9/11 revisited

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC 9/11 revisited

• Dette emne har 97 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år siden af jesper. This post has been viewed 3608 times
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 98 i alt)
  • Forfatter

landbo
    Deltager
      • Nova

Gider ikke diskutere konspirationer.

Citat Torben: Jeg er selv overrasket over, at bygningerne kunne styrte

sammen. At de brande, som blev antændt af flybrændstoffet kunne være

årsag til, at kraftige stålbjælker kunne bryde sammen virker underligt.

Man taler om smeltet metal fra stålkonstruktionen, men kan en almindelig

kontorbrand forårsage det? Kan metallurgerne ikke lige komme ud af

busken og komme med et svar? Citat slut.

Jern begynder og bøje sig ved en temperatur på ca 800 grader, det uagtet smeltepunktet ligger i omegnen af 1550 grader. Det er også grunden til man her i DK ikke må “sætte”, eksv. en sportshal med ubeskyttede jernspær. Rigtig mange sportshaller har derfor buerne lavet i limtræ, der modsat jern kan blive stående i rigtig lang tid ved brand.

I øvrigt er betong også noget stads hvis der udbryder en brand, det smuldrer bare.

Ubeskyttede jerndragere og beton gjorde mig bekendt at “husene” styrtede sammen.

Bjørn Sandåker
      Deltager
        • Neutron star

Astrojensen wrote:

Kære venner – brug jeres fornuft, jeres viden om Apollo og overfør lige argumenterne til de andre konspirationer.

Det er jo lige præcis det, vi forsøger! Vi forsøger at bruge logik.

[…] Det påstås, at der styrtede et passagerfly ned i en skov og et andet ind i Pentagon, men der er intet fly at finde nogen af stederne. Den logiske konklusion må være, at der ikke styrtede et fly ned i skoven eller ind i Pentagon.

Jeg ser du gentager uriktige oplysninger. Det er ikke ulogisk at din logik svigter af manglende data. Har du undersøgt sagen selv eller gentager du kun noget der andre har sagt til dig? Hvis du bruger to minutter med at google så ser du hurtigt at du tar feijl. F.ex. styrtet ikke flight 93 i en skov men på et jorde, og der er billleder af flydele.

Når du går ud med en høj fane ser det kun fjollet ud at ikke have fakta korrekt.

Man er fristet til at bruge ordtaget – “Skomager, bliv ved din lest.” Observation af stjerner er du dygtig til men konspirationsteorier kan du ikke lave.

Bjørn Sandåker2016-01-09 14:11:30

Mvh,
        Bjørn

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

F.ex. styrtet ikke flight 93 i en skov men på et jorde, og der er billleder af flydele.

Nedslagsstedet er angiveligt iflg. alle billeder jeg kan finde, lige i udkanten af en skov. På alle officielle billeder, jeg har set, er der ingen vragdele at se, der på nogen måde kan identificeres som værende fra et fly. Kun en lille afbrændt plet og ingen lig. Ingen bagage eller andet.

https://www.youtube.com/watch?v=hHwAWQT4bSs

Virkeligt flystyrt (Malaysian Airlines MH 17, stærkt ubehagelige billeder). Mange dele umiddelbart identificerbare. Stort område afbrændt, lig, bagage spredt mellem hinanden.

https://www.youtube.com/watch?v=tUfIzKX-7-U

See the difference????

Thomas, BornholmAstrojensen2016-01-09 14:38:52

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Bygningsteknisk er konstruktionsstål ikke særligt brandresistant, se f.eks denne:

http://www.steelconstruction.info/Fire_and_steel_construction

Ved 800 grader er styrken af stål kun 10% af styrken ved 25 grader…

Men jeg forstår simpelthen ikke at i ikke stiller jer selv spørgsmålet om hvorfor i alverden man vil starte en krig på denne måde??
            Hvis det virkeligt IKKE var Al-quaeda eller hvad det nu hedder, ville de så ikke med det samme have trådt frem og benægtet??? Det gjorde de søreme ikke!

mvh
            Jens

nightsky
            Deltager
              • Neutron star

Astrojensen wrote: ….. ingen lig. Ingen bagage eller andet.
              Thomas, Bornholm

Det er faktuelt ikke korrekt, der er fundet ligdele, DNA identificeret og noget udleveret til familier.

lindhard
              Deltager
                • Super Nova

Nightsky wrote:

….. ingen lig. Ingen bagage eller andet.Thomas, Bornholm

Det er faktuelt ikke korrekt, der er fundet ligdele, DNA identificeret og noget udleveret til familier.

Og journalisten siger direkte på videoen, at der to steder er fundet vragdele, herunder en motor.

Man kan beskylde Bush for meget og sikkert med rette, men at han skulle lave et så fantasifuldt “plot” blot for at kunne gå i krig, er ude i hampen.

Så kunne mindre nemt gøre det. Det har vi set både før og efter.

Lad os nu hurtigst muligt få godt astro-vejr – også på Bornholm – så vi kan komme tilbage til virkeligheden.

mvh
                Lars

Mogens.Bildsøe
                Deltager
                  • Nova

Helt
                  absurd diskussion på et angiveligt seriøst astro-forum. Faldt over
                  nedenstående link med fotos + tekst fra nedslagsstedet. Kendte ikke
                  referencen, men har konspirations-tilhængerne indvendinger mod at den
                  benyttes som dokumentation for fundet af vrag-/bagage rester?

LINK

Hilsen Mogens B.

Lars Malmgren
                  Deltager
                    • Super Nova

Mogens B wrote: Helt
                    benyttes som dokumentation for fundet af vrag-/bagage rester?

LINK

+1 Thumbs%20Up for at finde 911facts.dk på poste linket her!

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

Mogens B wrote: Helt

benyttes som dokumentation for fundet af vrag-/bagage rester?LINK

Næh, ikke hvis man vil forklare mig, hvordan det kan være, at den lille, afbrændte plet græs og det lille “nedslagskrater” er mindre end selve flyet? Og at jorden i området ikke er forurenet med flybrændstof? Og hvorfor har man kun fundet én motor? Hvis den ene har overlevet i nogenlunde genkendelig stand, hvorfor har den anden så ikke? Hvorfor ligger den nedgravet i jorden? Det er mig bekendt aldrig sket før ved et flystyrt? I videoen fra MH 17’s styrt ses de ligge ovenpå jorden, let genkendelige.

Stadig mange spørgsmål, som jeg ikke får svar på. Henvisninger til forskellige hjemmesider, javist, men ingen svar.

Det er vel i øvrigt OK at diskutere det her i off-topic forummet? Ellers må vi have en regel om det. Det accepterer jeg uden indvendinger, hvis vi finder ud af det. Hvis man ikke vil diskutere emnet og finder det tåbeligt, så kan man jo bare ignorere det. Vil man indlade sig i diskussionen, så må man jo være forberedt på, at modparten har andre synspunkter end én selv.

Thomas, BornholmAstrojensen2016-01-09 22:27:53

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Og journalisten siger direkte på videoen, at der to steder er fundet vragdele, herunder en motor.

Man kan beskylde Bush for meget og sikkert med rette, men at han skulle lave et så fantasifuldt “plot” blot for at kunne gå i krig, er ude i hampen.

Så kunne mindre nemt gøre det. Det har vi set både før og efter.

Lad os nu hurtigst muligt få godt astro-vejr – også på Bornholm – så vi kan komme tilbage til virkeligheden.

Det er slet ikke sikkert, at Bush direkte har noget med det at gøre. Faktisk vil det kunne have været meget nyttigt for de skyldige at holde ham i uvidenhed, da han så kunne optræde på TV med så meget større troværdighed – hvis klovnen ellers kunne det. Ja, min mening om ham er ikke så høj, sorry. Jeg regner det faktisk for temmelig usandsynligt, at han skulle stå bag.

Grunden til at lave et så fantasifuldt plot er, at man derved kunne få USA’s befolkning bag sig og derved gå langt længere, end hvad man ellers ville kunne få dem til. En krig ville derfor kunne vare meget længere, uden at befolkningen ville brokke sig for meget. Man ville også kunne få et større militærbudget, uden at skatteyderne ville brokke sig. USA’s militære budget var faktisk faldet i mange år, siden den kolde krigs afslutning. I årene efter 11. september er det steget dramatisk og er nu over 1986-niveau, justeret for inflation. Det er pt. på omkring 4.000 milliarder dollar om året. Det er omkring 16% af USA’s nationale budget, men det har været oppe på omkring 22% i 2007. Danmarks forsvarsbudget ligger på omkring 1,3% af vores nationale budget.

Mit bud er, at gerningsmændene bag 9. september skal findes i USA’s militærindustrielle kompleks, ikke i regeringen som sådan, selvom der sikkert er tråde ud i den.

Og lidt godt vejr ville heller ikke være at foragte!

Thomas, Bornholm

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

Astrojensen wrote:

F.ex. styrtet ikke flight 93 i en skov men på et jorde, og der er billleder af flydele.

Nedslagsstedet er angiveligt iflg. alle billeder jeg kan finde, lige i udkanten af en skov.

Det var i udkanten av en skov , ja. Så hvorfor siger du flere gange at det var i en skov? Du bryder dig ikke om at være nøjaktig og spreder i stedet feijlinformasjon.

På billedet ovenfor ser du krateret fra luften, og din “skov” er ved siden af med nogle trær sviet. Det står i sterk kontrast til hvad du siger i en tidligere melding:

Astrojensen wrote: […] og det styrtede ned i
                          en skov. Luftbilleder viser kun et lille krater, med væltede træer rundt
                          om, og igen ingen vragrester, andet en nogle ganske få, mindre
                          metalstykker.

En stor vragdel:

Og her er en container med nogle mindre dele:

Og derefter siger du …

Astrojensen wrote: Det er temmelig tankevækkende, for TV bragte båndoptagelser med
                          samtaler, som passagerer fra flyet angiveligt havde med deres familier
                          via mobiltelefon. Dette er altså det pure opspind!

Nej, det er ikke opspind. Det er du der serverer det pure opspind.

Astrojensen wrote: På alle officielle billeder, jeg har set, er der ingen vragdele at se, der på nogen måde kan identificeres som værende fra et fly. Kun en lille afbrændt plet og ingen lig. Ingen bagage eller andet.

Da har du ikke kikket nøje efter. Der er mange billeder af vragrester/flydele på Internet. Grunden til at der ikke findes så meget vragdele totalt er at flyet gik ned i bakken med næsen først.

Astrojensen wrote:
                          https://www.youtube.com/watch?v=hHwAWQT4bSs

Virkeligt flystyrt (Malaysian Airlines MH 17, stærkt ubehagelige billeder). Mange dele umiddelbart identificerbare. Stort område afbrændt, lig, bagage spredt mellem hinanden.

https://www.youtube.com/watch?v=tUfIzKX-7-U

See the difference????

Igen viser du din uvidenhet. Det flyet der styrtet i Ukraina falt ned flat, efter at ha blevet skudt ned i luften, medens flyet der styrtet i Virginia gik med næsen ret ned. Det kan ikke sammenlignes. Og det burde du vide.

En anden ting: Ikke servér mig lenke til Youtube-videoer der tager 20 min. at se på. Det var ille nog at se på over en time med det makværket i første besked … Hvis du ikke kan klare dig med billedeksempler så la det heller være.

Dine andre kommentarer viser med tydelighed at du ser verden gjennem røde briller og har et dårlig syn på USA (for at sige det mildt). Det påvirker din dømmekraft i slike sager. Jeg bliver kvalm af noksagter som dig, som fôrer Internet med tøv fordi du ikke kan li’ “imperialiststaten” USA. I dette tilfællet spytter du med dit tøv på de helte der overmannet kaprerne og døde for at Det hvide hus ikke skulde blive rammet.

Bjørn Sandåker2016-01-09 23:49:03

Mvh,
                          Bjørn

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Dobbeltpost.
                            Bjørn Sandåker2016-01-09 23:34:19

Mvh,
                            Bjørn

dennis.torsten
                              • Main Sequence

Mit bud er, at gerningsmændene bag 9. september skal findes i USA’s militærindustrielle kompleks, ikke i regeringen som sådan, selvom der sikkert er tråde ud i den.

Thomas, Bornholm

Uha…en tung bevisførelse !

Jeg tænker at CIA snart aflægger Bornholm et besøg, -hvis de ellers kan finde øen

Men respekt for dine meninger, og at du holder stand mod andres modsatte !

astrojensen
                              Deltager
                                • Neutron star

Dennis torsten wrote:

Thomas, Bornholm

Uha…en tung bevisførelse !

Jeg tænker at CIA snart aflægger Bornholm et besøg, -hvis de ellers kan finde øen

Men respekt for dine meninger, og at du holder stand mod andres modsatte !

Jeg har intet bevis for det, kun et bud.

Thomas, Bornholm

astrojensen
                                Deltager
                                  • Neutron star

Det var i udkanten av en skov , ja. Så hvorfor siger du flere gange at det var i en skov? Du bryder dig ikke om at være nøjaktig og spreder i stedet feijlinformasjon.

Jeg havde simpelthen ikke kontrolleret og huskede helt enkelt forkert. Beklager.

På billedet ovenfor ser du krateret fra luften, og din “skov” er ved siden af med nogle trær sviet. Det står i sterk kontrast til hvad du siger i en tidligere melding:

Mit udsagn står stadig ved magt. Der er ingen spor af et større flystyrt på billedet. Krateret er mindre end flyet, der styrtede ned. Dette er fysisk umuligt. Der er heller ingen brandplet. Flyet kan jo ikke forsvinde næsten sporløst ned i den faste jord. Det kan ikke lade sig gøre.

Her er et billede af, hvor stort flyet er, i forhold til nedslagsstedet:

Grunden til at der ikke findes så meget vragdele totalt er at flyet gik ned i bakken med næsen først.

Hvorfor skulle det give mindre andel vragdele totalt? De kunne ganske vist være smadret mere, helt sikkert, men mængden ville vel være den samme?

Det flyet der styrtet i Ukraina falt ned flat, efter at ha blevet skudt ned i luften, medens flyet der styrtet i Virginia gik med næsen ret ned. Det kan ikke sammenlignes. Og det burde du vide.

Det er muligt.

En anden ting: Ikke servér mig lenke til Youtube-videoer der tager 20 min. at se på. Det var ille nog at se på over en time med det makværket i første besked … Hvis du ikke kan klare dig med billedeksempler så la det heller være.

Jeg beklager, men det var, hvad jeg umiddelbart kunne finde. Man behøver heller ikke at se det hele. Det var blot for at vise, at ved et flystyrt er et stort område afbrændt og der ligger mange større vragrester på jorden, hvad der ikke kan genfindes på billederne fra flight 93’s påståede styrt.

Dine andre kommentarer viser med tydelighed at du ser verden gjennem røde briller og har et dårlig syn på USA (for at sige det mildt). Det påvirker din dømmekraft i slike sager. Jeg bliver kvalm af noksagter som dig, som fôrer Internet med tøv fordi du ikke kan li’ “imperialiststaten” USA. I dette tilfællet spytter du med dit tøv på de helte der overmannet kaprerne og døde for at Det hvide hus ikke skulde blive rammet.

Jeg spytter ikke på nogen. Det modsatte er faktisk min hensigt. Jeg stiller spørgsmål, fordi jeg ikke er overbevist om den officielle forklaring. Har jeg uret, bliver ofrenes og heltenes gerninger ikke mindre værd af den grund. Har jeg ret, hvilket jeg mener, der er en god chance for, ja så er der nogen, der har ført os alle bag lyset. Og hvis jeg har ret, så er der slet ikke omkommet nogen ved flight 93’s påståede styrt og dermed heller ingen helte her at spytte på, men derimod er der andre helte, der er blevet løjet for og spyttet på af dem, der satte det hele i scene, for der er ingen tvivl om, at der døde mange uskyldige amerikanere 9. september. Og netop derfor er det vigtigt at stille spørgsmål. Kan den officielle forklaring holde vand, ja så kan den jo også tåle, at man stiller spørgsmål.

I øvrigt er der ingen grund til at hade USA som sådan. Landet og dets befolkning som sådan kan ikke stilles til ansvar for enkeltmands (eller mindre grupperings) handling.

Thomas, Bornholm

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 98 i alt)
                                • Emnet '9/11 revisited' er lukket for nye svar.