3 airlinere i formation

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC 3 airlinere i formation

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af bwinkler. This post has been viewed 28 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Omkring klokken 12:00 over Kolind, så jeg tre store fly i fuld flyvehøjde(10000meter?) med kondensstriber efter sig, dom tilsyneladende fløj i formation( over 15 minutter) fra øst mod vest.

Er der nogen der så dette og hvad mon det var ??

kimmerrild
      Deltager
        • Main Sequence

Jagerfly eller bare alm rutefly,?

jskals
        Deltager
          • Main Sequence

Hej Bjarne

Jeg kan anbefale Fligtradar24

Den fåes også som app til Iphone, måske også android

Jeg ved ikke om du kan søge ” tilbage ” eller den kun viser ” real-time “, men til en anden gang

landbo
          Deltager
            • Nova

bwinkler wrote: Omkring klokken 12:00 over Kolind, så jeg tre store fly i fuld flyvehøjde(10000meter?) med kondensstriber efter sig, dom tilsyneladende fløj i formation( over 15 minutter) fra øst mod vest.

Er der nogen der så dette og hvad mon det var ??

Hvis flyene har fløjet i formation, har de højst sansynligt været militære. Og for militærfly opgiver man vist ikke normalt deres position og hvem de er som ved almindelige trafikfly.

Du kan prøve og lege med klokken og dato oppe i højre hjørne i/under “klokken”. Jeg kan ikke selv finde noget der ligner. LINK. Bemærk lige at tiden er i UTC.

EDIT: jskals, vi er vist kommet på samme tanke. Landbo2015-04-10 23:23:54

habo
            Deltager
              • Super Giant

Hej Bjarne

Vi har jo nogle “venner” over østpå der ynder at flyve rundt i vores luftrum med slukkede transponder, og det sker stadig hyppigere, det kunne også være militærfly der ikke altid vises på Flight Radar 24, selvom jeg ikke kan se hvorfor de skulle flyve i formation.

Var formationen så tæt at man må betegne den som en formations flyvning, eller kunne det være tre tilfældige fly i forskellige højder der bare tilfældigt lå tæt på hinanden??

bwinkler
              Deltager
                • Nova

Hej habo

Nej de fløj tydeligt i formation og det var store fly.

Jeg var desværre ikke hjemme i dette øjeblik, ellers havde jeg fotograferet dem!!

Her et russisk fly over Kolind med to danske jagere følgende.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet '3 airlinere i formation' er lukket for nye svar.