64 / 32 bits

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR 64 / 32 bits

• Dette emne har 19 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 223 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Har lige spurgt TrueTeck Filterwheel om det virker i 64bits, venter svar

mhansen
      Deltager
        • Nova

Inden alle springer ned i 64 bit grøften og køber 64bit computer her og der.. Tænk nu lige over hvor en 64bit maskine rigtig kommer til sin styrke. 64bit systemet er stærkt når man afvikler 64bit software. Samtidig betyder de 64bit ellermest, når man arbejder med processortunge opgaver eller har mange opgaver kørende samtidig.

Eks har jeg på min stationære (Vista Ultimate 64bit m. Core 2 Quad 2,83 GHz) næsten altid BOINC kørende (Berceley Open Infrastructure for Network Computing), som er et program der henter små pakker ned fra forskellige institutter og så lader min computer tygge lidt på det. Men det er ret processorkrævende.

Samtidig stacker jeg billeder og arbejder i Photoshop. Hvis man kører seperat behandlingscomputer og observationscomputer, kan det være lige så fint at lade observationscomputeren være 32 bit.

Så mit ydmyge forslag vil være at beholde 32 bit på sin computer hvis man har det og så først skifte til 64bit, når man alligevel skifter computer.

MHansen2009-10-07 16:52:33

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Hej Michael
          Jeg stå og skal købe ny laptop ny her, når win7 udkommer, så det er derfor jeg er ved at finde ud om alt det jeg normalt bruger er/kan 64bits

nu har jeg XP, har aldrig kørt med Vista/brugt vista, så nu vil jeg gerne springe på noget nyt

http://www.rigorigo.dk2009-10-07 16:55:51

mhansen
          Deltager
            • Nova

Okay.. Men som MS også siger det, så er der visse programmer der ikke vil installere under Vista.. Det er tit ældre Windows 95,98 og ME programmer. Men stort set alle 32 bit programmer kan også køre på en 64 bit maskine. De er bagudkompatible. Dog kræver al hardware 64bit drivere.. Det er der skoen trykker.

Så hvis du har mulighed for stadig at bruge en 32 bit laptop/stationær til at styre skop med så vil jeg foreslå dig det. Mens du sagtens kan bruge et 64 bit laptop til at behandle, stacke osv. med.

MaxIm 5, Photoshop CS3 + 4, The Sky 6, Starry Night Pro Plus ved jeg med sikkerhed kan og Deep Sky Stacker burde også.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Vspektra kan ikke installere på en 64bit maskine, da det er en VB4 installere.

Man kan også vinde noget noget på at køre 64bit ved AO, men det er gså det eneste jeg har oplevet at vinde noget på ude ved teleskopet.
            Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet '64 / 32 bits' er lukket for nye svar.