60mm VS 80mm guidescope

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR 60mm VS 80mm guidescope

• Dette emne har 38 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 9 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1385 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Jo Jo, det er jeg med på, men en støre åbning, og ret lille vægt, der er jo ikke meget forskæl, på de to. Det var faktisk det jeg mente, Wink

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Jeg nupper sku en 80er

så skal jeg have lavet lidt om på min opsætning, tror jeg smækker guiden på foroven på den grønne holder

http://www.rigorigo.dk2008-09-18 20:05:47

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Rigo jeg har en dims du kan sætte på enden af din vægt stang, som har skrue huller så du kan sætte et guideskop der nede.

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Hej MS

jooo tjaaa, tror ikke jeg er så vild med det system, ellers takker. Bruger du det selv

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Du kan da bare se efter min, det virker Clap Er lige ved at teste Guide master, ser ud til at det køre perfekt ingen udslag på de tre første linier og den nederste er helt sort.

Delta Ra. = 0,123

Delta De = 0,319

Er det ok ??

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Tror de tal ligger for højt FINN, din NCP er ikke super, den kan gå helt ned på ooo1, lige nu køre min dog 0,012 stykker, men det er sikkert ok brugebart

Kan du ikke beder lide guidemaster ?

Hvordan er din himmel lige nu FINN ???

http://www.rigorigo.dk2008-09-18 23:52:28

lyra
                  • Asteroid

Det virker som om erfaringengen generelt er, at man stort set ikke behøver lede efter guidestjerner når man bruger Orion AG eller Qcam5 og et 80mm guidescope; Dvs. at guideringe er overflødige. Når man bruger en 50-60mm kan de tilgengæld være nødvendige.

Vi får snart et okularudtræk til SW/Bresser/TS standard 8x50mm søgere; Så kan det ikke vist ikke gøres mere letvægt – på nær dem der bruger 31,75mm reducere LOL

Men de er meget lækre de guidescopes Clap

Mvh Henrik

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Nej Rigo jeg bruger den ikke selv, da den ikke passer på min vægtstang. Min vægtstang er jo – skal vi sige – lidt tykkere end på en LXD/EQ6.

Henrik – Hvad mener du dog Geek

stefan.oellegaard
                      • Planet

Har lige været inde og kigge lidt på astroQcam, og der er mange gode ting, men vedkommende har misforstået noget omkring båndbredde.

1 byte er 8 bit, og man skal derfor dividere med 8 og ikke 10 som i eksemplet. Det vil sige, at 100Mbit netværk kan maksimalt overføre 12,5 MB/sek og USB 60 MB/sek. Disse hastigheder vil man dog ikke kome op på under alle somstændigheder, men det giver dog nogle andre tal alligevel.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Netop derfor med 10, så tager du højde for overhead.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

SO! har købt et Lunatico 60mm guidescope, Qcam5 mono guide Cam af Henrik, kommer nok Tirsdag. Han siger jeg kan bytte til 80mm hvis jeg ikke er vild med 60mm, så nice deal…

Så håber jeg sku det funger med Guidemaster og at min montering vil virke med længer tids exp. så jeg stadig får runde stjerner, og hvis det gør det, så bliver det sku super let setup, hvor det lige frem kunne finde på at slæbe det med et anden sted end obs. måske.

Har faktisk måske “fortrut” lidt ikke at have købt en høj biltrailer, og hade lavet obs. i den, sådan den også var mobil. det ville vær let nok at lave

http://www.rigorigo.dk2008-09-20 19:34:41

nive
                          Deltager
                            • Super Nova

Det er et lækkert guide scope . Super service ham Henrik fra Qcam yder .Thumbs%20Up

ksondergard
                            Deltager
                              • Giant

ØØhhh hvad er problemet??? du kan da bare købe en trailer også?????

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

Jo Kent, måske en dag, en trailer-obs. er ikke meget dyrer end et hus som jeg har bygget, og det ville være hurtiger at byg, og så ville den kunne være mobil, og hvor smart er det ikke lige.

MS ??? der så meget på den side
                                Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 39 i alt)
                                • Emnet '60mm VS 80mm guidescope' er lukket for nye svar.