› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › 409.600 ISO kamera!
- Dette emne har 23 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 7 måneder siden af landbo. This post has been viewed 251 times
-
ForfatterIndlæg
-
1. august 2014 kl. 11:39 #120115
JuliusDeltager- Nova
Du har nok rett, ett kjent problem med A7/A7r at lyset lekker inn i venstre hjørnet, samme problem på A7s?
The Sky is Falling and the Light is Leaking: the A7r Anti-Massacree
MrJulius 2014-08-01 11:39:31 1. august 2014 kl. 12:31 #120117
Tommy LinnerudDeltager- Giant
Hvor er du Ole Alexander? Jeg venter på dine anbefalinger ang. dette kamera?!
1. august 2014 kl. 12:40 #120118
landboDeltager- Nova
MrJulius wrote:
Du har nok rett, ett kjent problem med A7/A7r at lyset lekker inn i venstre hjørnet, samme problem på A7s?
<h1 =”entry-title”=””>The Sky is Falling and the Light is Leaking: the A7r Anti-Massacree</h1>
Mig bekendt er kamerahusene nøjagtig de samme på de modeller. Det er sgi da venstrehåndsarbejde fra fabrikanten (sjusk).
Det er endnu en god grund til at prisen burde rasle ned meget hurtigt. Vi kan jo godt leve med det misdesign til vores nattearbejde.
1. august 2014 kl. 16:19 #120128
xplodeDeltager- Nova
Kameraet ser veldig spennende ut, men spørsmålet er hvor om det kan automatiseres slik vi i dag kan gjøre med Canon kameraer.
Har interesse av dette kameraet selv så jeg skal gjøre litt mer research på det
1. august 2014 kl. 16:36 #120132
mikael_joeDeltager- Super Nova
Den her video er ret interessant.
We filmed Deep Sky Objects with HD14 + Modified SONY A7S.
Equipments:
Modified SONY A7S by IDAS
Edge HD 14 Schmidt Cassegrain Telescope
x0.7 Reducer
HyperStar optics
1. august 2014 kl. 16:55 #120134
Anonym- Super Nova
Hej – jeg bemærker at kameraet nærmest bliver skamrost. Alligevel synes jeg ikke billedeksemplerne, er noget som får mig til at vælte bag af stolen. Men det kan være jeg gør det, når vi ser nogle 3-5 minutters belysninger. Men at kameraet er godt, et stykke op i isotallene kan jeg udmærket se. Men går vi helt op til de høje isoværdier, synes jeg resultaterne stadig drukner i støj.
Den helt store revolution, tror jeg dog stadig vi må vente lidt på. Nemlig når man får udviklet semiorganiske sensorer. De er stadig på udviklingstadiet, men så vil støj være en saga blot efter hvad jeg har hørt. Så indtil da, er jeg godt tilfreds med mit billige EOS1100D!
Mvh.
1. august 2014 kl. 17:55 #120140
JuliusDeltager- Nova
A7s er revlusjonerende med tanke på video filming i mørket.
Xplode wrote: Kameraet ser veldig spennende ut, men spørsmålet er hvor om det kan automatiseres slik vi i dag kan gjøre med Canon kameraer.
Har interesse av dette kameraet selv så jeg skal gjøre litt mer research på det
Sony har en timelapse app som kan kjøpes i kameraet.
1. august 2014 kl. 21:55 #120144
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Kameraet er først kommet i butikkerne for under 4 uger siden, så det er nu ikke så mærkeligt, at der ikke er flere billeder med dette kamera!
På CN er der en bruger, bwallan, som har haft kameraet i ca 14 dage, men har været ramt af skyer…
Og som med alt andet ny teknik, så skal man lige lære at udnytte dets fulde potentiale…A7s er dog en interessant konkurrent til MallinCam, tilsvarende følsomhed + større chip.
Hvad jeg har set af astro-foto, så bekymrer amp-glow mig. Nogle mener, at det er lys der trænger ind i kamerahuset, men det ses nu også på astro-billeder, så jeg tror nu stadig det er amp-glow.
Indstillinger over ca 50.000 ISO er ren marketing fra Sony. Ikke brugbart til noget seriøst.
Men der ud over, så er kameraet også interessant som videokamera, der optager i 4K opløsning….Men det er mange penge… Jeg lader andre om at finde børnesygdommene
Og måske kommer der noget endnu bedre til efteråret…2. august 2014 kl. 11:39 #120156
landboDeltager- Nova
Hvad der er AMPGLOW og hvad der er falsk lys er svært og se. Syntes faktisk det ligger meget forskelligt på de få billeder jeg har set indtil videre. Men når det er forskellige kamera ved forskellige arbejdstemperaturer er det ikke muligt at generalisere.
Det er klart men skal holde sig til lavere ISO ved alm. astro fulleferen. Men med den følsomhed kameraet udviser, kan man nøjes med meget kortere eksponeringstider end med et tilsvarende “fattigr… DSLR” uden støjen burde stige. Og hvis man holder sig nede ved de helt lave ISO burde støjen jo teoretisk blive endnu lavere. Hvordan det bliver i praksis kan kun tiden vise.
Kameraet er vist allerede faldet. Er set til $2,159.00 i Australien, der har en lidt lavere vekselkurs end den Amerikanske.
Her er der en gut på Youtube der har lavet en masse små videoer med forskellige highend DSLR spændt på et teleskop. LINK.
Landbo 2014-08-02 11:41:54 -
ForfatterIndlæg
- Emnet '409.600 ISO kamera!' er lukket for nye svar.