkningen er (F.eks. ved terrorangreb), jo lettere er det for regeringerne at gĂ„ i krig for at “beskytte” folket og landet.
11. januar 2016 kl. 21:11 #141352
rettet til ulejliger – 12 jan
Dennis, dette bavl (og det er bavl) piller ikke ved mit verdensbillede. Der er nok andre
“konspirationer” som er virkelige som ĂŠndrer mit verdensbillede, tag bare Snowden,
MÞrkeloven, Lov omkring cyber sikkerhed, den massive overvÄgning via mobilen og
Internet.For at gÞre det helt klart, det jeg opponer mest imod er ufattelig dÄrlig kildekritik.
Der er desvÊrre ikke noget der tyder pÄ at Torben pÄ nogen mÄde har sat seriÞst sig ind i
emnet. Den video han henviser til burde have fÄet alle alarmklokker hos Torben til at ringe.Det er forrykt at bede andre om at forholde sig til sÄdan en omgang vÄs. Her er hvad jeg
kunne finde pÄ 120 sek. om kilderne til denne video. Hold nu fast det er ganske chokerendeVideoen er ca 6 minutter lang.
Ekspert vidnerne er bla.
Jim Marrs, Forfatter til Inside, Job Rule by Secrecy, War on Freedom – ca 30 sekunder med
en sĂ„kaldt ekspert der for Ăžvrigt ogsĂ„ gĂžr sig i “He has written books asserting the existence
of government conspiracies regarding aliens, 9/11, telepathy, and secret societies.”Eller hvad f.eks. med disse bĂžger “The Rise of the Fourth Reich: The Secret Societies That
Threaten to Take Over America.”, “Alien Agenda: Investigating the Extraterrestrial Presence
Among Us”Albert Stubblebine, klippet/lĂ„nt fra filmen “One Nation Under Siegeâ, et lille minut med ham.
Om “One Nation Under Siege” hvor han er en af personerne bag og optrĂŠder som ekspert.
De argumenter bl.a. for at fugleinfluenza er et forsÞg pÄ at fÄ befolkningen under kontrol.
At RFID chips i husdyr bla. papegÞjer er en vej til at fÄ plantet dem i alle mennesker. En fuldstÊndig
vanvittig sammenblanding af konspiration og virkelige hĂŠndelser.Hvad skriver de selv:
An excellent documentary that pulls together all the threads of the globalist push to install
the one world government and destroy national sovereignty starting with the forced
indoctrination and medication of our children to be little worker bees. Please do not forget
that we now have at least 3 generations that are cultural marxists and they do not even
know it. The more information you have, the better you will be able to understand the
enemy, their next course of action, and how to flip sane but misguided Americans back to
the path of independence from the elites.Jeg tror godt nok du fÄr svÊrt ved at komme med et eneste argument der gÞr at vi skal tage
Torbens referencer til en videre diskussion alvorligt pÄ nogen mÄder.Det er i den grad Torben der ulejliger andre nÄr han ikke gider at gÞre det mindste forarbejde
selv og prÊsenter os for sÄdan omgang vrÞvl, som vi forventes at forholde os seriÞst til.
Alene ud fra det synspunkt vil jeg ikke mene det er en fejl at bedĂžmme Torbens viden om
flystyrt, til at vĂŠre andet end meget meget lille. En diskussion omkring hvorfor et flystyrt ser
ud som det gÞr kunne man deltage i, men ikke nÄr udgangspunktet er det foreliggende.Du forsÞger derimod at fremstille mig som om at den er helt gal her og at mit verdensbillede
Êndres af sÄdan omgang useriÞs dokumentation. Det vil klÊde dig at undersÞge hvad det
er jeg opponer i mod inden fyrer din salve af.Derfor ville jeg ogsÄ bakke ud, men sÄ kom dit indlÊg.
Nightsky 2016-01-12 17:33:42 11. januar 2016 kl. 21:34 #141353
lindhardDeltager- Super Nova
Det er vist pÄ tide, vi vender tilbage til astronomien.
Det har lÊnge stÄet klart, at myndighederne har forsÞgt at skjule det faktum, at MÄnen er lavet af grÞn ost.
Se beviserne her:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Moon_is_made_of_green_cheese
og beviserne i denne afslĂžrende video, isĂŠr mellem 0:52 og 1:25:
https://www.youtube.com/watch?v=07bX4S_HCTg
mvh
Lars -
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet '9/11 revisited' er lukket for nye svar.