64 bit

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR 64 bit

• Dette emne har 26 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 315 times
Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Nå ja, vi kan jo også vente til der kommer 128bit versioner, så kan man til den tid vel få alle drivere til 64 bit versioner Approve Finn2009-10-05 12:02:33

mhansen
      Deltager
        • Nova

Hej Finn..Efter at have læst på Microsofts hjemmeside vil jeg mene, at Windows 7 både fås som 32 og 64 bit system.

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Fint Hansen, så holder vi os til 32bits versionerne lidt endnu.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Windows fås som 32bit, ikke noget problem (har lige bestilt en).

Men jeg er så heldig at jeg ikke har læst på om der findes en starlight xpress driver i 64bit? Det også skal vi lige have Seletek til at lave en 64bit driver, så ville alt mit kører på en 64bit maskine 😉

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Og Qcam, Canon, Robofokuser, det kan du lige sige til dem også Approve

rigo
              Deltager
                • Super Nova

ja, nu hvor win7 ud kommer snart så tror jeg også de laver 64 drivers soon de fleste

stefan.oellegaard
                  • Planet

Vista 64bit har været fremme længe, og det har åbenbart ikke fået dem til at lave 64bit drivere.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

det er rigtig, men nu er det kun 64 den nye er den ikke ? plus nu er man et helt program bagud, sååå

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Winxp 64 har været ude rigtigt længe, det samme kan siges om Win2000 64bit.

Men mest udbredt er Vista64 nok af dem, og jeg vil skyde på at Win7 som 64bit bliver solgt som standard endnu mere end Vista.

stefan.oellegaard
                        • Planet

Windows 7 findes også i en 32bit, og jeg vil tro, at det er den, der bliver solgt mest af de næste par år hvis ikke flere.

Langt de fleste programmer og drivere er skrevet til 32bit, og langt de fleste computere sælges med max. 4GB RAM

mhansen
                        Deltager
                          • Nova

Jeg tror også, ligesom MS, at 64 bit bliver væsentlig mere udbredt. Man kan allerede nu købe ret mange computere med 6-8 GB ram og Vista Home Premium 64 lagt ind.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Jeg skal installere 64-bit Linux når Ubuntu 9.10 kommer den 22. oktober. Vi Linux-brukere er jo ikke bortskjemt med drivere, men når de finnes er det som regel både 32-bit- og 64-bit-versjoner. Når driverne er Open Source og man har kildekoden til driverne, vel og merke. Da er de også kompilert rett inn i kjernen. Det er verre med proprietære drivere rett fra produsent – de må man vente på til produsenten finner det for godt å lage nye versjoner.

Mvh,
                            Bjørn

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
                          • Emnet '64 bit' er lukket for nye svar.