3 ildkugler observeret 24sep time2015

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI 3 ildkugler observeret 24sep time2015

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 5 måneder siden af henrik. This post has been viewed 23 timesschneider. This post has been viewed 23 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

henrik.schneider
    Deltager
      • Nova

Hej alle,

Jeg har fået denne forespørgelse fra en god ven i Næstved.

kl 24sep kl 2300.

“Tre ildkugler på himlen her til aften, en stor og to mindre!! Hvad var det?!?!

Det var kl 20.15 ca, der var tre, hvoraf den ene var meget tydelig med ild jeg nærmest kunne se efter sig og de bevægede sig hurtigt mod vest!!”

Jeg kunne intet se på mit kamera, men har i andre set noget?

norup
      Deltager
        • Super Giant

Intet på kameraerne, og ingen rapporter til ildkugle.dk.

Bemærk at ca. halvdelen af rapporterne til ildkugle.dk skyldes asiatiske lamper/balloner. Med benævnelsen af flere kugler kunne det måske også være tilfældet her.

SUFOI om balloner

henrik.schneider
        Deltager
          • Nova

norup wrote: Intet på kameraerne, og ingen rapporter til ildkugle.dk.

Bemærk at ca. halvdelen af rapporterne til ildkugle.dk skyldes asiatiske lamper/balloner. Med benævnelsen af flere kugler kunne det måske også være tilfældet her.

SUFOI om balloner

Hej Anton

Den teori støtter jeg, men de bevægede sig hurtigt (hvad så end betyder) og de bevægede sig mod vest, og vindretningen var fra vest mod øst. Jeg undersøger hvorlænge de var synlige for at få en ide om hastighed.

henrik.schneider
          Deltager
            • Nova

Her er svaret, så du har nok ret Anton, hun mener at hun så på dem 1 minut og derefter da hun satte sig i bilen fortsatte de ud i horisonten og blev mindre og mindre mod vest.

Så hvad vej var vinden igår over Næstved kl ca.2015?

tom.a
            Deltager
              • Super Giant

I Brandelev ca. 10 km øst for Næstved var vinden i NØ – N i går kl. 22 ifølge DMI’s måling.

http://servlet.dmi.dk/bv/servlet/bvImage?stat=6154&param=wind

Og tidligere på aftenen, omkring kl. 19 var den i nord her på Møn, så vinden har nok også været i NØ eller N i Næstved på det tidspunkt.

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
              Min blog http://grib-stjernerne.dk/

henrik.schneider
              Deltager
                • Nova

Så passer det jo meget godt at genstanden ser ud til at bevæge sig mod vest 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet '3 ildkugler observeret 24sep time2015' er lukket for nye svar.