9/11 revisited

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC 9/11 revisited

• Dette emne har 97 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år siden af jesper. This post has been viewed 3610 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 98 i alt)
  • Forfatter

astrotorben
    Deltager
      • Moon

1) Astrologi VIRKER….jeg har nemlig set flg. videoer på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=MQ5I3Q8axgE
      https://www.youtube.com/watch?v=xfqTCdBsB0o

2) Der bor Aliens på månens bagside – der bevises videnskabeligt i den Youtube video:

https://www.youtube.com/watch?v=5wmJsXO7Qeg

3) Men vi har aldrig været på månen – et bevises videnskabeligt på denne Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=gPEPRgfVlU4

4) Iøvrigt er jorden flad – Videnskabeligt bevist her:

https://www.youtube.com/watch?v=3KeuPUigJM0

M.a.o. Den ultimatove sandhed findes på Youtube – findes den der, er der ingen grund til kildekritik eller krisisk indstilning til indhold.

Mvh

Torben

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Hvorfor skal alt muligt andet skrammel blandes ind i diskussionen? Hold jer til emnet!

Jeg har stadig ikke fået svar på følgende spørgsmål:

– hvorfor er nedslagskrateret mindre end flyet?

– hvorfor er brandpletten mindre end flyet?

– hvorfor er mængden af vragdele så lille?

Der er ingen, der vil forholde sig til disse spørgsmål og give en fornuftig forklaring.

Thomas, Bornholm

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Lad os holde denne diskussion på et seriøst plan. Jeg mener, at det er overflødigt

at trække eksempler frem som “Jorden er flad”.

Jeg fornemmer, at flere ikke bryder sig om diskussionen, men dette skal ikke

forhindre andre i, at komme med deres mening.

Jeg har tidligere stillet et spørgsmål, som kun een, nemlig Thomas har taget stilling

til, nemlig spørgsmålet om, hvad man tror det var som ramte Pentagon.

I opfordres til at tage stilling. Alternativt, forklar, hvorfor I ikke ønsker at tage stilling.

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

dennis.torsten
            • Main Sequence

Jeg medgiver Thomas, at nedslagsstedet ved skovkanten ser mystisk ud. Og den smule afsvidning af skoven, kunne klares med 100 liter benzin, og ikke tusinder af liter, som man må formode at flyet indeholdte !

Men det er et nedslagssted, og ikke et eksplosionskrater. Så man kan vel udelukke at det er et krydsermissil ? (med mindre det var en fuser )

Noget andet er,… Hvilken retning ramte flyet jorden ? Hvis retningen er fra venstre mod højre, hvorfor er der så ingen væltede eller knækkede træer ? Et fly i dén størrelse ville have ryddet det halve af skoven !

Jeg er bestemt ikke overbevist,- andet end at det ser mystisk ud !

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Thomas, det er jo ikke fornuftige spørgsmål, du har jo ingen anelse om hvad der sker når et
              fly styrter lodret ned med maks power på motorerne. Derfor er det jo det rene volapyk du spørger om.

Flyetr gik ned næsten vertikalt med maksimum power på motorerne, iflg. de sorte bokse og radar.
              Nedslagsstedet ser heller ikke mindre ud når man kigger på andre fotos.
              Brandpletten er væsentlig større end flyet, se fotos af skoven bagved. Desuden brændte
              flyet ikke op, men eksploderede i nedslaget og brændstoffet eksploderede.
              Mængden af vragdele er så stor, som det materiale man har indsamlet. Hvis man indsamlede
              mere ville man have mere.
              Flere lugtede brændstof på stedet.
              Man har fundet mere end en motor, f.eks. 300 meter væk.
              Man har DNA fra passagerer på flyet.
              Man har fundet masser af menneske dele på stedet.
              Eksplosionen kunne høres og mærkes mange kilometer væk.
              Vi så selv masser af rapportager dengang fra stedet.
              Der findes tilsvarende eksempler hvor der sker det samme.

Bedre spørgsmål ville være.

Hvorfor konspirations fanatikerne ved med at påstå at nedslagsstedet er for lille, når havari
              eksperterne siger det er et nedslagssted, lokale, betjente, retsmedicinere og andre alle
              samstemmende siger de ankom til et stort nedslagssted.

Hvorfor konspirations fanatikerne ved med at påstå at der ikke var ligdele på stedet, når
              man nu har indsamlet ca. 270 kg og DNA identificeret noget. Mindre end en time efter
              nedslaget fandt man små ligdele.

Hvorfor konspirations fanatikerne ved med at påstå at brandpletten er mindre end flyet, når
              man kan se noget skovet er sveget af, flyet ikke gik i brand o.s.v.

Hvorfor konspirations fanatikerne ved med at påstå at mængden af vragdele var lille, når
              man motorerne, sorte boks, døre og rigtig mange smådele fra flyet.

Hvorfor konspirations fanatikerne ved med at påstå at man ikke har fundet bagage, når
              man fundet personlige ejendele.

Hvorfor bliver konspirations fanatikerne ved med ignorere fakta, som lydoptagelser, radar
              spor, DNA beviser, udsagn fra dem der kom til stedet, data fra sorte bokse, journalister der
              rapporterede fra stedet o.s.v.

Nightsky2016-01-10 11:57:13

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

Torben, du kommer med et interessant spørgsmål; hvor vi/man ikke tage stilling til 9/11, som det jo i bund og grund handler om.

Svaret er egentligt ganske simpelt (syntes jeg); Hvorfor i alverden spilde sin tid på dette emne?? Det er jo totalt ligegyldigt. Der er langt flere interessante emner i nutiden, som berører os langt mere.
                Nogle eksempler:
                Flygtningesituationen.
                Forurening.
                Den pågående ødelæggelse af den danske natur.
                Indkøb af nye kampfly.
                Bygningen af nye supersygehuse.
                Kattegatbroen.

Bare nogle eksempler.

Hvorfor så i alverden så bruge tid på hvad der skete ved kapringen af fire fly i usa for 15 år siden? Skal vi også have mordet på Kennedy eller attentatforsøget på JBS Estrup frem? Hvordan i alverden kan en kugle prelle af på en frakkeknap???

mvh
                Jens

nightsky
                Deltager
                  • Neutron star

Torben Taustrup wrote: Lad os holde denne diskussion på et seriøst plan. Jeg mener, at det er overflødigt

at trække eksempler frem som “Jorden er flad”.

At trække jorden er flad ind er helt relevant og lige så seriøst som 9/11 konspirationerne.
                  Du henviser selv til en youtube video, lavet af en person/organisation som beviselig
                  manipuler. Når producenten skriver AIA efter sit navn, men AIA gør opmærksom på at
                  misbruger deres organisation og at enhver kan blive medlem af AIA. Producenten misbruger
                  PBS logo for at give videoen legitimitet, noget PBS har klaget over. Listen er lang med denne
                  hokus-pokus video.

Når du beder folk om tage stilling til en youtube video du lige finder interessant, uden du
                  har gjort dig den ulejlighed at tjekke kilden, så kan det være lige så meget pladder som
                  jorden er flad video.

Det er jo ikke første gang du lige smider en youtube video op til diskussion. Den om Noah’s
                  ark var jo også i den grad en beviselig en omgang sludder.

Jeg syntes faktisk det er utroligt at man uden større kritik tager en “dokumentar” video seriøst.
                  Det viser med al tydelighed at producenter bag ved har 100% styr på hvorledes sådan en
                  film skal skrues sammen, så folk ikke stiller sig kritisk overfor kilden, men derimod råt sluger
                  budskabet som producenten vil have frem.

Nightsky2016-01-10 12:13:16

Mogens.Bildsøe
                  Deltager
                    • Nova

Forstår ikke, at du/i er så fikseret på kraterets størrelse. Denne
                    afhænger jo (foruden af flyets fart, vægt, indfaldsvinkel og
                    overfladeareal = den frigivne energi) af underlagets hårdhed? Var flyet
                    faldet på hård klippe var et nedslagskrater vel stort set fraværende,
                    mens styrt i et pløret og blødt underlag potentielt ville medføre et
                    krater større end flyet? Hvad er underlagets hårdhed i det
                    aktuelle tilfælde? Åbenbart ikke blød nok til, at der dannes et krater,
                    som matcher flyets størrelse.

Hilsen Mogens B.

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

Jeg har været lidt tilbageholdende med at gå ind i dette ikke-astro tema.

Jeg er helt enig med Bjørn, Lars og andre der ikke kan holde de komspirationsteorier ud.

Hele debatten om 9-11 og de dertilhørende konspirationsteorier er behandlet her

http://www.popularmechanics.com/military/a49/1227842/

At Osama Bin Laden ikke skulle have noget med det at gøre er en helt grotesk påstand. Så vidt jeg husker, er en af de bedre beretninger om planlægningen og baggrunden for 9-11 er

http://www.amazon.com/The-Road-11-Sabin-Streeter/dp/B000GDH8JM

Der var en minutiøs planlægning bag angrebet, og Bin Laden pralede efterfølgende af det.

Internettet er et fantastisk medie, men det egner desværre også fremragede til at udbrede vanvittige konspirationsteorier, som f.eks. teorierne om at USA aldrig landede på månen, og altså også 9-11 konspirationsteorier.

Konspirationsteorier minder efter min opfattelse om kreationister og andre religiøse fanatikeres argumentation vedr. evolution. Når der er noget som ikke umiddelbart kan forklares så tages det til indtægt for en endnu mere vanvittig teori, som man ikke behøver at forsvare nærmere. At Darwin f.eks. ikke kunne forklare øjets udvikling ved evolution (det er i øvrigt senere forklaret fremragende bl.a. af svenske Erik Nilsson) er af de religiøse taget til indtægt for en endnu mere ekstrem teori, nemlig skabelsen på 7 dage.

Lad os antage at konspirationsteoretikerne (Harrit og andre) har ret. En kontrolleret sprængning af WTC og bygning 7 kræver måneders arbejde med at svække konstruktionen og anbringelse af meget store mængder sprængstof uden at nogen af de tusindvis af mennesker der dagligt var i bygningen opdagede det. Derudover skal flyene flyve ind i tårnene nogenlunde svarende til der hvor sprængstoffet er anbragt, hvis vi skal forklare videoerne af kollapset. Alt i alt en kæmpe organisation, som har formået at holde sig skjult i 15 år. I vores åbne samfund kommer selv relativt små cover-ups kommer næsten altid for en dag før eller siden – at mange, mange mennesker skulle have lykkedes med en kontrolleret sprængning af tårnene uden at nogen, bare een, er blevet afsløret er meget mere utækeligt end at tårnene faldt fordi Osamas folk fløj fly ind i dem (det gælder også bygning 7,som brændte det meste af dagen før den kollapsede). Mht Flight 93 der styrtede ned i pensylvania, så tyder intet på at det blev skudt ned, jft ovenstående link. Skulle det alligevel være beordret skudt ned, så må man undre sig over hvorfor, hvis konspirationsteorierne er rigtigt. Hvis “nogle” ville gøre skade ved at få WTC og pentagon ødelagt, hvorfor så ikke lade Flight fortsætte og flyve ind i det hvide hus f.eks.? De to sider af konspirationsteorierne passer ikke sammen. Efter min opfattelse ville det faktisk være legitimt at skyde Flight 93 ned, før det kom ind over beboet område. Passagerne var alligevel doomed. (Jeg er glad for at have et job hvor jeg ikke skal træffe sådanne beslutninger).

I al videnskab (og filosofi, som jeg ved mindre om) bør man hylde princippet om Occam’s razor, nemlig ikke at gøre tingene mere komplekse end den simplest mulige teori, der kan forklare data. Jeg kan faktisk ikke rigtigt forstå at disse teorier åbenbart har fat i de begavede mennesker her på forum.

Tilføjelse:

Efter jeg begyndte at skrive på dette kan jeg se at indlægget måske er overflødigt idet en række postere har givet udtryk for samme væmmelse som jeg føler ved uhæmmet videregivelse af plat, uvederhæftig “dokumentarisme” på Utube.

Thomas se PM linket, som giver svar på dine spørgsmål. Krydsermissil… Hvem fanden skulle have adgang til et krydsermissil, som samtidigt ville ønske at sende det ind i pentagon. Fuldstændigt vanvittigt. Se i øvrigt den aktuelle sag om det norske postfly, hvor man heller ikke kan finde nogle videre vragdele, kun et krater (den sorte boks, delvist ødelagt) er dog nu fundet

morten2016-01-10 12:28:28

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Så er vi på sporet igen – tak for det

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

morten
                        Deltager
                          • Super Nova

Mens nogle konspirations folk synes at den frimureragtige new world order skulle stå bag, så mener andre at det er israelere (bekvemt at bære ved til det moderigtige had til den jødiske stat). Islamisterne er dog ikke i tvivl, de hylder the magnificent 19

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1441070/Rallies-will-highlight-Magnificent-19-of-Sept-11.html

morten2016-01-10 12:40:04

nightsky
                          Deltager
                            • Neutron star

morten wrote: ….. Jeg kan faktisk ikke rigtigt forstå at disse teorier åbenbart har fat i de begavede mennesker her på forum.

Derfor kan man finde argumenter for at lade indlægget stå u-kommenteret og ignoreret eller
                            prøve at påpege det åbenlyse faktuelle.

Kreationisme er et godt eksempel. Hvis bare man bliver ved med at argumentere og mistænkeliggøre
                            længe nok, så er det lige pludseligt kommet ind i universiteter, skoler m.v. Ja nu kan man
                            blive forskningsminister og afvise selv åbenlyse fakta, som at jorden er ældre end nogle få
                            tusinde år.

Det er skræmmende, og viser hvor nemt hele befolkninger kan manipuleres, som f.eks. i
                            Tyskland i trediverne.

Torben Taustrup. Prøv lige at se hvorledes du præsenter emnet “Ekspertudsagn om bygningernes
                            kollaps” og tænk over hvor meget du allerede her manipuler med sandheden.

Nightsky2016-01-10 13:44:58

dennis.torsten
                              • Main Sequence

Torben…jeg syntes det er en fin idé at du bragte dette emne på banen. Det er et emne som har berørt os alle (Og som helt åbenbart stadig gør…!) Men først og fremmest til fordel for en diskussion, som kan bringe blodet i kog ! Som enhver god diskussion skal gøre (haha)

morten
                              Deltager
                                • Super Nova

,morten2016-01-10 13:07:55

morten
                                Deltager
                                  • Super Nova

Nightsky wrote: Derfor kan man finde argumenter for at lade indlægget stå u-kommenteret og ignoreret eller prøve at påpege det åbenlyse faktuelle..

Hej Lars

Jeg så indlæget og blev irriteret og ærgerlig, fordi jeg havde forventet mere her på forum. Jeg ser nu dine mange indlæg, hvor du påpeger det “åbenlyse faktuelle”.

Mit indlæg var på den baggrund overflødigt, men jeg fik luft.

morten2016-01-10 13:39:34

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 98 i alt)
                                • Emnet '9/11 revisited' er lukket for nye svar.