29.dec. ENDELIG

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC 29.dec. ENDELIG

• Dette emne har 23 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 512 times
Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Jeg har en blæser til DSI I, men har ikke prøvet at montere den på DSI III endnu. I aften kan den holde 3,5¤ på chippen.

morten.brix
      Deltager
        • Super Giant

Kim! Bliv ved med det. Det bliver spændende at se noget mere fra Meaden.

holm
        Deltager
          • Super Giant

Ca. kl.2300 – Slut herfra Randers. Hele aftenen præget af drivende tågeklatter men nu er det helt tåget til..Unhappy

mr.mox
            • Nova

Hmm, her drillede ALT bare! EQ6pro’eren stallede to gange under alignment, og resatte to gange mens jeg prøvede at fotografere. Fik mistanke til balancen, og mens jeg tjekkede det fik jeg kværnet de to kabler til kameraet. USB’en virker dog fint, men mit udløserkabel skal repareres…

Jeg prøvede at skyde på M1, men selv efter 120sekunder kan jeg INTET se på billedet (ISO800 F/5), så ved sq ikke om goto også drillede…

Tilsidst kiggede jeg lidt visuelt på M37 og pakkede så sammen, tog de ødelagte kabler med ind og låste observatoriet af. Da var klokken 23, og det var stadig skyfrit. Men alt var vådt af dug.

mr.mox
              • Nova

Jeg bruger iøvrigt en gammen strømforsyning fra en bærbar. Den er mærket 16V, 4,7A og virker fint. Den smule overspænding er næppe noget problem.

Men er der nogen af jer drer har problemer med at mounten staller og siger mærkelige utilfredse lyde bare den er en anese ude af balance? Jeg tor det er stepper-motorernes mikrosteps der går galt, for når den går ned i hastighed efter en goto, så tracker den fint igen, o de underlige lyde holder op.

Det er iøvrigt en ombygget EQ6 jeg har

Mr. Mox2008-12-29 23:58:18

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Fint test light, ser ud til at det virker. Lidt trim og den skulle være hjemme.

mortenb
                Deltager
                  • Super Giant

Jeg fik viist HELE familien en flot Saturn. Skyerne kom og gik, men LXD drillede for en gangs skyld ikke. Og en ordenlig kollimering hjalp sørme også.. dejlig aften, men nu begynder skyerne vist at fylde lidt rigeligt.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Flot første skud, gang med 10 expo tid og Thumbs%20Up

astrojensen
                    Deltager
                      • Neutron star

Her var det klart fra sent om eftermiddagen, men da jeg kørte hjem efter arbejde kom der skyer igen. Der var drivende skyer til ca kl 2200, og jeg var ude kl 2230. Der var en del dis, og M44 kunne næsten ikke ses med det blotte øje. Tog min 80/1200 Vixen akromat ud for at kigge lidt på klarere objekter (komplet observationsrapport kommer senere!) og i løbet af en halv time blev forholdene meget bedre, ja fremragende. Kl 0050 kom der pludselig skyer igen og jeg stoppede kl ca 0115 efter at have set lidt på Saturn og Sirius gennem huller i skytæppet.

Clear skies!

Thomas, Bornholm

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
                    • Emnet '29.dec. ENDELIG' er lukket for nye svar.