9/11 revisited

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC 9/11 revisited

• Dette emne har 97 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 8 Ă„r siden af jesper. This post has been viewed 3605 times
Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 98 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

Der er mÊrkeligt nok heller ikke nogen spor af forurening fra flybrÊndstof i omrÄdet. Flyet medbragte ellers mange tusind liter brÊndstof, der endnu ikke var brugt op.

Thomas, Bornholm

nightsky
      Deltager
        • Neutron star

Jeg forholder mig udelukkende til den youtube film og hvem der stÄr bag den. Det er mig ubegribeligt
        at man rĂ„t og ufornĂždent kan vĂŠgte en “dokumentar” eller to, som beviselig lĂ„ner andres
        fjer, for vÊrende mere rigtigt end det man selv sÄ og oplevede 9/11, gennem utallige medier m.v.

Jeg mener seriÞst at man fÞrst bÞr starte med at lÊse dette, uden det pÄ nogen mÄde skal opfattes nedgÞrende:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Source_criticism

https://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theory

Hvad med denne LOL
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories#Drug_legalization

God weekend

dennis.torsten
          • Main Sequence

Astrojensen wrote:

Vi kan altsÄ uden videre afvise mindst 50% af 9/11 som vÊrende en ren lÞgnehistorie. Det bedste bud, jeg har set pÄ, hvad der ramte Pentagon og slog ned i skoven, er et krydsermissil. Det passer med skaderne pÄ bygningen, den lille jetmotor og krateret i skoven.

Thomas, Bornholm

Jeg savner en samlet konklusion ! Hvis 9/11 ikke var et terrorangreb, eller mÄske kun var et halvt terrorangreb, -hvad var det sÄ ?

Jeg er principielt imod konspirationsteorier, fordi det hver gang har vist sig at fremlĂŠggernes motiver har vĂŠret at fĂ„ deres egne “15 minutter i rampelyset”, koste hvad det vil !

Anonym
            • Nova

Under alle omstĂŠndigheder var det et terrorangreb, spĂžrgsmĂ„let er hvem terroristernes leder var, Osama eller Bush 🙂

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Som Thomas pÄpeger, sÄ der flere ting som peger i retning af, at det

ikke var et fly men et missil der ramte Pentagon.

Hvor er ÞdelÊggelserne forÄrsaget af det pÄstÄede flys vinger? Man kan

selvfÞlgelig finde en en masse om dette pÄ Youtube. Et af beviserne man

fremsĂŠtter for at fĂžre bevis for, at det var et fly er, at en lysmast

var blevet Ăždelagt – angiveligt af en flyvinge.

Skaden man ser pÄ Pentagon-bygningen er et stort rundt hul.

Set i lyset af dette, bliver konspirationsteorien langt mere trovĂŠrdig.

At der er en sammenhÊng med angrebet pÄ Twin Towers mÄ vÊre indlysende.

FormÄlet med angrebet? Der findes nogle interessante svar. Jeg tror

ikke, at Osama Bin Laden stod bag.

Og hvor var prĂŠsident Bush mens alt dette skete? Der er jo lavet en film

om det husker I nok.

Der findes masser af information pÄ Internettet. Jeg erkender, at man

skal vÊre forsigtig med at tro pÄ alt. Historien om Noahs Ark var

spÊndende, men man skal huske, at Internettet ogsÄ kan bruges til at

sĂŠtte spĂžrgsmĂ„l ved kilders trovĂŠrdighed – og udsprede direkte lĂžgne.

Omkring angrebet pÄ Twin Towers findes der ogsÄ historier om, at tÄrnene

slet ikke blev ramt af fly, men missiler. Vi har jo selv set live, at

et fly ramte. Jeg er selv overrasket over, at bygningerne kunne styrte

sammen. At de brande, som blev antĂŠndt af flybrĂŠndstoffet kunne vĂŠre

Ärsag til, at kraftige stÄlbjÊlker kunne bryde sammen virker underligt.

Man taler om smeltet metal fra stÄlkonstruktionen, men kan en almindelig

kontorbrand forÄrsage det? Kan metallurgerne ikke lige komme ud af

busken og komme med et svar?

SÄ er der rapporterne om gentagne eksplosioner i tÄrnene, bÄde hÞjt oppe

og ogsÄ nede i lobbyen, hvor folk blev drÊbt inden bygningerne styrtede

sammen. Er det bare konstruerede historier?

De fleste vil nok vÊlge at tro, den officielle rapport, for sÄ risikerer

man ikke at sÊtte sin trovÊrdighed pÄ spil.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Jeg hĂŠfter mig ved, at folkene bag denne video tigger efter dine penge.
                Fra teksten under videoen:
                “$15 Contribution Sends the Book to a Library Near You!”

Det er der jeg lugter en rotte.

allan_dystrup
                Deltager
                  • Nova

Ja, internettet er en stor global landsby…

MĂ„nelandinger ?

Og hvad med selve mÄnen ?

Man kan jo blive ved, hvis man har god tid

Kunne vi snart fĂ„ nogle flere stjerneklare nĂŠtter…?

AllanAllan_Dystrup2016-01-09 11:01:06

dennis.torsten
                    • Main Sequence

Torben Taustrup wrote:

om det husker I nok.

mvh

Torben

Meget interessant diskussion !

Hvis vi fortsÊtter ud af den sti, sÄ mÄ vi formode at hele angrebet er arrangeret. Det vil sige at de fly der styrtede ind i Twin Towers mÄ have vÊret fjernstyrede, og at angrebet pÄ pentagon, var med et krydsermissil.

Egentlig skulle det Hvide Hus ogsÄ have vÊret ramt, men der lagde Bush et veto, fordi han lige havde fÄet malet og tapetseret det ovale vÊrelse.

Jeg medgiver at hvis hele historien er arrangeret af amerikanerne selv, sÄ kunne Bush ikke have opholdt sig et bedre sted under angrebet.

I det traditions, moralske og symbolske USA, er det lige til tÄrer !

Og motivet: SelvfĂžlgelig den ultimative krig mod de onde !

NÄr alt dette er sagt, sÄ mÄ vi huske pÄ, at vi som enkelte mennesker fuldstÊndig er underlagt journalisters og mediers version af sandheden ! Vi har ikke en jordisk chance for at finde ud af, hvad der er den virkelige sandhed. Og det er mÄske i virkeligheden det mest skrÊmmende !

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

Internettet kan bruges bÄde til at forsÞge at skabe opmÊrksomhed omkring sig selv med mere eller mindre fuldstÊndigt absurde historier (f.eks. at mÄnelandingerne skulle vÊre forfalskede eller at jorden er flad), men det kan altsÄ ogsÄ bruges til at pege pÄ ting, som ER usande eller direkte pÄfund, men som officielt fremhÊves som sandheden.

Hvordan tror i, historien om, hvordan Tyskerne ivÊrksatte et falsk Polsk angreb pÄ Tyskland i 1939, ville blive fortalt i dag, hvis Tyskland havde vundet 2. verdenskrig? Den ville slet ikke blive fortalt! SÄ enkelt er det. Polen ville have angrebet Tyskland, som nÞdtvunget mÄtte forsvare sig selv mod barbarerne og sÄdan er det. Bum. End of story.

Thomas, Bornholm

astrojensen
                      Deltager
                        • Neutron star

Ja og nej. Krig, men ikke for at vinde. Krig for at tjene penge. Krig i det uendelige er en super god forretning for en hel del personer i USA, nemlig dem, der ejer vĂ„benindustrien og/eller aktier i denne, samt alle deres underleverandĂžrer og alle underleverandĂžrer til det Amerikanske militĂŠr. De har tjent usandsynligt mange milliarder dollar siden 9/11. Under den seneste Irakkrig brugte USA omtrent en milliard dollars der – om dagen!

Krig er super big business og derfor mÄ man antage, at dem, der tjener pÄ krig ogsÄ kan have interesse i at starte en krig og holde den ved lige.

Thomas, Bornholm

spatzek
                        Deltager
                          • Super Giant

Jeg har det sÄdan med livet, at jeg ikke tror pÄ spÞgelser, genfÊrd, UFOer og spiritisme. Dermed holder jeg ogsÄ konspirationer ude af mit liv.

Jeg kender til en klassisk konspirationsteori, som jeg faktisk har forstand pÄ, nemlig MÄnelandingerne. Tager man alle de konspirationer og sÄ mange tvivlere og alle dem, der ikke mener, vi har vÊret pÄ MÄnen i en hÄnd og overfÞrer det til 9/11, Bermudatrekanter, Elvis lever stadig, Hitler har levet i Sydamerika efter 1945 osv., sÄ er det jo stÊrkt underholdende. En kendt dansk musiker/kemiker har en endda fÄet rettens ord for, at man godt mÄ kalde ham en tosse vedr. 9/11

KĂŠre venner – brug jeres fornuft, jeres viden om Apollo og overfĂžr lige argumenterne til de andre konspirationer.

astrojensen
                          Deltager
                            • Neutron star

KĂŠre venner – brug jeres fornuft, jeres viden om Apollo og overfĂžr lige argumenterne til de andre konspirationer.

Det er jo lige prĂŠcis det, vi forsĂžger! Vi forsĂžger at bruge logik.

MÄnelandingerne: Der blev bragt sten og mineraler ned fra MÄnen og er efterladt udstyr deroppe, som vi kan se pÄ nyere satellitbilleder. Ergo er mÄnelandingerne virkelige.

9/11: Det pÄstÄs, at der styrtede et passagerfly ned i en skov og et andet ind i Pentagon, men der er intet fly at finde nogen af stederne. Den logiske konklusion mÄ vÊre, at der ikke styrtede et fly ned i skoven eller ind i Pentagon.

Brug dog logikken, uanset om sandheden er ubehagelig eller ej. Astronomer er jo dog videnskabsmÊnd, der bruger logik i deres hverdag. Dette gÊlder ogsÄ amatÞrastronomer. Det skriger jo til himlen, at man stÊdigt vedholder, at der skulle vÊre styrtet fly ned to steder, hvor der ikke kan findes rester fra disse fly.

Thomas, Bornholm

dennis.torsten
                              • Main Sequence

Astrojensen wrote:

MÄnelandingerne: Der blev bragt sten og mineraler ned fra MÄnen og er efterladt udstyr deroppe, som vi kan se pÄ nyere satellitbilleder. Ergo er mÄnelandingerne virkelige.

Brug dog logikken, uanset om sandheden er ubehagelig eller ej. Astronomer er jo dog videnskabsmÊnd, der bruger logik i deres hverdag. Dette gÊlder ogsÄ amatÞrastronomer. Det skriger jo til himlen, at man stÊdigt vedholder, at der skulle vÊre styrtet fly ned to steder, hvor der ikke kan findes rester fra disse fly.

Thomas, Bornholm

Ang. MÄnelandingerne sÄ lever konspirationen videre. Hvis vi engang lander pÄ MÄnen ved siden af resterne af Apollo 11, sÄ vil Konspirationsteoretikerne pÄstÄ at de er blevet plantet der i dagens anledning !

Ang 9/11, sÄ er jeg bange for, at Verden endnu ikke er i stand til at hÄndtere den gruopvÊkkende sandhed, som er gÄet op for Thomas, Bornholm.

(sorry!)

Stor respekt for dine meninger, ellers !

spatzek
                              Deltager
                                • Super Giant

Jeg vil ikke ind i en dispus om 9/11. Men jeg vil tilfĂžje, at gid vi havde “Flightradar 24” dengang

Torben Taustrup
                                Admin
                                  • Neutron star

Dennis torsten wrote:

om det husker I nok.

mvh

Torben

Meget interessant diskussion !

Hvis vi fortsÊtter ud af den sti, sÄ mÄ vi formode at hele angrebet er arrangeret. Det vil sige at de fly der styrtede ind i Twin Towers mÄ have vÊret fjernstyrede, og at angrebet pÄ pentagon, var med et krydsermissil.

Egentlig skulle det Hvide Hus ogsÄ have vÊret ramt, men der lagde Bush et veto, fordi han lige havde fÄet malet og tapetseret det ovale vÊrelse.

Jeg medgiver at hvis hele historien er arrangeret af amerikanerne selv, sÄ kunne Bush ikke have opholdt sig et bedre sted under angrebet.

I det traditions, moralske og symbolske USA, er det lige til tÄrer !

NÄr alt dette er sagt, sÄ mÄ vi huske pÄ, at vi som enkelte mennesker fuldstÊndig er underlagt journalisters og mediers version af sandheden ! Vi har ikke en jordisk chance for at finde ud af, hvad der er den virkelige sandhed. Og det er mÄske i virkeligheden det mest skrÊmmende !

Ha-ha – fin bemĂŠrkning med det ovale vĂŠrelse Dennis

Mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 98 i alt)
                                • Emnet '9/11 revisited' er lukket for nye svar.