› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › 403 forbidden error
- Dette emne har 11 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 12 måneder siden af Mogens Zachariasen. This post has been viewed 821 times
-
ForfatterIndlæg
-
11. marts 2018 kl. 11:18 #316959
Mogens ZachariasenDeltager- Super Giant
Hej,
Er begyndt af få problemer med at åbne dette forum.
Det meste af dagen i går kunne jeg ikke komme ind, så jeg regnede med at forum var nede.Får denne fejl: 403 forbidden error
I dag brugte jeg mit mobile bredbånd, og kom fint på.
Men når jeg skifter til trådløs via router kommer problemet igen.Denne besked sker via mobilt bredbånd.
Hvad sker der ?????
Mvh
Mogens11. marts 2018 kl. 21:46 #316979
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Hej Mogens
Har du prøvet at tømme din memory?
mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
11. marts 2018 kl. 23:25 #316984
Hej Torben,
Ja, jeg har slettet browserdata på de tre browsere jeg har.
Og prøvet at slukke og genstarte modem.Samme problem på alle browsere.
MEN, når jeg bruger mit mobile bredbånd fra CBB er der ingen problemer.
Jeg skifter forbindelse til mobilt bredbånd fra CBB med siden med 403 forbidden error stående åben.
Trykker f5, og forum.astronomisk.dk virker igen. Gælder for alle tre browsere.Har ingen problemer med andre sider. Kun forum.astronomisk.dk driller.
Problement er IKKE med at logge på.
Problemet er at se siden med forum.astronomisk.dk med min normale internetforbindelse.
Problemet startede i går efter jeg redigerede i mit indlæg om billedvisning kl. 14.46
Troede faktisk at forum var nede.Mit mobile bredbånd fra CBB bruges kun som backup hvis det andet svigter.
Uden det ville jeg ikke kunne se siden og komme på.Mystisk problem.
Mvh
Mogens12. marts 2018 kl. 06:41 #316996
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Mystisk!
Jeg skal prøve at finde ud af, hvor problemet ligger.
Er der andre, som har haft det samme problem?
mvh
TorbenTOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
12. marts 2018 kl. 09:37 #317000
nightskyDeltager- Neutron star
Fik samme fejl i går et par gange. Det betød f.eks. at den lille animation kom på tre gange som “attached file”
12. marts 2018 kl. 10:36 #317002
Hej Lars,
Tak, så er jeg ikke alene om det.
Der kan være mange årsager til fejlen.
En af dem er at min IP adresse er blacklistet: Men altså kun her på dette forum.
It’s possible that your public IP address, or your entire ISP, has been blacklisted, a situation that could produce a 403 Forbidden error, usually on all pages on one or more sites.Og ellers er der mere om det her: https://www.lifewire.com/403-forbidden-error-explained-2617989
Der står også: Contact the website directly. It’s possible that the 403 Forbidden error is a mistake, everyone else is seeing it too, and the website isn’t yet aware of the problem.
Ser ikke ud til at fejlen forsvinder af sig selv, for mig, så jeg må bruge mit mobile bredbånd når jeg skal her ind.
Mvh
Mogens13. marts 2018 kl. 01:47 #317038
biberadmAdmin- Main Sequence
Blacklistning knytter sig typisk til IP-adressen, som ens browser kendes under (jf Tor-diskussionen). Hvis I kan notere
1. tidspunkt,
2. URL
og ikke mindst
3. IP-adresse (fx ved at bruge https://myip.dk)
og skrive disse tre informationer ind her eller sende en direkte besked til Torben, så kan han bedre tjekke for blacklistninger. I må naturligvis også gerne lige notere, om I sejler under en eller anden form for bekvemmelighedsflag (VPN, Tor eller lign.), da det som bekendt kan få serverens modersystem til at reagere.Et sikkerhedsplugin (iThemes), vi bruger på forummet, registrerer, hvis en besøgende får uforholdsmæssigt mange 404-fejl inden for en given periode, da det er et typisk karakteristika for folk, der leder efter huller i systemet. Så pt kan det føre til en blacklistning. Efter tre gentagelser bliver man permanent ‘banned’. Men sker det ved en fejl, kan vi let fjerne den slags blacklistningerne, hvis vi kender den relevante IP-adresse.
Vi har i skrivende stund ikke nogen ‘banned’ IPs i iThemes.
Her er lidt mere tekst om det fra plugin’et:
404 Detection
404 detection looks at a user who is hitting a large number of non-existent pages and getting a large number of 404 errors. 404 detection assumes that a user who hits a lot of 404 errors in a short period of time is scanning for something (presumably a vulnerability) and locks them out accordingly. This also gives the added benefit of helping you find hidden problems causing 404 errors on unseen parts of your site. All errors will be logged in the “View Logs” page. You can set thresholds for this feature below.Your current settings are configured as follows:
Permanently ban: yes
Number of lockouts before permanent ban: 3
How long lockouts will be remembered for ban: 7
Host lockout message:
Du er blevet blokeret af de globale indstillinger i WPs sikkerheds-system. Webmaster
User lockout message: You have been locked out due to too many invalid login attempts.
Is this computer white-listed: yes”Dette er min nye signatur. xx
13. marts 2018 kl. 09:48 #317053
Hej Biberadm,
Tak f’or svar.
Problemet er væk for denne gang.
Bruger mit normale net nu, og kan se forum igen.Har intet gjort siden i går, bort set fra ikke at prøve via normalt net, og kun bruge mobilt bredbånd når jeg skulle se forum.
Håber det holder.
Mvh
MogensMvh
Mogens13. marts 2018 kl. 10:44 #317054
Jeg brugte ikke Tor. Og det var ikke 404 detection, men fejlen 403 som der bliver nævnt. Hvorfor skulle det så efter 3 forsøg lykkedes at få opdateret et indlæg, desværre med den kedelige udgang at billedet var vedhæftet 3 gange.
13. marts 2018 kl. 11:04 #317057
Hmm… Det holdt ikke ret lang tid, så jeg er tilbage på via mobilt bredbånd igen.
Nu er meldingen – i store fede typer:
Du er blevet blokeret af de globale indstillinger i WPs sikkerheds-system. WebmasterVar inde og redigere signatur i min profil, og fik problemer med at få ændringer til at virke.
Efter nogle forsøg blev jeg smit ud med den melding om at: Du er blevet blokeret af de globale indstillinger i WPs sikkerheds-system. WebmasterKører virkelig dårligt herinde.
Mvh
MogensMvh
Mogens13. marts 2018 kl. 11:24 #317058
Heldigvis er det ikke en virksomhed der kører på dette WP system. Det vil være en dyr affære med tabt omsætning og sure kunder. Jeg gav op i går med billeder i indlæg, efter virkelig at have prøvet med de fine nye ændringer. Kan stadig ikke bruge VPN på sitet og derfor lakker det nok mod enden igen med brugen af forum.
13. marts 2018 kl. 11:30 #317059
Nej, det der vist godt at det kun er hobby det her.
Sidste blokering var kun kortvarig. Er på via normalt net igen.
Nu skal jeg bare have ordnet min signatur.
———-
Puha – det lykkedes.
Mvh
Mogens -
ForfatterIndlæg
- Emnet '403 forbidden error' er lukket for nye svar.